BRATISLAVA. Predaj detského kapitálového životného poistenia v Allianz-Slovenskej poisťovni vlani medziročne rástol, keď sa počet zmlúv zvýšil o vyše 80 %.
"Detské životné poistenie bolo v rámci predaja životného poistenia segmentom, ktorý zaznamenal v našej spoločnosti pri porovnaní rokov 2009 a 2010 najväčší medziročný nárast predaja," povedala hovorkyňa Allianzu Lucia Muthová. Generali Slovensko evidovala po období ovplyvnenom finančnou krízou v roku 2010 znovu oživenie záujmu o detské životné poistenie a klienti v medziročnom porovnaní poistili svoje deti s vyšším poistným, priemerne je to viac o 9 %.
Poisťovňa Generali Slovensko v súčasnosti eviduje v oblasti detských životných poistiek, rovnako ako aj pri ostatných druhoch životného poistenia, prevládajúci záujem o investičné poistenie. V poisťovni Allianz je zvýšený záujem zase o detské kapitálové poistenie.
"Síce v segmente investičného poistenia u detí nastal určitý pokles. Predaj investičného životného poistenia pre deti bol ale stále výrazne nižší ako predaj detského kapitálového životného poistenia, ktorý tento pokles výraznou mierou kompenzuje," povedala Muthová.
Poisťovňa AXA podľa jej hovorkyne Jany Tarčákovej Janičovej vlani zaznamenala len o niekoľko kusov menej zmlúv. "Ale dá sa povedať, že k dramatickému poklesu nedošlo. Do budúcna predpokladáme rovnaký vývoj, teda udržanie počtu zmlúv," skonštatovala Janičová.
Podľa poisťovne Allianz nie je jednoduché odhadnúť vývoj predaja v budúcnosti u akéhokoľvek produktu, detský produkt je ale v porovnaní s ostatnými produktmi životného poistenia špecifický.
Stále viac ľudí si v súčasnej dobe uvedomuje potrebu chrániť seba a svojich najbližších pred rizikami a taktiež chcú svojim ratolestiam uľahčiť vstup do dospelosti finančnou podporou.
"Presne tieto parametre detské poistenie spĺňa. Preto predpokladáme, že detskému životnému poisteniu sa bude naďalej v budúcnosti dariť. Veď potenciálni klienti pribúdajú každým dňom," dodala Muthová.