Coop Jednota sa chce do Bratislavy do roka vrátiť

Systém spotrebných družstiev Coop Jednota Slovensko chce svoju značku po odčlenení bratislavského spotrebného družstva do hlavného mesta vrátiť už do jedného roka.

BRATISLAVA. Vyhlásil to na utorňajšom stretnutí s novinármi predseda predstavenstva Coop Jednota Slovensko Gabriel Csollár.

„V tomto období Coop Jednota nemá predajne v Bratislave, ale v časovom horizonte asi jedného roka uvažujeme značku Coop Jednota vrátiť do Bratislavy a otvoriť nové predajne,“ povedal.

V ktorej lokalite a koľko predajní plánuje systém spotrebných družstiev v Bratislave otvoriť, zatiaľ Csollár neprezradil. „Intenzívne rokovania sme už mali v minulom roku a v tomto roku pokračujú, takže je predpoklad, že otvoríme predajne aj hlavnom meste,“ dodal. Priestor pre nové predajne pritom podľa šéfa systému spotrebných družstiev je. „Myslím, že Bratislava má miesta a aj obchodných priestorov dosť na to, aby sa nové predajne otvárali,“ konštatoval s tým, že na území hlavného mesta bude zrejme Jednota otvárať predovšetkým formát supermarketov.

Úmysel vrátiť značku Coop Jednota do Bratislavy avizovali predstavitelia systému spotrebných družstiev už koncom minulého roka, krátko po tom, čo bolo zverejnené, že Coop Jednota Bratislava od nového roka prejde pod konkurenčnú nákupnú alianciu CBA.

Vtedy Csollár uviedol, že pre Bratislavu sa už zrejme nebude vytvárať nové spotrebné družstvo, ale nové obchody na území hlavného mesta bude pravdepodobne prevádzkovať niektoré zo spotrebných družstiev pôsobiacich v okolí Bratislavy.

S odchodom bratislavskej Jednoty pritom súvisí aj intenzívny rozvoj nového reťazca veľkoplošných predajní s názvom Coop Jednota Tempo. „Vytvorenie tohto reťazca bolo vynútené tým, že sme stratili značku Terno a prešli sme na obchodnú značku Tempo,“ povedal Csollár.

Značka Terno totiž patrí bratislavskej Jednote. Podľa Csollára však nejde len o premaľovávanie tabúľ 12 mimobratislavských doterajších predajní Terno, ale aj o celkové zmeny. Zamerané majú byť predovšetkým na čerstvý tovar. V súčasnosti pod značkou Tempo už pôsobí 13 prevádzok. Okrem 12 pôvodných predajní Terno mimo Bratislavy aj nový obchod v Liptovskom Mikuláši.

Ukončenie spoločných obchodných aktivít bratislavskej Jednoty v rámci systému ohlásili obe strany v októbri minulého roka. Bratislavská Jednota tak systém spotrebných družstiev opustila ku koncu roka 2010, následne začala obchodné aktivity vykonávať prostredníctvom siete CBA.

Coop Jednota Bratislava bola pritom, čo sa týka maloobchodného obratu, najväčším spotrebným družstvom v rámci celoslovenského systému. Na celkovom predaji systému spotrebných družstiev sa podieľala až 9 %.

Coop Jednota Slovensko vznikla v roku 2002 zlúčením Slovenského zväzu spotrebných družstiev so spoločnosťou Coop Centrum. V súčasnosti systém spotrebných družstiev združuje vyše 200 tis. členov. V sieti Coop Jednota pracuje takmer 14 tis. ľudí v 7 logistických centrách a 31 regionálnych spotrebných družstvách.

Z nich 26 vykonáva maloobchodnú činnosť prostredníctvom takmer 2 400 predných miest na celom území Slovenska. Spotrebné družstvá Coop Jednota sa v minulom roku opäť vrátili k čiernym číslam. Po krízovom roku 2009, kedy maloobchodný obrat spotrebných družstiev medziročne klesol o 3,9 %, totiž vlani zaznamenali opätovný mierny rast o 2,4 % na 1,225 mld. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 625
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 140
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 684
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 101
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 257
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 240
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 052
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 989
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 809
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 792

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.