Ak sa mladým banka páči, radi si za účet priplatia

Najlepšie hodnotené banky v prieskume audítorskej firmy PwC si účtovali aj o polovicu vyššie poplatky za bežné služby ako horšie hodnotené banky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME- MIRKA CIBULKOVÁ)

Najlepšie hodnotené banky v prieskume audítorskej firmy PwC si účtovali aj o polovicu vyššie poplatky za bežné služby ako horšie hodnotené banky.

BRATISLAVA. Za drahšie bankové služby na Slovensku sú mladí ľudia ochotní platiť napriek tomu, že ich plat je 500 až 700 eur. Ukázal to prieskum hodnotenia skúseností klientov bánk v štyroch krajinách, ktorý urobila poradenská spoločnosť PwC.

Informácie získavali konzultanti vo veku 21 až 25 rokov. „Prieskum potvrdil naše očakávania, že klient je ochotný priplatiť si za lepšie zákaznícke služby,” povedal Chris Barrett zo spoločnosti PwC. Tvrdí, že mladí klienti sa bežne nesťažujú na vysoké poplatky.

„Prekáža im však, keď za ne nedostávajú adekvátne služby,“ povedal. Najlepšie hodnotené banky v prieskume, ktorý zahŕňal aj český, ruský a ukrajinský trh, si účtovali aj o 65 percent vyššie ročné poplatky za bežné produkty, ako je debetná platobná karta.

V prieskume najlepšie hodnotená Tatra banka si podľa internetového portálu FinancnaHitparada.sk účtuje za kartu MasterCard Standard ročne 24 eur. Volksbank, ktorá skončila v prieskume najnižšie, si za rovnakú kartu pýta 20 eur.

Chýbajú produkty a služby

Najmenej spokojní sú podľaprieskumu klienti s pestrosťou produktov, ktoré banky poskytujú. Platí to v hodnotených bankách vo všetkých štyroch krajinách. Banky však výsledkom prieskumu oponujú.

Ako sa robil prieskum
  • zahŕňal 90 bánk z Česka, Slovenska, Ruska, Ukrajiny,
  • údaje zbierala spoločnosť PwC metódou „mystery shopperov“, tými boli konzultanti PwC,
  • boli vo veku 21 až 25 rokov, mali stredoškolské vzdelanie,
  • pracovali na plný úväzok s mesačným platom 500 až 700 eur,
  • bývali v prenajatom byte a využívali verejnú dopravu.

„Zo spätnej väzby od našich klientov vyplýva, že v ponuke im nechýbajú produkty a služby,“ tvrdí Štefan Frimmer zo Slovenskej sporiteľne, ktorá je u nás najväčšou bankou.

Najväčšie rezervy vidí analytik bankových produktov Maroš Ovčarik v spojení internetu a bankových služieb.

„Banky využívajú len jednoduché kontaktné formuláre s menom a telefónnym číslom, kde po vyplnení formulára klienta kontaktuje pobočkový pracovník,“ hovorí Ovčarik.

Banky sú porovnateľné

Prieskum ukázal, že osem bánk na Slovensku, ktoré PwC do hodnotenia zapojilo, má takmer porovnateľnú kvalitu. Rozdiel medzi najlepšou a najhoršou bankou bol u nás len v desatinách bodu.

V Rusku, kde PwC hodnotilo 41 bánk, bol rozdiel výraznejší. Najlepšia banka tam mala takmer o polovicu bodov viac ako najhoršia. Výraznejší rozdiel vo výsledkoch hodnotenia bánk ako na Slovensku bol aj v Česku, kde PwC posudzovalo 10 bánk.

Na slovenskom aj českom trhu však vyšli z hodnotenia najlepšie banky, ktoré patria do skupiny Raiffeisen – u nás Tatra banka, v Česku Raiffeisenbank. Podľa analytikov to ovplyvnil aj profil hodnotiteľov bánk.

„Boli mladší a preferujú skôr banku s dynamickým prístupom,“ vraví riaditeľka Next Finance Markéta Šichtařová. Veľké banky skupiny KBC, do ktorej patrí aj ČSOB, by podľa nej bodovali u konzervatívnejších klientov.

V prieskume, ktorý porovnával banky štyroch štátov, dosiahli naše banky druhé najlepšie skóre spomedzi krajín. Napriek tomu majú podľa PwC banky na Slovensku stále priestor na uvádzanie nových produktov či na zlepšenie prístupu k zákazníkom.

Pre zväčšenie kliknite na obrázok

Hodnotené kritériá

Značka

Obchodnou značkou vie u nás najlepšie osloviť mladých klientov Tatra banka. Druhou bankou, s ktorej značkou sa dokážu zákazníci najviac stotožniť, je UniCredit Bank. Na treťom mieste skončila v prieskume VÚB. Zaujímavé je, že v niektorých prípadoch hodnotitelia nezaregistrovali medzi bankami žiadne odlíšenie značky na základe dizajnu. V niektorých prípadoch dokonca nevedeli nájsť ani pobočku banky.

Komunikácia

Každý klient chce dostať v banke čo najkomplexnejšie informácie. Najlepšie s klientmi podľa prieskumu komunikuje UniCredit Bank. Za ňou nasledujú Tatra banka a VÚB banka. Informácie poskytujú banky nielen prostredníctvom pracovníkov, ale aj formou informačných letákov. V niektorých pobočkách sú podľa PwC letáky dobre umiestnené, niekde sú však stojany prázdne a letáky neaktuálne.

Prostredie

V čase mojej návštevy boli v banke štyria zamestnanci. Napriek tomu som musel čakať, pretože dvaja z nich sa venovali inej činnosti. Aj takéto boli postrehy počas hodnotenia prostredia bánk. Hodnotitelia navyše museli v niektorých prípadoch v banke stáť, pretože pri väčšom počte ľudí nebolo dosť miest na sedenie. Najlepšie prostredie má u nás Dexia banka. Tesne za ňou skončili VÚB a UniCredit Bank.

Ponuka

Dostal som iba málo informácií o produkte, ktorý by odlišoval banku od iných. To bol častý povzdych hodnotiteľov nespokojných so slabou ponukou. Očakávania zákazníkov sú vysoké a privítali by rôznorodejšie produkty, tvrdí PwC. Obmedzená ponuka však môže byť aj zámerom, aby banky zvýšili efektívnosť. Najlepšie skóre dosiahla v tejto oblasti VÚB banka, len o niečo slabšie dopadla Tatra banka a UniCreditBank.

Kultúra

Ak sa úsilie a kvalita poskytovaných informácií líši od zamestnanca k zamestnancovi, uberá to bankám body z hodnotenia. Klienti zle vnímajú aj to, keď pracovník počas konzultácie s nimi telefonuje s inými ľuďmi. Najlepšie dopadla v hodnotení kultúry Tatra banka, za ňou nasledujú VÚB a UniCredit Bank. Oblasť kultúry bola podľa prieskumu najvyššie hodnotenou oblasťou spomedzi piatich ukazovateľov.

Customer Experience Index 2010

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 944
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 225
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 710
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 988
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 788
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 032
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 512
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 128
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 408
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 188

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.

Nakupovať pôdu na Slovensku zrejme budú môcť aj cudzinci

Ministerstvo chce predložiť návrh novely o nadobúdaní vlastníctva poľnohospodárskeho pozemku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop