Regionálna letecká spoločnosť CCA pripravuje expanziu do Európy

Doteraz bola spoločnosť Job Air - Central Connect Airlines (CCA) vnímaná ako firma operujúca predovšetkým na Morave.

PRAHA. Teraz vystupuje z regionálneho tieňa a mieri do Európy. Pravidelnú dopravu už neponúka len medzi Prahou, Ostravou a Brnom, ale lieta už aj do Viedne, Lipska a od januára aj do Poznane.

Konateľ a výkonný riaditeľ CCA Petr Lahres v tejto súvislosti povedal, že spoločnosť sa chce viac rozlietať po stredoeurópskych destináciách. Preto ešte v tomto roku rozšíri počet svojich liniek.

Firma vyberá ciele príťažlivé pre obchodníkov a manažérov, ktorí cestujú za obchodmi alebo na svetové výstavy a do priemyselných centier.

CCA chce zvýšiť tento rok počet prepravených cestujúcich takmer na trojnásobok.

V Česku podnikajú tri firmy, ktoré ponúkajú pravidelnú leteckú prepravu. České aerolínie (ČSA), Travel Service pod obchodnou značkou SmartWings a v porovnaní s týmito obrami je CCA trpaslíkom. ČSA prepravili vlani viac ako 5 miliónov cestujúcich, Travel Service 3,2 milióna. Firmy si nijakým spôsobom nekonkurujú. Rozdelili si teritóriá a aj sféry záujmov.

CCA lieta so strojmi s kapacitou 33 miest, Travel Service a ČSA majú na svojich linkách stroje s viac ako 100 sedadlami.

Lahres priznáva, že konkurentom CCA sú skôr železnice a diaľnice. Spoločnosť však dosahuje podstatnú časť výkonov v preprave nákladov.

CCA patrí do holdingu Central Connect Group, ktorá má osem spoločností. Zaoberajú sa aj charterovými letmi, údržbou lietadiel či výcvikom pilotov.

Vlani prepravili moravské aerolínie 23.000 cestujúcich. Ďalších 20.000 osôb prepravili na linkách ČSA, ktorým do novembra prenajímali lietadlá aj s pilotmi.

Tržby CCA sa pohybujú okolo 300 miliónov Kč (12,38 milióna eur) a čistý zisk mali najvyšší v roku 2008, a to vyše 20 miliónov Kč.

Informoval o tom český týždenník Ekonom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.