Internetová reklama na Slovensku vlani opäť rástla

Internetová reklama na Slovensku sa v minulom roku opäť vrátila do čiernych čísel, keď zaznamenala medziročný nárast o 7,7 %.

BRATISLAVA. Objem výdavkov do online reklamy na členských serveroch Asociácie internetových médií (AIM) tak v minulom roku dosiahol 25,1 mil. eur.

Podľa predsedu správnej rady AIM Milana Csaplára ide o veľmi pozitívnu správu pre reklamu na Slovensku. "Zadávatelia dôverujú čoraz viac internetovej reklame. Ak berieme do úvahy investície slovenských zadávateľov aj do iných nečlenských

serverov a medzinárodných sociálnych sietí a vyhľadávačov, suma dosahuje čiastku až 40,9 mil. eur," uviedol Csaplár.

Najväčší, až 52-percentný, podiel v minulom roku dosiahla už tradične bannerová reklama, do ktorej zadávatelia investovali 13,1 mil. eur. V porovnaní s rokom 2009 objem investícií vzrástol o 8 %. Na druhom mieste s 20-percentným podielom skončila riadková inzercia, ktorá prilákala investície v objeme 5 mil. eur.

Medziročne však objem prostriedkov klesol o takmer 4 %. Na treťom mieste skončilo vyhľadávanie s podielom 16 % a investíciami vo výške 4 mil. eur.

Najvýraznejší medziročný nárast investícií zaznamenala lead generation reklama, ktorá sa zameriava na získavanie potenciálnych zákazníkov so záujmom o konkrétny produkt alebo služby a využíva pritom rôzne nástroje ako firemné online hry, blogy, formuláre alebo sociálne siete.

Spoločnosti do nej v minulom roku investovali celkovo 322 tis. eur, čo predstavuje nárast v porovnaní s rokom 2009 o 439 % .

Z pohľadu jednotlivých odvetví do internetovej reklamy v minulom roku najviac investovali telekomunikačné spoločnosti s 21-percentným podielom. Nasledoval ich segment financií s 18 % a motoristické odvetvie so 14 %. V odhadoch tohtoročného vývoja na trhu s online reklamou je Csaplár opatrný.

"Je veľmi ťažké odhadnúť trh pre rok 2011. Osobne si však myslím, že pokles príjmov je už za nami a tie najoptimistickejšie predpovede sa budú pohybovať medzi 10- až 15-percentným nárastom za celý rok," dodal Csaplár.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.