Na zrušenie tendra železníc nie je dôvod, tvrdí Skanska

Stavebná spoločnosť Skanska SK, a.s. nepredpokladá, že by mal byť zrušený tender Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá.

BRATISLAVA. Rozhodnutie v tomto prípade je v kompetencii Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý v súčasnosti kontroluje postup zadávania zákazky pred uzatvorením zmluvy.

"Keďže bol tender kontrolovaný už niekoľkokrát a všetky námietky boli vyhodnotené ako nerelevantné, nie je zákonný dôvod na zrušenie," informovala agentúru SITA vo štvrtok riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa spoločnosti Skanska Magdaléna Dobišová.

Skanska očakáva výsledok spomínanej súťaže už od 10. marca minulého roka, kedy boli otvorené ponuky štyroch skupín uchádzačov. Rozhodnutie úradu o kontrole tendra sa očakáva začiatkom marca. "Naša spoločnosť predložila najlepšie podmienky a cenu o 44 mil. eur nižšiu, ako druhý uchádzač v poradí," uviedla ďalej Dobišová.

Firma však nechce predbiehať udalosti a počká na vyhodnotenie kontroly. "Je však prirodzené a je to našou povinnosťou brániť svoje práva," dodala. Odpovedala tak na otázku, či v prípade zrušenia tendra Skanska podá na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia úradu, prípadne sa bude sťažovať v Európskej komisii.

Skanska predložila v železničnom tendri, trvajúcom už viac než rok, najnižšiu cenu takmer 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Predpokladaná cena prác pritom bola vyše 296 mil. eur. Trnavská spoločnosť TSS Grade, a.s. navrhla druhú najlacnejšiu ponuku okolo 245 mil. eur.

Podľa predsedu predstavenstva Ľuboša Hačka TSS Grade zvažuje podanie sťažnosti v Bruseli. Zdôvodnila to výhradami k priebehu a najmä spôsobu vyhodnotenia tendra. Chce však najprv počkať na rozhodnutie ÚVO. "Rozhodli sme sa počkať na výsledok kontroly celého železničného tendra. Ak by Úrad pre verejné obstarávanie pokračoval pri vyhodnotení kontroly tendra v duchu, akým sa niesla celá súťaž, určite by sme zvažovali ďalšie kroky, aj napriek rešpektovaniu výsledku kontroly," informoval Hačko agentúru SITA.

Podanie sťažnosti v Európskej komisii by firma zvážila v prípade, ak by úrad nariadil zrušenie verejnej súťaže. Trnavská spoločnosť považuje spomínanú súťaž za netransparentnú a nečestnú. "Vyhodnocovanie súťaže sa malo držať pravidiel zákonnosti a transparentnosti," dodal Hačko.

ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Ďalšie dve konzorciá predložili vyššie ponuky, a to 263 mil. eur a 279 mil. eur.

Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a majú byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Pôjde o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začali realizovať.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 765
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 834
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 688
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 082
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.