Na predaj teplární má dozrieť Brusel. Pozveme ho

O definitívnej podobe predaja šiestich teplární sa rozhodne začiatkom marca. Zdražovanie tepla by predaj priniesť nemal.

Minister hospodárstva Juraj Miškov sa včera k Radičovej návrhu nevyjadril. Jeho hovorca Róbert Merva povedal, že predaj teplární je vecou FNM.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Koalícia hľadá spôsob, ako ešte pred začatím predaja teplární znížiť riziko korupcie alebo podozrení z korupcie pri privatizačných tendroch.

Premiérka Iveta Radičová (SDKÚ) pred dvoma týždňami na koaličnej rade navrhla, aby privatizáciu šiestich štátnych teplární sledovali aj zástupcovia niektorej z inštitúcií EÚ, napríklad Európskeho úradu boja proti podvodom (OLAF).

„Pôjde o posilnenie transparentnosti výberovej komisie, ktorá bude rozhodovať o výbere privatizačných poradcov z pohľadu jej externej kontroly," povedal o návrhu premiérkin hovorca Rado Baťo. Išlo by o prvý prípad, keď by výber poradcu kontrolovali pozorovatelia.

Presný návrh bude známy v marci, keď ministerstvo hospodárstva, financií a FNM povedia, aký podiel v teplárňach treba predať.

Koalícii sa návrh pozdáva

S návrhom premiérky nemá problém žiadna koaličná strana. Väčšinou hovoria, že podporujú akýkoľvek návrh na zlepšenie transparentnosti pri privatizácii.

Predseda Mosta-Hídu Béla Bugár nechcel Radičovej návrh priamo komentovať. Stanovisko poskytne po tom, ako si prečíta materiál z dielne ministerstiev a fondu.

Podobný návrh ako premiérka má aj SaS, ktorá ním podmieňuje svoj súhlas s privatizáciou. „Jednou z našich podmienok je, aby celý proces monitorovala Európska investičná banka alebo iná podobná medzinárodná inštitúcia," povedal šéf poslaneckého klubu SaS Jozef Kollár.

Okrem ekonomickej analýzy predaja majú liberáli ešte jednu podmienku: žiadajú, aby sa zefektívnila regulácia cien tepla, ktorú má na starosti ministerstvo, ktoré riadi ich nominant Juraj Miškov.

S Radičovej návrhom nemá problém ani KDH.

Zdražovanie je hlúposť

Zdražovanie tepla je argument, ktorý využíva opozícia proti predaju teplární. Šéfovia súkromných teplárenských firiem, ktoré majú záujem o kúpu štátnych, hovoria, že je to hlúposť.

„Ceny schvaľuje Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, ktorý posudzuje výšku našich nákladov veľmi prísne," povedal člen predstavenstva spoločnosti Cofely Roman Tožička.

Rovnaký názor má aj Dalkia: „Ceny sú limitované a regulované pre všetkých výrobcov a dodávateľov bez rozdielu, či ide o štátne, alebo o súkromné teplárne," zdôrazňuje obchodný riaditeľ Dalkie Vojtech Červenka.

Smer už oznámil, že sa predaj pokúsi zablokovať zákonom. Podpredseda strany Dušan Čaplovič vyhlásil, že ich návrh má šancu získať podporu koaličných poslancov.

Lídri koalície to popreli. Kresťanskí demokrati sú za, chcú diskutovať len o spôsobe predaja. Boli by radi, keby sa časť akcií presunula na samosprávy. Rovnaký návrh má aj SNS.

Štvorica Obyčajných ľudí si ako jediná necháva možnosť svojej podpory návrhu z dielne Smeru otvorenú.

„Pred hlasovaním o tomto zákone budeme počúvať argumenty oboch strán a podľa toho sa rozhodneme," povedal líder hnutia Igor Matovič.

Teplárne majú odpornú dohodu s politickou mocou, píše Marián Leško.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 940
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 7 168
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 269
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 391
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 993
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 852
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 832
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 795
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 739
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 131

Téma: Teplárne - predaj


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.

KULTÚRA

Manžel režíroval jej milostnú scénu. Kate Winslet s tým mala problém

S Titanicom sa jej kariéra iba rozbiehala.

EKONOMIKA

Slováci majú málo našetrené, veľa peňazí dajú do bývania

Kúpu uprednostňujeme pred prenájmom.

Neprehliadnite tiež

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.