Firmy lovia zákazníkov aj na Facebooku

Profil na Facebooku či Twitteri je pre firmu už takmer nevyhnutnosťou. Na sieti sa snaží byť každá, no nie všetkým komunikácia aj ide.

Ak chce byť firma na Facebooku úspešná, musí fanúšikom ponúknuť zaujímavý obsah.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Kúpiť auto sa dá aj jedným kliknutím na Facebooku. Škoda Auto Slovensko tak vypredáva sklady cez aplikáciu Last Minute. „Tieto autá sa nedajú kúpiť iným spôsobom," tvrdí hovorkyňa firmy Lucia Busquet.

Stačí si vybrať model a kliknúť na „mám záujem". Obratom príde e­mail s kontaktom na predajcu. Škoda Octavia Bussiness vyjde asi o 2500 eur lacnejšie.

Do výpredaja išlo 67 áut. Za 10 dní sa ich predalo viac ako 20 a 19 je rezervovaných. Akcia sa končí túto nedeľu.

Nie každý to vie

Škoda je na Facebooku len dva mesiace, no nazbierala už takmer 9000 fanúšikov. Viac ako 8000 fanúšikov má skupina Milujem Peugeot.

„Komunikujeme s nimi denne, spoznávame ich reakcie, organizujeme súťaže," vraví hovorkyňa Peugeotu Ivana Orviská. Kia Motor Sales vidí sieť ako doplnok reklamy.

O priazeň ľudí na sociálnych sieťach sa uchádza už takmer každá firma. „To, čo bol pred pár rokmi firemný web či e­mail, je dnes profil na Facebooku," vraví projektový manažér pre sociálne médiá Hanstiger.cz Marek Minarovič.

Ak firma vie ako na to, osloví mnoho potenciálnych zákazníkov. No nie každej firme komunikácia na sociálnej sieti ide. S tým súhlasí aj Peter Kontra z agentúry Wiktor Leo Burnett: „Ak sa firma rozhodne pre konto na sociálnej sieti, zaväzuje sa ponúkať zaujímavý obsah."

Vlastný profil sa oplatí webovým firmám a tým, čo majú záujem o živú komunikáciu so zákazníkmi. Za príklad úspešnej kampane považuje facebookovú profilovku poisťovne Union, na ktorej sa podieľa aj jeho agentúra. Union stojí aj za skupinami Milujem leto či Ružoví kukláči, tie majú vyše 100­tisíc fanúšikov.

Stránke sa treba venovať

„Ak ponúkate niečo, o čo je záujem, sociálne siete vašu reklamu znásobia a dozvedia sa o vás desaťtisíce ľudí," hovorí spoluzakladateľ portálu SAShE.sk Juraj Mikláš. Tento portál zastrešuje predajcov od náušníc až po nábytok a drukuje mu už takmer 8000 ľudí.

Veronika Danišová na ňom pod značkou Qwaydani Simple Style predáva vlastnoručne vyrábané gumičky do vlasov. „Je to pre mňa najjednoduchší spôsob, ako prezentovať svoju tvorbu, " hovorí.

Nie všetci sú však na Facebooku úspešní. Obchodu Krasnebruska.sk s tehotenskou módou sa zatiaľ na sieti nedarí. Otvoril síce viacero stránok, ale ani na jednej nie je viac ako 10 ľudí či príspevkov.

Prevádzkovateľka obchodu Miroslava Kardošová hovorí, že profilu neprikladá význam. Uprednostňuje totiž iný spôsob reklamy.

Banky zistia, čo ľudia chcú

Na Facebooku sú už obchodné reťazce Tesco či COOP Jednota. Nechýbajú na ňom takmer všetky banky. Z nich má najpočetnejšiu skupinu fanúšikov – vyše 4000 – Tatrabanka.

„Snažíme sa komunikovať s klientmi spôsobmi, ktoré preferujú a využívajú," povedal hovorca Boris Gandel. Na webe ponúka aj týždenný seriál „Ako na to...", v ktorom vysvetľuje produkty.

On­line komunikácia nie je cudzia Zuno Bank. „Cez Facebook sa rýchlo dozvieme, čo nové by ľudia privítali, " vraví jej hovorca Marek Michlík.

Od minulého roka sú na Facebooku aj VÚB a ČSOB. Pre Poštovú banku je táto sieť doplnkovou formou komunikácie.

Dexia banka využíva na sieti len platenú reklamu a Slovenská sporiteľňa považuje sociálne siete za súčasť komunikačného mixu pri kampaniach.

Na sieti sa darí inovatívnym

O sociálnych sieťach hovorí manažér pre sociálne médiá MAREK MINAROVIČ.

Ako sa darí firmám na sociálnych sieťach?

„Úspešné sú tie, čo vedia, že na sieti zaberá neustála zmena a inovácia. V klasických webových projektoch boli vlny, na ktorých sa dalo zviezť, v sociálnych médiách to neplatí. Čo fungovalo pred pár mesiacmi, už dnes nemusí."

Pre koho má komunikácia na sieti zmysel?

„Pre firmy, ktoré majú čo povedať. Pre tých, čo dokážu komunikovať cez zástupný obsah, teda taký, čo sa aspoň okrajovo týka ich výrobkov či služieb. Pre tie firmy, o ktorých sa už na sieťach hovorí. Často môže byť odrazovým mostíkom pre vstup na sieť jemne negatívny typ konverzácie."

Čo má firma spraviť, aby bola na sieti úspešná?

„Musí poskytnúť obsah, ktorý naláka ľudí, aby chceli byť jej fanúšikmi. A aby sa zapájali do konverzácie a šírili obsah firemnej stránky medzi priateľov."

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  2. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  3. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  4. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  5. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  6. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  7. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  8. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  9. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  10. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 727
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 650
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 149
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 999
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 534
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 633
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 278
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 110
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 920
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 753

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

Neprehliadnite tiež

Vláda podporí štyri firmy jedenástimi miliónmi eur

Vzniknúť by malo 500 nových pracovných miest.

Zisk Lloyds Banking Group vlani prudko vzrástol

Banka dosiahla najvyššiu úroveň za celú dekádu.

Neziskovkám dá štát štvrťmilióna eur, chce od nich pomoc

Dosiahnuté výsledky, pozitíva a negatíva pilotného projektu vyhodnotí úrad podpredsedu vlády po jednom roku.

Rast inflácie v eurozóne sa zrýchlil

Miera inflácie v 19 krajinách, ktoré zaviedli euro, sa v januári zvýšila o 1,8 percenta.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop