Vedenie ÚRSO bude navrhovať hospodársky výbor

Predsedu a podpredsedu Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) by mal od 1. júna 2011 navrhovať na schválenie v parlamente Výbor NR SR pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu a nie Rada pre reguláciu ÚRSO.

BRATISLAVA.

"Navrhuje sa stanoviť mechanizmus na vymenovanie predsedu a podpredsedu ÚRSO na základe dispozičného oprávnenia NR SR, ktorá bude mať oprávnenie menovať predsedu a podpredsedu ÚRSO bez predloženia návrhu na vymenovanie Radou pre reguláciu, avšak na základe návrhu Výboru NR SR pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu," vyplýva z návrhu novelizácie zákona o regulácii v sieťových odvetviach pripraveného Ministerstvom hospodárstva (MH) SR, ktorý má na najbližšej schôdzi prerokovať vláda SR.

MH SR zároveň navrhuje, aby sa z dôvodu predchádzania vzniku značných hospodárskych škôd schválila novelizácia zákona o regulácii v sieťových odvetviach v skrátenom legislatívnom konaní.

Koaličnému poslancovi NR SR Ľudovítovi Jurčíkovi (SaS) sa 8. februára 2011 nepodarilo v parlamente presadiť zmenu zákona o regulácii v sieťových odvetviach, ktorý zavádzal vznik dvoch nových orgánov, a to Regulačnej rady a Regulačnej komisie. Podľa návrhu novely zákona mala trojčlenná Regulačná komisia nahradiť funkciu predsedu ÚRSO, ktorý aktuálne nie je menovaný.

Členov Regulačnej komisie mala menovať vláda SR v záujme posilnenia nezávislosti a kontinuity činnosti Regulačnej komisie na 6 rokov takým spôsobom, že každé 2 roky novo vymenuje jedného jej člena.

Výkonným riadením úradu a prípravou návrhov rozhodnutí Regulačnej komisie mal byť poverený predseda úradu, ktorého Regulačná komisia vymenuje spomedzi svojich členov na 2 roky. Regulačná rada mala mať podľa návrhu novely zákona 13 členov, ktorých menuje NR SR na 6 rokov. V záujme posilnenia nezávislosti Regulačnej rady sa obdobne ako pri Regulačnej komisii navrhovalo zaviesť rotačný systém spočívajúci vo voľbe štyroch, respektíve piatich jej členov každé dva roky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 535
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 853
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 489
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 125
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 012
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 969
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 777
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 520
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.