Internetová reklama na Slovensku vlani opäť rástla

Internetová reklama na Slovensku sa v minulom roku opäť vrátila do čiernych čísel, keď zaznamenala medziročný nárast o 7,7 %.

BRATISLAVA. Objem výdavkov do online reklamy na členských serveroch Asociácie internetových médií (AIM) tak v minulom roku dosiahol 25,1 mil. eur.

Podľa predsedu správnej rady AIM Milana Csaplára ide o veľmi pozitívnu správu pre reklamu na Slovensku. "Zadávatelia dôverujú čoraz viac internetovej reklame. Ak berieme do úvahy investície slovenských zadávateľov aj do iných nečlenských

serverov a medzinárodných sociálnych sietí a vyhľadávačov, suma dosahuje čiastku až 40,9 mil. eur," uviedol Csaplár.

Najväčší, až 52-percentný, podiel v minulom roku dosiahla už tradične bannerová reklama, do ktorej zadávatelia investovali 13,1 mil. eur. V porovnaní s rokom 2009 objem investícií vzrástol o 8 %. Na druhom mieste s 20-percentným podielom skončila riadková inzercia, ktorá prilákala investície v objeme 5 mil. eur.

Medziročne však objem prostriedkov klesol o takmer 4 %. Na treťom mieste skončilo vyhľadávanie s podielom 16 % a investíciami vo výške 4 mil. eur.

Najvýraznejší medziročný nárast investícií zaznamenala lead generation reklama, ktorá sa zameriava na získavanie potenciálnych zákazníkov so záujmom o konkrétny produkt alebo služby a využíva pritom rôzne nástroje ako firemné online hry, blogy, formuláre alebo sociálne siete.

Spoločnosti do nej v minulom roku investovali celkovo 322 tis. eur, čo predstavuje nárast v porovnaní s rokom 2009 o 439 % .

Z pohľadu jednotlivých odvetví do internetovej reklamy v minulom roku najviac investovali telekomunikačné spoločnosti s 21-percentným podielom. Nasledoval ich segment financií s 18 % a motoristické odvetvie so 14 %. V odhadoch tohtoročného vývoja na trhu s online reklamou je Csaplár opatrný.

"Je veľmi ťažké odhadnúť trh pre rok 2011. Osobne si však myslím, že pokles príjmov je už za nami a tie najoptimistickejšie predpovede sa budú pohybovať medzi 10- až 15-percentným nárastom za celý rok," dodal Csaplár.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 392
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 629
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 567
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 243
  5. Kam do tepla v januári? 1 867
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 805
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 657
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 625
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 484
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 924

Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Účet za brexit výmenou za obchodnú dohodu sa Británii vyplatí

Mayová predbežne súhlasila, že za odchod z EÚ zaplatí približne 40 miliárd libier.

Agentúra S&P potvrdila ratingy Českej republiky

Česká republika obstála v hodnotení medzinárodnej ratingovej agentúry.

Nemci našli v dieselových motoroch Audi softvér na reguláciu emisií

Audi musí povolať do servisom viac ako 120-tisíc áut.

Americké akciové indexy stúpli na nové rekordné maximá

Investori si nevšímali, že Kongres neschváli dočasný rozpočet pre federálnu vládu.