Zadávatelia reklamy v rádiách minuli vlani o 8,3 % výdavkov viac ako v roku 2009

V roku 2010 minuli zadávatelia reklamy v rádiách o 8,3 % výdavkov viac ako v predošlom roku.

BRATISLAVA. Najviac reklamy predalo Rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné Melódie a verejnoprávne Slovensko 1, ktorému sa darilo lepšie ako rádiu Europa 2.

Jednotlivé rádiá obhájili svoju pozíciu z roku 2009, výnimkou je len Slovensko 1, ktoré z pozície štvorky vytlačili Jemné melódie. Nárast reklamných výdavkov nebol len výsledkom zvýšenia cenníkových cien rozhlasových staníc, ale bol sprevádzaný aj vyšším počtom odvysielaných reklám a nárastom objemu predaného reklamného priestoru.

Slovenské rádiá odvysielali v roku 2010 viac ako 282.000 reklamných spotov, čo je medziročný nárast o 11 %. Medziročne vzrástol aj objem predaného reklamného priestoru. Poslucháči si mohli vypočuť 2037 hodín reklamy, čo je takmer 85 dní vysielania. Rok predtým to bolo iba 72 dní, teda objem predanej reklamy sa zvýšil o 18 %.

Najviac reklamných spotov bolo odvysielaných 9. decembra 2010. Odvysielanie týchto 1381 spotov trvalo súhrnne 10 hodín 12 minút. V najdlhšom reklamnom bloku bolo 13 spotov, trval 5 minút a 20 sekúnd a odvysielalo ho rádio Expres 21. októbra minulého roku v čase od 8.56 do 09.01 h. Za tzv. prime time vo vysielaní rádií možno považovať časť dňa od 08.00 do 10.00 h a od 10.00 do 12.00 h. Počas týchto 4 hodín sa odvysiela 34 % všetkých reklám.

Rebríček TOP 10 segmentov, ktoré v rádiách vlani najviac komunikovali, vedú osobné automobily, predajcovia nábytku, inzercia časopisov, komunikácie elektropredajcov a novín. Do prvej desiatky sa dostali aj televízne stanice, supermarkety, predajne potrieb pre domácich majstrov, lotérie a čerpacie stanice.

Poradie 15 najväčších zadávateľov v rádiách vedie vydavateľský dom Spoločnosť 7 plus. Medzi najväčšími zadávateľmi sa nachádzajú aj Orange a Slovak Telekom (vrátane T-Com a T-Mobile), ale aj ďalšie dvojice zadávateľov pôsobiacich v rovnakých segmentoch Škoda Auto Slovensko a Volkswagen, Coop Jednota, Lidl, Baumax či Hornbach.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 697
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 810
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 714
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 611
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 880
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 745
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 311
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 271
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 201
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 817

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.