BRUSEL. Jedným z dôvodov sú jednorazové príjmy z predaja majetku v rovnakom období predchádzajúceho roka 2009. Aj stále vysoká nezamestnanosť v USA ma negatívny vplyv na odbyt piva a zisky pivovarov.
Z najnovších údajov vyplýva, že za tri mesiace do konca decembra sa čistý zisk AB InBev znížil na 968 miliónov USD (700,99 milióna eur) z 1,28 miliardy USD v 4. štvrťroku 2009, kedy skupina predala niekoľko podnikov, aby mala financie na akvizíciu Anheuser-Busch.
Tržby spoločnosti, ktorá okrem iných značiek vyrába pivo Budweiser či Stella Artois, pritom v období október-december 2010 vzrástli na 9,47 miliardy USD z 9,30 miliardy USD, a to aj napriek zníženiu objemu predaja na 99,78 milióna hektolitrov z 101,72 milióna hektolitrov.
Po očistení od vplyvu predaja niektorých menších pivovarov v roku 2009 sa však objem predaného piva v 4. štvrťroku 2010 zvýšil vďaka rýchlo rastúcim trhom v Latinskej Amerike a ázijsko-tichomorskom regióne, ktoré nahradili pokles odbytu na tradičných trhoch ako sú USA a západná Európa.
AB InBev odhaduje, že v 1. kvartáli tohto roka sa objem predaja veľmi nezvýši v dôsledku vysokej nezamestnanosti na najväčšom trhu skupiny, v USA, a tiež pre silné dažde v Brazílii, ktorá je tiež významným trhom pivovarníckej skupiny. V 2. štvrťroku však už AB InBev predpovedá, že zotavovanie kľúčových ekonomík začne naberať tempo, a to bude mať pozitívny vplyv aj na spotrebiteľské výdavky a dopyt po pive.
Informovala o tom agentúra AP.