SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Firmy lovia zákazníkov aj na Facebooku

Profil na Facebooku či Twitteri je pre firmu už takmer nevyhnutnosťou. Na sieti sa snaží byť každá, no nie všetkým komunikácia aj ide.

Ak chce byť firma na  Facebooku úspešná, musí fanúšikom ponúknuť zaujímavý obsah.Ak chce byť firma na Facebooku úspešná, musí fanúšikom ponúknuť zaujímavý obsah. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Kúpiť auto sa dá aj jedným kliknutím na Facebooku. Škoda Auto Slovensko tak vypredáva sklady cez aplikáciu Last Minute. „Tieto autá sa nedajú kúpiť iným spôsobom," tvrdí hovorkyňa firmy Lucia Busquet.

Stačí si vybrať model a kliknúť na „mám záujem". Obratom príde e­mail s kontaktom na predajcu. Škoda Octavia Bussiness vyjde asi o 2500 eur lacnejšie.

Do výpredaja išlo 67 áut. Za 10 dní sa ich predalo viac ako 20 a 19 je rezervovaných. Akcia sa končí túto nedeľu.

Nie každý to vie

Škoda je na Facebooku len dva mesiace, no nazbierala už takmer 9000 fanúšikov. Viac ako 8000 fanúšikov má skupina Milujem Peugeot.

„Komunikujeme s nimi denne, spoznávame ich reakcie, organizujeme súťaže," vraví hovorkyňa Peugeotu Ivana Orviská. Kia Motor Sales vidí sieť ako doplnok reklamy.

O priazeň ľudí na sociálnych sieťach sa uchádza už takmer každá firma. „To, čo bol pred pár rokmi firemný web či e­mail, je dnes profil na Facebooku," vraví projektový manažér pre sociálne médiá Hanstiger.cz Marek Minarovič.

Ak firma vie ako na to, osloví mnoho potenciálnych zákazníkov. No nie každej firme komunikácia na sociálnej sieti ide. S tým súhlasí aj Peter Kontra z agentúry Wiktor Leo Burnett: „Ak sa firma rozhodne pre konto na sociálnej sieti, zaväzuje sa ponúkať zaujímavý obsah."

Vlastný profil sa oplatí webovým firmám a tým, čo majú záujem o živú komunikáciu so zákazníkmi. Za príklad úspešnej kampane považuje facebookovú profilovku poisťovne Union, na ktorej sa podieľa aj jeho agentúra. Union stojí aj za skupinami Milujem leto či Ružoví kukláči, tie majú vyše 100­tisíc fanúšikov.

Stránke sa treba venovať

„Ak ponúkate niečo, o čo je záujem, sociálne siete vašu reklamu znásobia a dozvedia sa o vás desaťtisíce ľudí," hovorí spoluzakladateľ portálu SAShE.sk Juraj Mikláš. Tento portál zastrešuje predajcov od náušníc až po nábytok a drukuje mu už takmer 8000 ľudí.

Veronika Danišová na ňom pod značkou Qwaydani Simple Style predáva vlastnoručne vyrábané gumičky do vlasov. „Je to pre mňa najjednoduchší spôsob, ako prezentovať svoju tvorbu, " hovorí.

Nie všetci sú však na Facebooku úspešní. Obchodu Krasnebruska.sk s tehotenskou módou sa zatiaľ na sieti nedarí. Otvoril síce viacero stránok, ale ani na jednej nie je viac ako 10 ľudí či príspevkov.

Prevádzkovateľka obchodu Miroslava Kardošová hovorí, že profilu neprikladá význam. Uprednostňuje totiž iný spôsob reklamy.

Banky zistia, čo ľudia chcú

Na Facebooku sú už obchodné reťazce Tesco či COOP Jednota. Nechýbajú na ňom takmer všetky banky. Z nich má najpočetnejšiu skupinu fanúšikov – vyše 4000 – Tatrabanka.

„Snažíme sa komunikovať s klientmi spôsobmi, ktoré preferujú a využívajú," povedal hovorca Boris Gandel. Na webe ponúka aj týždenný seriál „Ako na to...", v ktorom vysvetľuje produkty.

On­line komunikácia nie je cudzia Zuno Bank. „Cez Facebook sa rýchlo dozvieme, čo nové by ľudia privítali, " vraví jej hovorca Marek Michlík.

Od minulého roka sú na Facebooku aj VÚB a ČSOB. Pre Poštovú banku je táto sieť doplnkovou formou komunikácie.

Dexia banka využíva na sieti len platenú reklamu a Slovenská sporiteľňa považuje sociálne siete za súčasť komunikačného mixu pri kampaniach.

Na sieti sa darí inovatívnym

O sociálnych sieťach hovorí manažér pre sociálne médiá MAREK MINAROVIČ.

Ako sa darí firmám na sociálnych sieťach?

„Úspešné sú tie, čo vedia, že na sieti zaberá neustála zmena a inovácia. V klasických webových projektoch boli vlny, na ktorých sa dalo zviezť, v sociálnych médiách to neplatí. Čo fungovalo pred pár mesiacmi, už dnes nemusí."

Pre koho má komunikácia na sieti zmysel?

„Pre firmy, ktoré majú čo povedať. Pre tých, čo dokážu komunikovať cez zástupný obsah, teda taký, čo sa aspoň okrajovo týka ich výrobkov či služieb. Pre tie firmy, o ktorých sa už na sieťach hovorí. Často môže byť odrazovým mostíkom pre vstup na sieť jemne negatívny typ konverzácie."

Čo má firma spraviť, aby bola na sieti úspešná?

„Musí poskytnúť obsah, ktorý naláka ľudí, aby chceli byť jej fanúšikmi. A aby sa zapájali do konverzácie a šírili obsah firemnej stránky medzi priateľov."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 253
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 027
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 231
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 730
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 867
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 376
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 420
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 277
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 195
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 953
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Ilustračná snímka projektu Nesto.

Maďarská národná banka nezmenila úrokové sadzby

Banka očakáva, že zotavovanie ekonomiky z koronakrízy bude dlhšie, než sa predpokladalo.

Maďarský forint.

Švédsko zakázalo zariadenia od Huawei a ZTE pri budovaní 5G sietí

Huawei popiera, že predstavuje bezpečnostné riziko.

Ilustračné foto.

Americké ministerstvo spravodlivosti zažalovalo Google

Spoločnosť podľa ministerstva porušila hospodársku súťaž.

Google - ilustračná fotografia.