SME
Nedeľa, 22. september, 2019 | Meniny má Móric
MÉDIÁ

Večerníček kúpili na hypotéku

Postavičku z Večerníčka si kúpili do reklamy. Rada pre reklamu ju preveruje, deti môže mýliť.

Deduško Večerníček sa dostal do programu súkromných televízií a aj do ulíc.Deduško Večerníček sa dostal do programu súkromných televízií a aj do ulíc.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Deduško Večerníček je už niekoľko dní expertom v reklame na hypotéky. Za 15-tisíc eur si licenciu na najstaršiu televíznu zvučku kúpila reklamná agentúra od RTVS na reklamu ČSOB banky. Banka teraz môže deduška používať jedenásť týždňov a potom ešte na jeseň.

„V situácii, v ktorej sa momentálne nachádza najmä Slovenská televízia, je to jeden zo zdrojov príjmu," povedala za RTVS Alexandra Štullerová – Koreňová. Zmluvu zverejnili na internete, 25. februára ju podpísal Ľubomír Machaj.

Deduško ako symbol

Zemková pri prezentácii predstavy o budúcnosti RTVS pred zvolením za riaditeľku použila Večerníček ako symbol verejnoprávnosti. Obávala sa, že by z obrazovky mohol zmiznúť. Teraz deduška vidieť aj v reklamných blokoch, v inzercii v novinách či na webových stránkach. Banka má s postavičkou aj letáky a magnetky.

„K postave Deduška Večerníčka sme pristupovali s úctou. Sme presvedčení, že spôsob, akým sme kultovú postavu zakomponovali do kampane, nijako negatívne neovplyvní jeho kredit," povedala Zuzana Francúzová, hovorkyňa ČSOB. Všetky práva na používanie obrazu aj zvučky majú podľa nej právne vyrovnané.

Doteraz sa podľa nej nestretli s negatívnymi reakciami, práve naopak. „Viacerí klienti nás kontaktovali, že sa im reklama páči a chcú darčekové predmety či plagáty," hovorí Francúzová.

Detská psychologička Dagmar Kopčanová nápad za šťastný nepovažuje. „Nemali by sme zneužívať detské rituály, aby sme rodičom pripomenuli, že si môžu zlepšiť bývanie." Deťom sa tiež môže narušiť ich denný režim.

„Keď sa to vysiela v iných časoch, môže to narušiť stereotypy, ktoré majú deti rady. Je to pre ne mätúce a znelka stráca príťažlivosť," dodala Kopčanová.

Banka sa bráni, že kampaňou nechce ovplyvniť deti a určená je dospelým. Nasadili ju v piatok.

Na Radu pre reklamu už prišla sťažnosť, posúdia ju. „Nemyslím si, že zvučka socialistického Večerníčka by sa mala vnímať ako nedotknuteľný symbol," hovorí Eva Babitzová z prezídia Rady pre reklamu.

Tvorcovia podľa nej deduška nedehonestujú, len ho použili. „Mám pocit, že by sa nám lepšie žilo, ak by to ľudia vnímali s nadhľadom."

Kampaň banke pripravila agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Riaditeľ firmy Ivan Hulík hovorí, že na nápade pracovali od januára.

„Kolegom sa podarilo šťastne uchopiť ikonu, ktorú pozná úplne každý a spája sa s veľmi pozitívnymi spomienkami," myslí si. Finančne sa vyrovnali okrem RTVS aj so zástupcami českých autorov.

Dobrý nápad aj zmätok

Odborníci na reklamu z iných firiem hodnotia reklamu rôznorodo. „Myslím, že je to celkom dobrý nápad. Určite je to niečo, čo zaujme a bude sa o tom veľa hovoriť," myslí si Marián Timoracký z firmy United Consultants.

Výhradám psychologičky však rozumie. „Je možné, že menšie deti budú z toho zmätené," dodal. Šot patrí podľa Martina Úradníčka z reklamnej agentúry Enterprise medzi tie, ktoré chcú pobaviť. Vtipná však vraj veľmi nie je.

„Vyvoláva zmätok v hlavách a dušiach detí. Viem si živo predstaviť rodičov, ako úporne deťom vysvetľujú, že nepôjde žiadna rozprávka." Siahať na niektoré ikony považuje za riskantné.

Deduška STV vysiela od roku 1977. Konkurz vyhral práve príbeh postavičky so psíkom od dramaturgičky Anny Minichovej. Nakreslil ho Ladislav Čapek. Obaja už zomreli. Čapek kreslil i Maťka a Kubka. Hudbu znelky skomponoval Jaroslav Celba.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Laci Strike: Kotrmelec je pre veľa detí už neuveriteľné umenie
  2. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  5. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  6. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  7. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  8. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  9. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  10. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  1. Laci Strike: Kotrmelec je pre veľa detí už neuveriteľné umenie
  2. Nový Focus ST - exkluzívne vo Ford POP Up Store
  3. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  6. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  7. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  8. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  9. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  10. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  1. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 12 614
  2. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 11 038
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 10 094
  4. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 8 976
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 834
  6. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz 7 490
  7. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 5 755
  8. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 5 642
  9. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 575
  10. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 076

Téma: Zmeny v televízii a rozhlase


Hlavné správy zo Sme.sk

Ako sa slovenskí otcovia prebili do pôrodných sál

Prví otcovia pri pôrode boli za čudákov.

Rodiace ženy mohli u nás partneri oficiálne sprevádzať až v novom miléniu. Zdravotníci im aj tak spočiatku nedôverovali.

Na pochod za život prišlo 50-tisíc ľudí, akciu zneužila ĽSNS

Organizátori pochodu sú za akúkoľvek zmenu, ktorá interrupcie sprísni.

CYNICKÁ OBLUDA

Ako sme pred piatimi rokmi sklamali svet

Po desiatich rokoch Gašparoviča, sme v septembri 2014 sklamali očakávania celého zábavychtivého sveta.

Členky armády spásy servírujú kávu vojakom v zákopoch počas I. svetovej vojny.

Neprehliadnite tiež

Saudská Arábia požiadala japonskú rafinériu o zmenu typu ropy

Vyvolalo to obavy zo schopnosti Saudskej Arábie obnoviť dodávky ropy.

Po útoku na ropné zariadenia sa znížila saudskoarabská produkcia ropy o polovicu.

Teamviewer vstupuje na burzu, očakáva sa zárobok 2,3 miliardy eur

Išlo by o najväčší vstup technologickej firmy na burzu od jari 2000.

Frankfurtská burza.
Ilustračná fotografia.

Americká firma Colt končí s výrobou pušiek pre civilný trh

Dôvodom je slabý dopyt a nasýtenosť trhu.

Útočné pušky Colt AR-15.