AKTUALIZOVANÉ 13:36

Strata vlastníka Markízy klesla na 26 miliónov dolárov

Prevádzkový zisk mediálnej skupiny Central European Media Enterprises na konci roka stúpol takmer o polovicu, čistá strata spoločnosti klesla skoro o tridsať miliónov dolárov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ- TASR)

PRAHA. Reštrukturalizácia pomohla americkej mediálnej skupine Central European Media Enterprises (CME) k zvýšeniu tržieb a prevádzkového zisku, ktoré prekonali očakávania analytikov.

Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) vyskočili o 45,9 % na 64,8 milióna dolárov, pričom analytici v priemere očakávali 61,8 milióna dolárov. Tržby materskej spoločnosti televízií Markíza a Doma sa zvýšili o 9,8 % na 257,4 milióna dolárov. Analytici prognózovali tržby na úrovni 242,9 milióna dolárov.

"Vo 4. kvartáli sa naše tržby a OIBDA zvýšili vďaka reštrukturalizácii vysielacích aktivít a tiež vďaka tomu, že niektoré trhy sa začali oživovať," uviedol šéf spoločnosti Adrian Sarbu. "V roku 2011 očakávame oživenie všetkých našich trhov."

CME vlastní televízie v 6 krajinách strednej a východnej Európy - okrem Slovenska v ČR, Bulharsku, Chorvátsku, Rumunsku a Slovinsku.

V 4. kvartáli 2010 aj napriek rastu tržieb a prevádzkového zisku zaznamenala čistú stratu vo výške 26,1 milióna dolárov. Príčinou sú kurzové straty a vyššie náklady na obsluhu dlhu. V rovnakom období pred rokom spoločnosť zaknihovala stratu 55,3 milióna dolárov.

Celoročné tržby dosiahli 731,1 milióna dolárov, čo je nad hornou hranicou rozpätia (710 až 725 miliónov dolárov), stanoveného spoločnosťou v celoročnej prognóze. OIBDA klesol o 7 % na 107,3 milióna dolárov, čo je približne uprostred cieľového rozpätia (100 až 115 miliónov dolárov).

Na Slovensku pokles zisku

Televízie Markíza a Doma skončili v minulom roku v červených číslach. Vyplýva to z výsledkov skupiny Central European Media Enterprises (CME) za štvrtý štvrťrok a celý rok 2010.

Podľa nich totiž skupina na Slovensku, kde je zastúpená prevádzkovateľom televízií Markíza a Doma, a to spoločnosťou Markíza - Slovakia, vykázala vlani prevádzkovú stratu pred amortizáciou a odpismi (OIBDA) v sume 1 milión dolárov.

V roku 2009 pritom bol prevádzkovateľ televízií na Slovensku v prevádzkovom zisku takmer 15 miliónov dolárov. V samotnom štvrtom kvartáli pritom Markíza a Doma vygenerovali prevádzkový zisk bezmála 4milióny dolárov, čo predstavovalo medziročný pokles o 2,7 milióna dolárov.

Celkové výnosy prevádzkovateľa Markízy a Doma dosiahli v minulom roku 90,4 miliónov dolárov. V medziročnom porovnaní to predstavovalo pokles o 15,1 %. Podobne v samotnom štvrtom štvrťroku minulého roka zaznamenala spoločnosť na Slovensku pokles výnosov, a to o vyše 19 % na úroveň 31,5 miliónov dolárov.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 022
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 7 562
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 589
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 441
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 971
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 817
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 814
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 786
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 690
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 180

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Lipšic dostal za nehodu z minulého roka podmienečný trest

Súd odsúdil bývalého poslanca a ministra Lipšica.

Neprehliadnite tiež

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.