SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky
MÉDIÁ

Večerníček kúpili na hypotéku

Postavičku z Večerníčka si kúpili do reklamy. Rada pre reklamu ju preveruje, deti môže mýliť.

Deduško Večerníček sa dostal do programu súkromných televízií a aj do ulíc.Deduško Večerníček sa dostal do programu súkromných televízií a aj do ulíc. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Deduško Večerníček je už niekoľko dní expertom v reklame na hypotéky. Za 15-tisíc eur si licenciu na najstaršiu televíznu zvučku kúpila reklamná agentúra od RTVS na reklamu ČSOB banky. Banka teraz môže deduška používať jedenásť týždňov a potom ešte na jeseň.

„V situácii, v ktorej sa momentálne nachádza najmä Slovenská televízia, je to jeden zo zdrojov príjmu," povedala za RTVS Alexandra Štullerová – Koreňová. Zmluvu zverejnili na internete, 25. februára ju podpísal Ľubomír Machaj.

Deduško ako symbol

Zemková pri prezentácii predstavy o budúcnosti RTVS pred zvolením za riaditeľku použila Večerníček ako symbol verejnoprávnosti. Obávala sa, že by z obrazovky mohol zmiznúť. Teraz deduška vidieť aj v reklamných blokoch, v inzercii v novinách či na webových stránkach. Banka má s postavičkou aj letáky a magnetky.

„K postave Deduška Večerníčka sme pristupovali s úctou. Sme presvedčení, že spôsob, akým sme kultovú postavu zakomponovali do kampane, nijako negatívne neovplyvní jeho kredit," povedala Zuzana Francúzová, hovorkyňa ČSOB. Všetky práva na používanie obrazu aj zvučky majú podľa nej právne vyrovnané.

Doteraz sa podľa nej nestretli s negatívnymi reakciami, práve naopak. „Viacerí klienti nás kontaktovali, že sa im reklama páči a chcú darčekové predmety či plagáty," hovorí Francúzová.

Detská psychologička Dagmar Kopčanová nápad za šťastný nepovažuje. „Nemali by sme zneužívať detské rituály, aby sme rodičom pripomenuli, že si môžu zlepšiť bývanie." Deťom sa tiež môže narušiť ich denný režim.

„Keď sa to vysiela v iných časoch, môže to narušiť stereotypy, ktoré majú deti rady. Je to pre ne mätúce a znelka stráca príťažlivosť," dodala Kopčanová.

Banka sa bráni, že kampaňou nechce ovplyvniť deti a určená je dospelým. Nasadili ju v piatok.

Na Radu pre reklamu už prišla sťažnosť, posúdia ju. „Nemyslím si, že zvučka socialistického Večerníčka by sa mala vnímať ako nedotknuteľný symbol," hovorí Eva Babitzová z prezídia Rady pre reklamu.

Tvorcovia podľa nej deduška nedehonestujú, len ho použili. „Mám pocit, že by sa nám lepšie žilo, ak by to ľudia vnímali s nadhľadom."

Kampaň banke pripravila agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Riaditeľ firmy Ivan Hulík hovorí, že na nápade pracovali od januára.

„Kolegom sa podarilo šťastne uchopiť ikonu, ktorú pozná úplne každý a spája sa s veľmi pozitívnymi spomienkami," myslí si. Finančne sa vyrovnali okrem RTVS aj so zástupcami českých autorov.

Dobrý nápad aj zmätok

Odborníci na reklamu z iných firiem hodnotia reklamu rôznorodo. „Myslím, že je to celkom dobrý nápad. Určite je to niečo, čo zaujme a bude sa o tom veľa hovoriť," myslí si Marián Timoracký z firmy United Consultants.

Výhradám psychologičky však rozumie. „Je možné, že menšie deti budú z toho zmätené," dodal. Šot patrí podľa Martina Úradníčka z reklamnej agentúry Enterprise medzi tie, ktoré chcú pobaviť. Vtipná však vraj veľmi nie je.

„Vyvoláva zmätok v hlavách a dušiach detí. Viem si živo predstaviť rodičov, ako úporne deťom vysvetľujú, že nepôjde žiadna rozprávka." Siahať na niektoré ikony považuje za riskantné.

Deduška STV vysiela od roku 1977. Konkurz vyhral práve príbeh postavičky so psíkom od dramaturgičky Anny Minichovej. Nakreslil ho Ladislav Čapek. Obaja už zomreli. Čapek kreslil i Maťka a Kubka. Hudbu znelky skomponoval Jaroslav Celba.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Po Slovensku na motorke
  5. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Po Slovensku na motorke
  2. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  3. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  4. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  6. Behind every successful business lies a set of skilled people
  7. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  8. Ako sa mení dynamika firiem?
  9. Hudbou proti holorubom.
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 20 186
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 524
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 410
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 752
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 650
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 326
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 314
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 304
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 605
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 345
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kauza Kuciak: Marian Kočner je pred súdom.

Prípad vraždy Jána a Martiny posúdi Najvyšší súd.


a 1 ďalší 10 h
Zuzana Kepplová.

Najvyšší súd nás priblíži k poznaniu, či Kočner bol, alebo nebol podľa slovenských súdov objednávateľom.


13 h

Aj po otvorení očkovania pre starších občanov, akcia Sputnik naďalej ostáva kapitálnym fopáčkom.


Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Len 10 percent sa chystá do Chorvátska.


SITA 7m
Pracovníci skladu potravín počas kontroly ich dostupnosti v jednom z najväčších distribučných centier na Slovensku.

Zvýšenie dynamiky ovplyvnil najmä medzimesačný rast cien potravín.


TASR 30m
Ilustračné foto

Posilneniu cien pomáha vakcinácia aj komplikované vzťahy USA s Iránom.


TASR 2 h
Ilustračné foto.

Zrušili oslobodenie od daní a odvodov.


10 h