Na zrušenie tendra železníc nie je dôvod, tvrdí Skanska

Stavebná spoločnosť Skanska SK, a.s. nepredpokladá, že by mal byť zrušený tender Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá.

BRATISLAVA. Rozhodnutie v tomto prípade je v kompetencii Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý v súčasnosti kontroluje postup zadávania zákazky pred uzatvorením zmluvy.

"Keďže bol tender kontrolovaný už niekoľkokrát a všetky námietky boli vyhodnotené ako nerelevantné, nie je zákonný dôvod na zrušenie," informovala agentúru SITA vo štvrtok riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa spoločnosti Skanska Magdaléna Dobišová.

Skanska očakáva výsledok spomínanej súťaže už od 10. marca minulého roka, kedy boli otvorené ponuky štyroch skupín uchádzačov. Rozhodnutie úradu o kontrole tendra sa očakáva začiatkom marca. "Naša spoločnosť predložila najlepšie podmienky a cenu o 44 mil. eur nižšiu, ako druhý uchádzač v poradí," uviedla ďalej Dobišová.

Firma však nechce predbiehať udalosti a počká na vyhodnotenie kontroly. "Je však prirodzené a je to našou povinnosťou brániť svoje práva," dodala. Odpovedala tak na otázku, či v prípade zrušenia tendra Skanska podá na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia úradu, prípadne sa bude sťažovať v Európskej komisii.

Skanska predložila v železničnom tendri, trvajúcom už viac než rok, najnižšiu cenu takmer 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Predpokladaná cena prác pritom bola vyše 296 mil. eur. Trnavská spoločnosť TSS Grade, a.s. navrhla druhú najlacnejšiu ponuku okolo 245 mil. eur.

Podľa predsedu predstavenstva Ľuboša Hačka TSS Grade zvažuje podanie sťažnosti v Bruseli. Zdôvodnila to výhradami k priebehu a najmä spôsobu vyhodnotenia tendra. Chce však najprv počkať na rozhodnutie ÚVO. "Rozhodli sme sa počkať na výsledok kontroly celého železničného tendra. Ak by Úrad pre verejné obstarávanie pokračoval pri vyhodnotení kontroly tendra v duchu, akým sa niesla celá súťaž, určite by sme zvažovali ďalšie kroky, aj napriek rešpektovaniu výsledku kontroly," informoval Hačko agentúru SITA.

Podanie sťažnosti v Európskej komisii by firma zvážila v prípade, ak by úrad nariadil zrušenie verejnej súťaže. Trnavská spoločnosť považuje spomínanú súťaž za netransparentnú a nečestnú. "Vyhodnocovanie súťaže sa malo držať pravidiel zákonnosti a transparentnosti," dodal Hačko.

ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Ďalšie dve konzorciá predložili vyššie ponuky, a to 263 mil. eur a 279 mil. eur.

Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a majú byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Pôjde o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začali realizovať.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 434
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 143
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 872
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 628
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 898
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 165
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 143
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 136
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 003
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 920

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.