Firmy lovia zákazníkov aj na Facebooku

Profil na Facebooku či Twitteri je pre firmu už takmer nevyhnutnosťou. Na sieti sa snaží byť každá, no nie všetkým komunikácia aj ide.

Ak chce byť firma na Facebooku úspešná, musí fanúšikom ponúknuť zaujímavý obsah.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Kúpiť auto sa dá aj jedným kliknutím na Facebooku. Škoda Auto Slovensko tak vypredáva sklady cez aplikáciu Last Minute. „Tieto autá sa nedajú kúpiť iným spôsobom," tvrdí hovorkyňa firmy Lucia Busquet.

Stačí si vybrať model a kliknúť na „mám záujem". Obratom príde e­mail s kontaktom na predajcu. Škoda Octavia Bussiness vyjde asi o 2500 eur lacnejšie.

Do výpredaja išlo 67 áut. Za 10 dní sa ich predalo viac ako 20 a 19 je rezervovaných. Akcia sa končí túto nedeľu.

Nie každý to vie

Škoda je na Facebooku len dva mesiace, no nazbierala už takmer 9000 fanúšikov. Viac ako 8000 fanúšikov má skupina Milujem Peugeot.

„Komunikujeme s nimi denne, spoznávame ich reakcie, organizujeme súťaže," vraví hovorkyňa Peugeotu Ivana Orviská. Kia Motor Sales vidí sieť ako doplnok reklamy.

O priazeň ľudí na sociálnych sieťach sa uchádza už takmer každá firma. „To, čo bol pred pár rokmi firemný web či e­mail, je dnes profil na Facebooku," vraví projektový manažér pre sociálne médiá Hanstiger.cz Marek Minarovič.

Ak firma vie ako na to, osloví mnoho potenciálnych zákazníkov. No nie každej firme komunikácia na sociálnej sieti ide. S tým súhlasí aj Peter Kontra z agentúry Wiktor Leo Burnett: „Ak sa firma rozhodne pre konto na sociálnej sieti, zaväzuje sa ponúkať zaujímavý obsah."

Vlastný profil sa oplatí webovým firmám a tým, čo majú záujem o živú komunikáciu so zákazníkmi. Za príklad úspešnej kampane považuje facebookovú profilovku poisťovne Union, na ktorej sa podieľa aj jeho agentúra. Union stojí aj za skupinami Milujem leto či Ružoví kukláči, tie majú vyše 100­tisíc fanúšikov.

Stránke sa treba venovať

„Ak ponúkate niečo, o čo je záujem, sociálne siete vašu reklamu znásobia a dozvedia sa o vás desaťtisíce ľudí," hovorí spoluzakladateľ portálu SAShE.sk Juraj Mikláš. Tento portál zastrešuje predajcov od náušníc až po nábytok a drukuje mu už takmer 8000 ľudí.

Veronika Danišová na ňom pod značkou Qwaydani Simple Style predáva vlastnoručne vyrábané gumičky do vlasov. „Je to pre mňa najjednoduchší spôsob, ako prezentovať svoju tvorbu, " hovorí.

Nie všetci sú však na Facebooku úspešní. Obchodu Krasnebruska.sk s tehotenskou módou sa zatiaľ na sieti nedarí. Otvoril síce viacero stránok, ale ani na jednej nie je viac ako 10 ľudí či príspevkov.

Prevádzkovateľka obchodu Miroslava Kardošová hovorí, že profilu neprikladá význam. Uprednostňuje totiž iný spôsob reklamy.

Banky zistia, čo ľudia chcú

Na Facebooku sú už obchodné reťazce Tesco či COOP Jednota. Nechýbajú na ňom takmer všetky banky. Z nich má najpočetnejšiu skupinu fanúšikov – vyše 4000 – Tatrabanka.

„Snažíme sa komunikovať s klientmi spôsobmi, ktoré preferujú a využívajú," povedal hovorca Boris Gandel. Na webe ponúka aj týždenný seriál „Ako na to...", v ktorom vysvetľuje produkty.

On­line komunikácia nie je cudzia Zuno Bank. „Cez Facebook sa rýchlo dozvieme, čo nové by ľudia privítali, " vraví jej hovorca Marek Michlík.

Od minulého roka sú na Facebooku aj VÚB a ČSOB. Pre Poštovú banku je táto sieť doplnkovou formou komunikácie.

Dexia banka využíva na sieti len platenú reklamu a Slovenská sporiteľňa považuje sociálne siete za súčasť komunikačného mixu pri kampaniach.

Na sieti sa darí inovatívnym

O sociálnych sieťach hovorí manažér pre sociálne médiá MAREK MINAROVIČ.

Ako sa darí firmám na sociálnych sieťach?

„Úspešné sú tie, čo vedia, že na sieti zaberá neustála zmena a inovácia. V klasických webových projektoch boli vlny, na ktorých sa dalo zviezť, v sociálnych médiách to neplatí. Čo fungovalo pred pár mesiacmi, už dnes nemusí."

Pre koho má komunikácia na sieti zmysel?

„Pre firmy, ktoré majú čo povedať. Pre tých, čo dokážu komunikovať cez zástupný obsah, teda taký, čo sa aspoň okrajovo týka ich výrobkov či služieb. Pre tie firmy, o ktorých sa už na sieťach hovorí. Často môže byť odrazovým mostíkom pre vstup na sieť jemne negatívny typ konverzácie."

Čo má firma spraviť, aby bola na sieti úspešná?

„Musí poskytnúť obsah, ktorý naláka ľudí, aby chceli byť jej fanúšikmi. A aby sa zapájali do konverzácie a šírili obsah firemnej stránky medzi priateľov."

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 152
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 351
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 445
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 420
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 728
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 404
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 003
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 673

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.