SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Rada pre reklamu vyčíta spotom porovnávaciu reklamu

Šesť sťažností na možné porušenie Etického kódexu reklamnej praxe riešila na svojom zasadnutí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

BRATISLAVA. V dvoch prípadoch uznala, že išlo o opodstatnené námietky, ďalšiu sťažnosť posúdila ako čiastočne opodstatnenú. Tri námietky vyhodnotila ako neopodstatnené.

Rada uznala sťažnosť spoločnosti UPC Broadband Slovakia, s.r.o. na reklamu Orange Slovensko, a.s. na webe tejto firmy. Detailne porovnáva poskytované služby spoločnosťou Orange Slovensko, a.s. s konkurenčnými spoločnosťami UPC a Slovak Telekom, a.s.

Firma UPC namietala, že Orange uvádza nepravdivé údaje o cenách a službách poskytovaných spoločnosťou UPC. Orange sa odvolával na internetový cenník UPC z 9. novembra, ktorý však nedokázal dokázať. Komisia preto dala za pravdu sťažovateľovi a vyhodnotila reklamu ako neprípustnú porovnávaciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Témou zasadnutia boli i bilbordy propagujúce portál Uplatnisa.sk. Podľa sťažovateľa takto nevhodne a vulgárne propaguje svoje služby a napáda spoločnosť T-Mobile. Komisia uznala, že internetová stránka porušila Kódex, keď využila cudzí nápad, konkrétne symbol a hlavný výrazový prostriedok vianočnej reklamnej kampane spoločnosti Slovak Telekom, a.s.

Spoločnosť bauMax SR, spol. s.r.o. podala sťažnosť na reklamnú kampaň "120 000 trvale najnižších cien" od spoločnosti HORNBACH – Baumarkt SK spol. s.r.o. Danú reklamu považuje za nepovolenú porovnávaciu formu reklamy, pretože je klamlivá a zavádzajúca. Rada uznala túto námietku len čiastočne.

Headline reklamy nie je úplne pravdivý, lebo pojem "najnižšia cena" sa chápe v zmysle, že až zákazník preukáže existenciu identického tovaru, ktorý konkurencia predáva za nižšiu cenu, vtedy mu zadávateľ zníži cenu a odráta 10 percent. V priemernom spotrebiteľovi môže znenie sloganu vyvolať dojem, že obchodný reťazec má automaticky najnižšie ceny pri všetkých 120 000 produktoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako neopodstatnené zamietla Rada pre reklamu sťažnosti na dva televízne spoty Slovak Telekom, a.s., ktoré propagujú Magio Sat a Neobmedzený Magio internet. Kurióznou námietkou sa zaoberala RVR v prípade TV spotu Jasná Nízke Tatry, ktorú zadala spoločnosť Tatry Mountain Resort, a.s. Aj tú vyhodnotila ako neopodstatnenú.

Dve fyzické osoby vytýkali reklame "využitie podprahového pudového signálu, v podobe slova sex". Podľa Rady sa v tomto prípade slovo „sex“ vyskytuje ako súčasť hudobného podkladu a pri bežnom sústredení sa na zvukovú stránku reklamy je slovo relatívne ľahko počuteľné. Jeho použitie preto nemožno definovať ako podprahové, ktoré by si človek neuvedomil, prípadne by ho vedome nepočul.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 860
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 22 813
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 146
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 871
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 851
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 683
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 749
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 123
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 945
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 608
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Vinice spoločnosti Tokaj & Co.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.

Americkej ekonomike bude trvať ešte rok, kým sa vzchopí z koronakrízy

Trh práce bude zrejme potrebovať ešte dlhšie obdobie.

Koronavírus vo svete: Muž kráča popri zatvorenom obchode v Niles 21. mája 2020.

Ropný koncern ConocoPhillips kúpi Concho Resources za 9,7 miliardy USD

ConocoPhillips sa zaradí medzi najväčších producentov ropy v Permskej kotline.

Benzínová stanica americkej ropnej spoločnosti ConocoPhillips.