MÉDIÁ

Večerníček kúpili na hypotéku

Postavičku z Večerníčka si kúpili do reklamy. Rada pre reklamu ju preveruje, deti môže mýliť.

Deduško Večerníček sa dostal do programu súkromných televízií a aj do ulíc.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Deduško Večerníček je už niekoľko dní expertom v reklame na hypotéky. Za 15-tisíc eur si licenciu na najstaršiu televíznu zvučku kúpila reklamná agentúra od RTVS na reklamu ČSOB banky. Banka teraz môže deduška používať jedenásť týždňov a potom ešte na jeseň.

„V situácii, v ktorej sa momentálne nachádza najmä Slovenská televízia, je to jeden zo zdrojov príjmu," povedala za RTVS Alexandra Štullerová – Koreňová. Zmluvu zverejnili na internete, 25. februára ju podpísal Ľubomír Machaj.

Deduško ako symbol

Zemková pri prezentácii predstavy o budúcnosti RTVS pred zvolením za riaditeľku použila Večerníček ako symbol verejnoprávnosti. Obávala sa, že by z obrazovky mohol zmiznúť. Teraz deduška vidieť aj v reklamných blokoch, v inzercii v novinách či na webových stránkach. Banka má s postavičkou aj letáky a magnetky.

„K postave Deduška Večerníčka sme pristupovali s úctou. Sme presvedčení, že spôsob, akým sme kultovú postavu zakomponovali do kampane, nijako negatívne neovplyvní jeho kredit," povedala Zuzana Francúzová, hovorkyňa ČSOB. Všetky práva na používanie obrazu aj zvučky majú podľa nej právne vyrovnané.

Doteraz sa podľa nej nestretli s negatívnymi reakciami, práve naopak. „Viacerí klienti nás kontaktovali, že sa im reklama páči a chcú darčekové predmety či plagáty," hovorí Francúzová.

Detská psychologička Dagmar Kopčanová nápad za šťastný nepovažuje. „Nemali by sme zneužívať detské rituály, aby sme rodičom pripomenuli, že si môžu zlepšiť bývanie." Deťom sa tiež môže narušiť ich denný režim.

„Keď sa to vysiela v iných časoch, môže to narušiť stereotypy, ktoré majú deti rady. Je to pre ne mätúce a znelka stráca príťažlivosť," dodala Kopčanová.

Banka sa bráni, že kampaňou nechce ovplyvniť deti a určená je dospelým. Nasadili ju v piatok.

Na Radu pre reklamu už prišla sťažnosť, posúdia ju. „Nemyslím si, že zvučka socialistického Večerníčka by sa mala vnímať ako nedotknuteľný symbol," hovorí Eva Babitzová z prezídia Rady pre reklamu.

Tvorcovia podľa nej deduška nedehonestujú, len ho použili. „Mám pocit, že by sa nám lepšie žilo, ak by to ľudia vnímali s nadhľadom."

Kampaň banke pripravila agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Riaditeľ firmy Ivan Hulík hovorí, že na nápade pracovali od januára.

„Kolegom sa podarilo šťastne uchopiť ikonu, ktorú pozná úplne každý a spája sa s veľmi pozitívnymi spomienkami," myslí si. Finančne sa vyrovnali okrem RTVS aj so zástupcami českých autorov.

Dobrý nápad aj zmätok

Odborníci na reklamu z iných firiem hodnotia reklamu rôznorodo. „Myslím, že je to celkom dobrý nápad. Určite je to niečo, čo zaujme a bude sa o tom veľa hovoriť," myslí si Marián Timoracký z firmy United Consultants.

Výhradám psychologičky však rozumie. „Je možné, že menšie deti budú z toho zmätené," dodal. Šot patrí podľa Martina Úradníčka z reklamnej agentúry Enterprise medzi tie, ktoré chcú pobaviť. Vtipná však vraj veľmi nie je.

„Vyvoláva zmätok v hlavách a dušiach detí. Viem si živo predstaviť rodičov, ako úporne deťom vysvetľujú, že nepôjde žiadna rozprávka." Siahať na niektoré ikony považuje za riskantné.

Deduška STV vysiela od roku 1977. Konkurz vyhral práve príbeh postavičky so psíkom od dramaturgičky Anny Minichovej. Nakreslil ho Ladislav Čapek. Obaja už zomreli. Čapek kreslil i Maťka a Kubka. Hudbu znelky skomponoval Jaroslav Celba.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 014
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 098
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 060
  4. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 2 244
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 076
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 839
  7. Kam do tepla v januári? 1 573
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 414
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 379
  10. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 997

Téma: Zmeny v televízii a rozhlase


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Je z trinástich detí a nikto mu neveril. Dnes láme rekordy

Hovoria o ňom ako o novom Matejovi Tóthovi. Sedemnásťročný Daniel Kováč však musel dokázať, že nie je feťák a so športom to myslí vážne.

DOMOV

Trebišov, mesto syfilisu. Už osem rokov sa mu nedarí nad chorobou zvíťaziť

Syfilis šíria nezriedka detské prostitútky.

ŠPORT

Kuzminovej brat Anton Šipulin nebude môcť štartovať na ZOH

Infomovala spravodajská agentúra RIA.

KOMENTÁRE

Urazili ste môjho priateľa, pán premiér

Viem, nemenovali ste ho. Ale označili ste ho jeho náboženským vyznaním.

Neprehliadnite tiež

Bývalý jazdec formuly 1 Niki Lauda kupuje späť leteckú spoločnosť Niki, ktorú založil

Firma pretekára Laudu Laudamotion zdolala svojich konkurentov v snahe zachrániť leteckú spoločnosť Niki.

Netflix je po prvýkrát ohodnotený na vyše 100 miliárd dolárov

Netflix je čoraz viac populárnejší aj v Európe, európskych divákov je viac ako amerických.

Riaditeľ spišskonovoveského Embraca označil navýšenie platov za nadštandardné

Celkové príjmy zamestnancov spoločnosti vzrastú v tomto roku v priemere o 11 percent.

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.