Výrobcovia áut očakávajú silný rast predaja na ruskom trhu

Po obnovení vzostupu predaja automobilov v Rusku v minulom roku pozná trh len jeden smer - prudko hore.

MOSKVA. Od roku 2013 by sa malo predávať v krajine ročne viac ako tri milióny osobných vozidiel. Podľa spoločnosti IHS Automotive, ktorá sa zaoberá týmto sektorom, ruský trh s osobnými autami by sa mal stať najväčším v Európe. Rovnaký názor v minulých týždňoch vyjadrili aj manažéri viacerých veľkých výrobcov.

V Rusku sa už pred krízou predalo viac ako tri milióny automobilov, ale silný pokles ruskej ekonomiky tvrdo zrazil aj ich odbyt. Vlani predaj vozidiel vzrástol v Rusku medziročne o 30,5 % na 1,2 milióna.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa odborníkov sa boj o ruský trh už začal a výraznejšie by sa mal odohrať v jeho hraniciach, lebo clá na importované vozidlá sú vysoké. Na ruskom trhu sa rivalita konkurentov zostruje. Zahraničné automobilky rozširujú kapacity svojich dcér a chcú predávať produkciu rastúcej strednej triede krajiny. Ruská horúčka sa už prejavuje v Renaulte, Volkswagene (VW), Hyundai, ale aj v Toyote, Forde a v General Motors (GM).

Od roku 2007 montuje Toyota v závode v Petrohrade model Camry. Kapacita závodu je 50.000 vozidiel, vlani ich tam vyrobila 8300. Toyota však buduje prvý montážny závod aj na ruskom Ďalekom východe. Očakáva sa, že ho sprevádzkuje v roku 2012.

Volkswagen je jediným nemeckým automobilovým koncernom, ktorý má v Rusku vlastný závod. Kaluga leží 170 km južne od Moskvy. Jeho kapacita je 170.000 áut ročne. Manažéri predpokladajú, že ju využijú na 100 % od roku 2013. Ak by sa udržala výroba na januárovej úrovni, tento rok by v Kaluge zmontovali spolu asi 50.000 golfov, tiguanov, passatov, touaregov a škodoviek.

Pre Renault je Rusko trhom budúcnosti. Hyundai pred pár týždňami začal vyrábať limuzínu Solaris vyvinutú pre ruský trh. Ročne chce na ňom umiestňovať 85.000 solarisov. Kapacita v Petrohrade časom dosiahne 150.000 vozidiel ročne. Od ruských firiem už kupuje 40 % komponentov na autá a onedlho by ich podiel mal prekročiť 50 %. Hundai investoval do kapacity 500 miliónov USD (369,71 milióna eur) a jeho závod je najväčším priemyselným podnikom v Petrohrade a jeho okolí.

Nemecký Daimler sa v Rusku špecializuje na výrobu úžitkových vozidiel. V Nižnom Novgorode investuje viac ako 100 miliónov eur. Ročne v ňom bude montovať 25.000 vozidiel Mercedes-Benz Sprinter.

Petrohrad sa už stáva ruským Detroitom. Závody si v ňom alebo v jeho blízkosti vybudovali aj americké koncerny Ford a General Motors. Závod GM má kapacitu 60.000 vozidiel ročne. Okrem toho v Kaliningradskej oblasti montuje modely svojej nemeckej dcéry Opel Astra a Zafira.

Na ruskom trhu si buduje predmostie aj mníchovský BMW. V kaliningradskom závode Avtotor, ktorý pracuje aj pre ďalšie automobilky, sa montujú viaceré jeho modely, vrátane terénnych. Vlani ich opustilo montážnu halu vyše 6000. Avtotor predpokladá, že ich výroba v dohľadnom čase dosiahne 50.000 ročne.

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  2. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  5. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  6. Kreditná karta – áno alebo nie
  7. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  8. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  10. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 475
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 310
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 727
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 10 858
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 10 223
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 109
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 4 826
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 382
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 255
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 069

Téma: Práca


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Zuzany Kepplovej

Spoznali sa a prišli sa ukázať. Aj s tromi traktormi sa dá obsadiť Bratislava

Načo farmárom hovoriť, že zákony sú, keď ich efekt necítia.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto už neprejde ani Kočnerovi

Kočner nie je nič iné ako historická anomália, relikt mafiánskych deväťdesiatych rokov.

DOMOV

Kočner vypovedal na polícii, Pavla Ruska zadržali

Vyšetrovateľ NAKA obvinil Kočnera aj Ruska, žiada pre nich väzbu.

Neprehliadnite tiež

Sestry lákajú do Nemecka, tisícky chýbajú aj u nás

Populácia v Európe starne. Sestry aj lekári odchádzajú do penzie a nemá ich kto nahradiť.

Matečná tvrdí, že väčšina požiadaviek farmárov je splnená

Ďalšie požiadavky si vyžadujú diskusiu naprieč poľnohospodárskou samosprávou, uviedla ministerka.

Slovak Lines pridá v okolí Bratislavy spoje, hľadá preto vodičov a mechanikov

Nových vodičov a mechanikov chce Slovak Lines hľadať na náborovom dni.

Štefanec: Nová misia ešte do konca roka preverí agrodotácie na Slovensku

Misiu povedie Ingeborg Grässleová, ktorá Slovensko navštívila v marci v rámci monitorovacej misie po vražde novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice.