Rada pre reklamu vyčíta spotom porovnávaciu reklamu

Šesť sťažností na možné porušenie Etického kódexu reklamnej praxe riešila na svojom zasadnutí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

BRATISLAVA. V dvoch prípadoch uznala, že išlo o opodstatnené námietky, ďalšiu sťažnosť posúdila ako čiastočne opodstatnenú. Tri námietky vyhodnotila ako neopodstatnené.

Rada uznala sťažnosť spoločnosti UPC Broadband Slovakia, s.r.o. na reklamu Orange Slovensko, a.s. na webe tejto firmy. Detailne porovnáva poskytované služby spoločnosťou Orange Slovensko, a.s. s konkurenčnými spoločnosťami UPC a Slovak Telekom, a.s.

Firma UPC namietala, že Orange uvádza nepravdivé údaje o cenách a službách poskytovaných spoločnosťou UPC. Orange sa odvolával na internetový cenník UPC z 9. novembra, ktorý však nedokázal dokázať. Komisia preto dala za pravdu sťažovateľovi a vyhodnotila reklamu ako neprípustnú porovnávaciu.

Témou zasadnutia boli i bilbordy propagujúce portál Uplatnisa.sk. Podľa sťažovateľa takto nevhodne a vulgárne propaguje svoje služby a napáda spoločnosť T-Mobile. Komisia uznala, že internetová stránka porušila Kódex, keď využila cudzí nápad, konkrétne symbol a hlavný výrazový prostriedok vianočnej reklamnej kampane spoločnosti Slovak Telekom, a.s.

Spoločnosť bauMax SR, spol. s.r.o. podala sťažnosť na reklamnú kampaň "120 000 trvale najnižších cien" od spoločnosti HORNBACH – Baumarkt SK spol. s.r.o. Danú reklamu považuje za nepovolenú porovnávaciu formu reklamy, pretože je klamlivá a zavádzajúca. Rada uznala túto námietku len čiastočne.

Headline reklamy nie je úplne pravdivý, lebo pojem "najnižšia cena" sa chápe v zmysle, že až zákazník preukáže existenciu identického tovaru, ktorý konkurencia predáva za nižšiu cenu, vtedy mu zadávateľ zníži cenu a odráta 10 percent. V priemernom spotrebiteľovi môže znenie sloganu vyvolať dojem, že obchodný reťazec má automaticky najnižšie ceny pri všetkých 120 000 produktoch.

Ako neopodstatnené zamietla Rada pre reklamu sťažnosti na dva televízne spoty Slovak Telekom, a.s., ktoré propagujú Magio Sat a Neobmedzený Magio internet. Kurióznou námietkou sa zaoberala RVR v prípade TV spotu Jasná Nízke Tatry, ktorú zadala spoločnosť Tatry Mountain Resort, a.s. Aj tú vyhodnotila ako neopodstatnenú.

Dve fyzické osoby vytýkali reklame "využitie podprahového pudového signálu, v podobe slova sex". Podľa Rady sa v tomto prípade slovo „sex“ vyskytuje ako súčasť hudobného podkladu a pri bežnom sústredení sa na zvukovú stránku reklamy je slovo relatívne ľahko počuteľné. Jeho použitie preto nemožno definovať ako podprahové, ktoré by si človek neuvedomil, prípadne by ho vedome nepočul.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 376
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 518
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 931
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 634
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 487
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 379
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 303
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 265
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 134

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerala situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.

Neprehliadnite tiež

Podpora mladých pri hypotékach sa daňovým bonusom zjednoduší, tvrdí Kažimír

Podpora hypotekárneho bývania pre mladých by mala byť po novom pre ľudí jednoduchšia a menej administratívne náročná.

Úrad vlády nakúpil nové autá za 95-tisíc eur

Jedno z nich má slúžiť na zásobovanie hotela Bôrik.

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky nielen na alkohol, ale aj na mäso.

Zmes z kontaminovaných vajec sa dostala aj do bratislavských hotelov

Viac informácií má poskytnúť ministerstvo pôdohospodárstva.