Rada pre reklamu vyčíta spotom porovnávaciu reklamu

Šesť sťažností na možné porušenie Etického kódexu reklamnej praxe riešila na svojom zasadnutí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

BRATISLAVA. V dvoch prípadoch uznala, že išlo o opodstatnené námietky, ďalšiu sťažnosť posúdila ako čiastočne opodstatnenú. Tri námietky vyhodnotila ako neopodstatnené.

Rada uznala sťažnosť spoločnosti UPC Broadband Slovakia, s.r.o. na reklamu Orange Slovensko, a.s. na webe tejto firmy. Detailne porovnáva poskytované služby spoločnosťou Orange Slovensko, a.s. s konkurenčnými spoločnosťami UPC a Slovak Telekom, a.s.

Firma UPC namietala, že Orange uvádza nepravdivé údaje o cenách a službách poskytovaných spoločnosťou UPC. Orange sa odvolával na internetový cenník UPC z 9. novembra, ktorý však nedokázal dokázať. Komisia preto dala za pravdu sťažovateľovi a vyhodnotila reklamu ako neprípustnú porovnávaciu.

Témou zasadnutia boli i bilbordy propagujúce portál Uplatnisa.sk. Podľa sťažovateľa takto nevhodne a vulgárne propaguje svoje služby a napáda spoločnosť T-Mobile. Komisia uznala, že internetová stránka porušila Kódex, keď využila cudzí nápad, konkrétne symbol a hlavný výrazový prostriedok vianočnej reklamnej kampane spoločnosti Slovak Telekom, a.s.

Spoločnosť bauMax SR, spol. s.r.o. podala sťažnosť na reklamnú kampaň "120 000 trvale najnižších cien" od spoločnosti HORNBACH – Baumarkt SK spol. s.r.o. Danú reklamu považuje za nepovolenú porovnávaciu formu reklamy, pretože je klamlivá a zavádzajúca. Rada uznala túto námietku len čiastočne.

Headline reklamy nie je úplne pravdivý, lebo pojem "najnižšia cena" sa chápe v zmysle, že až zákazník preukáže existenciu identického tovaru, ktorý konkurencia predáva za nižšiu cenu, vtedy mu zadávateľ zníži cenu a odráta 10 percent. V priemernom spotrebiteľovi môže znenie sloganu vyvolať dojem, že obchodný reťazec má automaticky najnižšie ceny pri všetkých 120 000 produktoch.

Ako neopodstatnené zamietla Rada pre reklamu sťažnosti na dva televízne spoty Slovak Telekom, a.s., ktoré propagujú Magio Sat a Neobmedzený Magio internet. Kurióznou námietkou sa zaoberala RVR v prípade TV spotu Jasná Nízke Tatry, ktorú zadala spoločnosť Tatry Mountain Resort, a.s. Aj tú vyhodnotila ako neopodstatnenú.

Dve fyzické osoby vytýkali reklame "využitie podprahového pudového signálu, v podobe slova sex". Podľa Rady sa v tomto prípade slovo „sex“ vyskytuje ako súčasť hudobného podkladu a pri bežnom sústredení sa na zvukovú stránku reklamy je slovo relatívne ľahko počuteľné. Jeho použitie preto nemožno definovať ako podprahové, ktoré by si človek neuvedomil, prípadne by ho vedome nepočul.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 604
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 453
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 200
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 618
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 343
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 740
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 673
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 124
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 300
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 778

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Polícia má meno podozrivého

Útočníkom mal byť len dvadsaťdva ročný Brit s líbyjským pôvodom.

KULTÚRA

Dominik Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Najčítanejší spisovateľ má so slovenskými podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa mu veriť?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.