Rada pre reklamu vyčíta spotom porovnávaciu reklamu

Šesť sťažností na možné porušenie Etického kódexu reklamnej praxe riešila na svojom zasadnutí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

BRATISLAVA. V dvoch prípadoch uznala, že išlo o opodstatnené námietky, ďalšiu sťažnosť posúdila ako čiastočne opodstatnenú. Tri námietky vyhodnotila ako neopodstatnené.

Rada uznala sťažnosť spoločnosti UPC Broadband Slovakia, s.r.o. na reklamu Orange Slovensko, a.s. na webe tejto firmy. Detailne porovnáva poskytované služby spoločnosťou Orange Slovensko, a.s. s konkurenčnými spoločnosťami UPC a Slovak Telekom, a.s.

Firma UPC namietala, že Orange uvádza nepravdivé údaje o cenách a službách poskytovaných spoločnosťou UPC. Orange sa odvolával na internetový cenník UPC z 9. novembra, ktorý však nedokázal dokázať. Komisia preto dala za pravdu sťažovateľovi a vyhodnotila reklamu ako neprípustnú porovnávaciu.

Témou zasadnutia boli i bilbordy propagujúce portál Uplatnisa.sk. Podľa sťažovateľa takto nevhodne a vulgárne propaguje svoje služby a napáda spoločnosť T-Mobile. Komisia uznala, že internetová stránka porušila Kódex, keď využila cudzí nápad, konkrétne symbol a hlavný výrazový prostriedok vianočnej reklamnej kampane spoločnosti Slovak Telekom, a.s.

Spoločnosť bauMax SR, spol. s.r.o. podala sťažnosť na reklamnú kampaň "120 000 trvale najnižších cien" od spoločnosti HORNBACH – Baumarkt SK spol. s.r.o. Danú reklamu považuje za nepovolenú porovnávaciu formu reklamy, pretože je klamlivá a zavádzajúca. Rada uznala túto námietku len čiastočne.

Headline reklamy nie je úplne pravdivý, lebo pojem "najnižšia cena" sa chápe v zmysle, že až zákazník preukáže existenciu identického tovaru, ktorý konkurencia predáva za nižšiu cenu, vtedy mu zadávateľ zníži cenu a odráta 10 percent. V priemernom spotrebiteľovi môže znenie sloganu vyvolať dojem, že obchodný reťazec má automaticky najnižšie ceny pri všetkých 120 000 produktoch.

Ako neopodstatnené zamietla Rada pre reklamu sťažnosti na dva televízne spoty Slovak Telekom, a.s., ktoré propagujú Magio Sat a Neobmedzený Magio internet. Kurióznou námietkou sa zaoberala RVR v prípade TV spotu Jasná Nízke Tatry, ktorú zadala spoločnosť Tatry Mountain Resort, a.s. Aj tú vyhodnotila ako neopodstatnenú.

Dve fyzické osoby vytýkali reklame "využitie podprahového pudového signálu, v podobe slova sex". Podľa Rady sa v tomto prípade slovo „sex“ vyskytuje ako súčasť hudobného podkladu a pri bežnom sústredení sa na zvukovú stránku reklamy je slovo relatívne ľahko počuteľné. Jeho použitie preto nemožno definovať ako podprahové, ktoré by si človek neuvedomil, prípadne by ho vedome nepočul.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 688
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 621
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 541
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 500
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 007
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 875
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Vláda dala zelenú. Živnostníci priznajú dane už len online

Zákon ešte musí schváliť parlament. Pre firmy budú online dane povinné od 1. januára, pre živnostníkov od leta.

Polícia rieši, či tristotisíc v plecniaku bol úplatok. Železničiar stále robí pre štát

Štefan Hlinka je radovým zamestnancom železníc. Čo presne robí, nie je známe. Momentálne má dovolenku.

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na najbližšie štyri roky

Prečo novinka z dielne ministerstva práce bude trvať len istý čas, nie je jasné.

Biopalivá zvýhodnia, ale daň pri benzíne a nafte bude vyššia

Kažimírovo ministerstvo neočakáva žiadny negatívny vplyv na domácnosti.