MÉDIÁ

Večerníček kúpili na hypotéku

Postavičku z Večerníčka si kúpili do reklamy. Rada pre reklamu ju preveruje, deti môže mýliť.

Deduško Večerníček sa dostal do programu súkromných televízií a aj do ulíc.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Deduško Večerníček je už niekoľko dní expertom v reklame na hypotéky. Za 15-tisíc eur si licenciu na najstaršiu televíznu zvučku kúpila reklamná agentúra od RTVS na reklamu ČSOB banky. Banka teraz môže deduška používať jedenásť týždňov a potom ešte na jeseň.

„V situácii, v ktorej sa momentálne nachádza najmä Slovenská televízia, je to jeden zo zdrojov príjmu," povedala za RTVS Alexandra Štullerová – Koreňová. Zmluvu zverejnili na internete, 25. februára ju podpísal Ľubomír Machaj.

Deduško ako symbol

Zemková pri prezentácii predstavy o budúcnosti RTVS pred zvolením za riaditeľku použila Večerníček ako symbol verejnoprávnosti. Obávala sa, že by z obrazovky mohol zmiznúť. Teraz deduška vidieť aj v reklamných blokoch, v inzercii v novinách či na webových stránkach. Banka má s postavičkou aj letáky a magnetky.

„K postave Deduška Večerníčka sme pristupovali s úctou. Sme presvedčení, že spôsob, akým sme kultovú postavu zakomponovali do kampane, nijako negatívne neovplyvní jeho kredit," povedala Zuzana Francúzová, hovorkyňa ČSOB. Všetky práva na používanie obrazu aj zvučky majú podľa nej právne vyrovnané.

Doteraz sa podľa nej nestretli s negatívnymi reakciami, práve naopak. „Viacerí klienti nás kontaktovali, že sa im reklama páči a chcú darčekové predmety či plagáty," hovorí Francúzová.

Detská psychologička Dagmar Kopčanová nápad za šťastný nepovažuje. „Nemali by sme zneužívať detské rituály, aby sme rodičom pripomenuli, že si môžu zlepšiť bývanie." Deťom sa tiež môže narušiť ich denný režim.

„Keď sa to vysiela v iných časoch, môže to narušiť stereotypy, ktoré majú deti rady. Je to pre ne mätúce a znelka stráca príťažlivosť," dodala Kopčanová.

Banka sa bráni, že kampaňou nechce ovplyvniť deti a určená je dospelým. Nasadili ju v piatok.

Na Radu pre reklamu už prišla sťažnosť, posúdia ju. „Nemyslím si, že zvučka socialistického Večerníčka by sa mala vnímať ako nedotknuteľný symbol," hovorí Eva Babitzová z prezídia Rady pre reklamu.

Tvorcovia podľa nej deduška nedehonestujú, len ho použili. „Mám pocit, že by sa nám lepšie žilo, ak by to ľudia vnímali s nadhľadom."

Kampaň banke pripravila agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Riaditeľ firmy Ivan Hulík hovorí, že na nápade pracovali od januára.

„Kolegom sa podarilo šťastne uchopiť ikonu, ktorú pozná úplne každý a spája sa s veľmi pozitívnymi spomienkami," myslí si. Finančne sa vyrovnali okrem RTVS aj so zástupcami českých autorov.

Dobrý nápad aj zmätok

Odborníci na reklamu z iných firiem hodnotia reklamu rôznorodo. „Myslím, že je to celkom dobrý nápad. Určite je to niečo, čo zaujme a bude sa o tom veľa hovoriť," myslí si Marián Timoracký z firmy United Consultants.

Výhradám psychologičky však rozumie. „Je možné, že menšie deti budú z toho zmätené," dodal. Šot patrí podľa Martina Úradníčka z reklamnej agentúry Enterprise medzi tie, ktoré chcú pobaviť. Vtipná však vraj veľmi nie je.

„Vyvoláva zmätok v hlavách a dušiach detí. Viem si živo predstaviť rodičov, ako úporne deťom vysvetľujú, že nepôjde žiadna rozprávka." Siahať na niektoré ikony považuje za riskantné.

Deduška STV vysiela od roku 1977. Konkurz vyhral práve príbeh postavičky so psíkom od dramaturgičky Anny Minichovej. Nakreslil ho Ladislav Čapek. Obaja už zomreli. Čapek kreslil i Maťka a Kubka. Hudbu znelky skomponoval Jaroslav Celba.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 370
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 133
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 957
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 693
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 342
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 966
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 767
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 072
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 945

Téma: Zmeny v televízii a rozhlase


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: V RTVS môže byť ohrozené vysielanie správ

Ľudia v spravodajstve končia, spor o verejnoprávnosť pokračuje.

Stĺpček Jakuba Fila

Ešte sa chceme tváriť, že vlci sú len zvedaví turisti a branci iba obľubujú pohyb?

Tajné služby o Nočných vlkoch mlčia.

Neprehliadnite tiež

Trump kritizoval pokutu Európskej komisie pre Google

EK udelila v stredu Googlu rekordnú pokutu 4,3 miliardy eur.

Google môže prísť o veľké peniaze. Ľudia v mobiloch dostanú na výber

Technologická firma dostala od Európskej komisie rekordnú pokutu. Zneužívala svoje postavenie.

Koľko stojí presťahovanie bytu. Pripravte si stovky eur

Nízke ceny sťahovania od 100 eur sú len lákadlom, na cenu sa nabalia rôzne príplatky.

AGRO: Malí a strední farmári sú rozčarovaní z prístupu premiéra

Farmári plánujú založiť spoločnú stavovskú organizáciu.

Comcast odchádza z boja o prevzatie 21st Century Fox

Comcast tak necháva otvorenú cestu na to, aby majetok 21st Century Fox kúpil mediálny konglomerát Disney.