Taliansko predalo dlhopisy, ale muselo ponúknuť vyššie výnosy

Taliansko získalo z predaja dlhopisov 5,2 miliardy eur. Muselo však ponúknuť vyššie výnosy, než na posledných podobných aukciách.

MILÁNO. Ani signály opätovného napätia okolo zadlžených krajín eurozóny neznížili záujem investorov.

Rím predal 5-ročné dlhopisy za 3,5 miliardy eur. Priemerný výnos sa zvýšil na 3,77 % z 3,67 % na aukcii podobných dlhopisov pred mesiacom. Investori celkovo podali ponuky v hodnote 4,9 miliardy eur.

Priemerný výnos 30-ročných dlhopisov vyskočil v porovnaní s podobným tendrom zo septembra 2010 o 71 bázických bodov na 5,51 % a je najvyšší od marca 2010. To odráža nárast nedôvery trhu voči rizikovým krajinám eurozóny.

Taliansko má jeden z najvyšších verejných dlhov v Európe. V súčasnosti predstavuje okolo 119 % hrubého domáceho produktu (HDP). Vďaka zdravému bankovému sektoru a snahy o rýchlu konsolidáciu rozpočtu je však stále dôveryhodnejšie než Portugalsko a Španielsko.

"Zdá sa, že obe aukcie dopadli dobre, lepšie než by naznačovalo zvýšenie rizikovej prirážky," uviedol stratég Crédit Agricole Peter Chatwell.

Výnos 10-ročných portugalských bondov v piatok (11.2.) vyskočil na 7,63 %, čo je najviac od vzniku eurozóny. To donútilo Európsku centrálnu banku (ECB) po dvoch týždňov opäť intervenovať na trhu vládnych dlhopisov.

Írsko a Grécko boli nútené prijať finančnú pomoc, keď trh od nich požadoval podobne vysoké úroky, aké musí platiť Portugalsko. Preto sa špekuluje o tom, že o pomoc požiada aj Lisabon.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

O novom sídle liekovej agentúry sa rozhodne v pondelok

Bratislava sa uchádza o sídlo EMA.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.