Štát plánuje prepustiť päťtisíc železničiarov

Z troch štátnych železničných spoločností, ktoré spolu zamestnávajú približne 31-tisíc pracovníkov, by malo odísť do začiatku roka 2014 okolo päťtisíc ľudí.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Zadlžené železničné spoločnosti majú byť ozdravené v priebehu troch rokov, ak sa budú dôsledne uplatňovať navrhované opatrenia. Po tomto období by pri zákazníckej orientácii mali byť schopné dosahovať vyrovnané hospodárenie.

Počíta s tým program revitalizácie železničných spoločností, ktorý ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja predložilo vo štvrtok do medzirezortného pripomienkového konania. Revitalizačný plán má zabezpečiť vyrovnanie pohľadávok medzi železničnými firmami a štátom a optimalizovať nastavenie sektora železničnej dopravy.

Cargo - 1800 ľudí

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia má podľa programu do začiatku budúceho roka uvoľniť 1 800 pracovníkov, približne pätinu z ich celkového počtu. K 1. júlu má z firmy odísť 400 zamestnancov, k 1. septembru 700 a k 1. januáru 2012 ďalších 700 pracovníkov.

Ministerstvo dopravy zároveň chce zabezpečiť vstup strategického partnera do Carga do júla 2012. Úroveň zadlženosti Carga dosahuje 75 %, keď pri majetku 685 miliónov eur má záväzky 518 miliónov eur.

Železničná spoločnosť Slovensko - 621 ľudí

Železničná spoločnosť Slovensko plánuje uvoľniť do troch rokov 621 pracovníkov. Do začiatku apríla má odísť 100 pracovníkov, do mája 131 a k začiatku roka 2012 ďalších 130 ľudí. K začiatku roka 2013 je plánovaný odchod 130 osôb a rovnaký počet by mal odísť z firmy aj k začiatku roka 2014.

Zoštíhlenie manažmentu má spoločnosti v tomto roku ušetriť 880 tisíc eur a v ďalších rokoch 1,3 milióna eur. Spoločnosť plánuje úplne zrušiť 374 vlakových spojov, čiastočne zrušiť 74 vlakov v určitom úseku jazdy a obmedziť 36 vlakových spojov na niektoré dni v týždni.

Úplné zastavenie osobnej dopravy sa predpokladá na tratiach Plešivec - Muráň, Štúrovo - štátna hranica s Maďarskom, Fiľakovo - Šiatorská Bukovinka štátna hranica s Maďarskom, Medzilaborce - štátna hranica s Poľskom a Bratislava, Nové Mesto - Petržalka.

Znížením dopravných výkonov o 2,1 milióna na 30,3 milióna vlakokilometrov má spoločnosť ušetriť 10,9 mil. eur. Celkovo by tak mala spoločnosť týmito opatreniami v tomto roku ušetriť 15,6 milióna eur. Zmena obchodnej politiky a selektívne zvýšenie cestovného môže každoročne zvýšiť tržby o 1,3 milióna eur.

Železnice Slovenskej republiky - 2700 ľudí

Železnice Slovenskej republiky by mali do 1. júla uvoľniť 1 700 zamestnancov a ďalších tisíc do konca roka 2012. Uplatnením úsporných opatrení, uvádza sa ďalej v programe revitalizácie, musí operátor železničnej infraštruktúry dosiahnuť výšku ekonomicky oprávnených nákladov v roku 2013 na úrovni fixných nákladov 260 miliónov eur.

"Určité prostriedky možno usporiť aj racionálnou redukciou rozsahu železničnej siete. V prvom kroku sa možno sústrediť na dlhodobo nevýkonné trate Komárno - Kolárovo, Piešťany - Vrbové, Plavecké Podhradie - Plavecký Mikuláš, Breznička - Katarínska Huta, Jablonica - Brezová pod Bradlom, Plešivec - Slavošovce, Nemšová - Lednické Rovne, Lubeník - Muráň, Tornanádaska - Turňa nad Bodvou, Margecanská a Čachtická spojka," navrhuje rezort dopravy. Ide o nevyužívané trate v dĺžke 124 kilometrov.

vlastny material

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 410
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 132
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 687
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 071
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 234
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 219
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 077
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 984
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 837
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 795

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce, mimovládky by čakali viac.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

SVET

Merkelová nebude mať na Úniu čas, doma ju čaká veľa problémov

Francúzsko-nemecký motor Európy sa môže po voľbách zaseknúť.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.