SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

GM a Toyota ponúkajú v USA výrazné zľavy

Na americkom automobilovom trhu znovu vypukla cenová vojna. Začali ju medzi sebou práve najväčšie spoločnosti - General Motors (GM) a Toyota. Vysokými zľavami a bezúročnými úvermi sa pokúšajú zvýšiť svoj trhový podiel.

NEW YORK. "Domnievam sa, že teraz už oficiálne môžeme hovoriť o vypuknutí novej cenovej vojny," povedal John Krafcik, americký šéf kórejského koncernu Hyundai.

Krafcik ako prvý hovorí o tom, čoho sa výrobcovia medzi sebou obávali od začiatku januára. Uvádzali, že ak sa GM a Toyota v prvom štvrťroku rozhodnú zvýšiť svoj trhový podiel, mnohých konkurentov prinútia k tomu, aby sa do bitky znižovaním cien zapojili takisto. "Uvidíme, kto sa rozhodne a vstúpi do boja", povedal manažér Hyundai. Kórejský koncern to teraz údajne neplánuje.

Skryť Vypnúť reklamu

V období pred vypuknutím finančnej krízy, ktorá sa prevalila v roku 2008, získali výrobcovia automobilov trpké skúsenosti s tým, kam môže cenová vojna viesť. Novými, sčasti nekrytými úvermi si "financovali" nové autá aj zákazníci, ktorí nemali na ich kúpu nijaké predpoklady. Súčasne ceny vozidiel klesli tak silno, že výrobcovia a obchodníci na nich takmer nič nezarábali. Po kolapse trhu mnohé automobilky prisahali, že sa už nikdy nezapoja do cenových vojen.

Avšak dva mesiace po úspešnom návrate General Motors na burzu zrejme americký koncern zabudol na predsavzatie. "Podpora predaja od GM je prvou salvou v novej cenovej vojne", uviedol odvetvový analytik Brian Johnson z Barclays Capital. Pri súčasnom raste výrobných nákladov bude cieľ výrobcov zvyšovať ziskovosť ohrozený. Podľa spoločnosti Autodata, ktorá sa špecializuje na sledovanie vývoja na trhu s motorovými vozidlami, GM poskytoval v januári priemernú zľavu na vozidlo 2663 USD (1981,40 eura). Zľava v porovnaní s decembrom vzrástla o 16 %.

Skryť Vypnúť reklamu

GM nechce hovoriť o cenovej vojne. Jeho hovorca uviedol, že treba prihliadať na vzťah medzi výrobcom a objemom jeho výroby. Výrobcovia, ktorí vyrábajú najmä menšie a preto aj lacnejšie vozidlá, prirodzene dávajú nižšie zľavy. GM ich dáva síce vyššie, ale údajne ide len o cielené zľavy na modely, o ktoré je slabší záujem. Hovorca povedal: "Dnes vyrábame výhodnejšie ako pred rokom 2008. Preto sme sa dostali do lepšej pozície vo vzťahu medzi ziskovosťou a stanovením ceny".

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 912
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 220
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 785
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 731
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 237
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 890
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 457
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 356
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 290
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 113
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Práca

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Britský variant už u nás zrejme dominuje. Nemusí to byť nevyhnutne zlá správa

Britskú mutáciu odhalili vo väčšine vzoriek Trenčanov z decembra.

Ilustračné foto
Očkovanie v UNLP.
Minister obrany SR Jaroslav Naď (OĽaNO).
Komentár Petra Schutza

Na vaše prianie, madam

Opäť sa bude aj Kremeľ otriasať. Nie obavami, ale rehotom Putina.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Záchranky poukázali na krátenie zmluvných cien od štátnej poisťovne

Všeobecná zdravotná poisťovňa navrhla zníženie cien od 1. januára v priemere o 20 percent.

Ilustračné foto.

Google podporí projekty digitálnej inklúzie aj na Slovensku

Na výzvu sú vyčlenené dva milióny eur, ktoré rozdelí prostredníctvom grantov.

Google - ilustračná fotografia.

Nemecko navrhuje povinnosť poskytovať viacnásobne použiteľné obaly

Viaceré združenia tieto plány privítali, kritika zaznela od spotrebiteľských a ekologických organizácií.

V obľúbenej reštaurácii si pri obede neposedíte. Tie, čo nezavreli, dovezú jedlo k zákazníkovi alebo umožňujú osobný odber.

Revidované znenie vízie Slovenska do roku 2030 zohľadňuje aj vplyv pandémie

Vláda schválila nové znenie dlhodobej stratégie rozvoja.

Ministerka investícií Veronika Remišová.