Výrobcovia áut očakávajú silný rast predaja na ruskom trhu

Po obnovení vzostupu predaja automobilov v Rusku v minulom roku pozná trh len jeden smer - prudko hore.

MOSKVA. Od roku 2013 by sa malo predávať v krajine ročne viac ako tri milióny osobných vozidiel. Podľa spoločnosti IHS Automotive, ktorá sa zaoberá týmto sektorom, ruský trh s osobnými autami by sa mal stať najväčším v Európe. Rovnaký názor v minulých týždňoch vyjadrili aj manažéri viacerých veľkých výrobcov.

V Rusku sa už pred krízou predalo viac ako tri milióny automobilov, ale silný pokles ruskej ekonomiky tvrdo zrazil aj ich odbyt. Vlani predaj vozidiel vzrástol v Rusku medziročne o 30,5 % na 1,2 milióna.

Podľa odborníkov sa boj o ruský trh už začal a výraznejšie by sa mal odohrať v jeho hraniciach, lebo clá na importované vozidlá sú vysoké. Na ruskom trhu sa rivalita konkurentov zostruje. Zahraničné automobilky rozširujú kapacity svojich dcér a chcú predávať produkciu rastúcej strednej triede krajiny. Ruská horúčka sa už prejavuje v Renaulte, Volkswagene (VW), Hyundai, ale aj v Toyote, Forde a v General Motors (GM).

Od roku 2007 montuje Toyota v závode v Petrohrade model Camry. Kapacita závodu je 50.000 vozidiel, vlani ich tam vyrobila 8300. Toyota však buduje prvý montážny závod aj na ruskom Ďalekom východe. Očakáva sa, že ho sprevádzkuje v roku 2012.

Volkswagen je jediným nemeckým automobilovým koncernom, ktorý má v Rusku vlastný závod. Kaluga leží 170 km južne od Moskvy. Jeho kapacita je 170.000 áut ročne. Manažéri predpokladajú, že ju využijú na 100 % od roku 2013. Ak by sa udržala výroba na januárovej úrovni, tento rok by v Kaluge zmontovali spolu asi 50.000 golfov, tiguanov, passatov, touaregov a škodoviek.

Pre Renault je Rusko trhom budúcnosti. Hyundai pred pár týždňami začal vyrábať limuzínu Solaris vyvinutú pre ruský trh. Ročne chce na ňom umiestňovať 85.000 solarisov. Kapacita v Petrohrade časom dosiahne 150.000 vozidiel ročne. Od ruských firiem už kupuje 40 % komponentov na autá a onedlho by ich podiel mal prekročiť 50 %. Hundai investoval do kapacity 500 miliónov USD (369,71 milióna eur) a jeho závod je najväčším priemyselným podnikom v Petrohrade a jeho okolí.

Nemecký Daimler sa v Rusku špecializuje na výrobu úžitkových vozidiel. V Nižnom Novgorode investuje viac ako 100 miliónov eur. Ročne v ňom bude montovať 25.000 vozidiel Mercedes-Benz Sprinter.

Petrohrad sa už stáva ruským Detroitom. Závody si v ňom alebo v jeho blízkosti vybudovali aj americké koncerny Ford a General Motors. Závod GM má kapacitu 60.000 vozidiel ročne. Okrem toho v Kaliningradskej oblasti montuje modely svojej nemeckej dcéry Opel Astra a Zafira.

Na ruskom trhu si buduje predmostie aj mníchovský BMW. V kaliningradskom závode Avtotor, ktorý pracuje aj pre ďalšie automobilky, sa montujú viaceré jeho modely, vrátane terénnych. Vlani ich opustilo montážnu halu vyše 6000. Avtotor predpokladá, že ich výroba v dohľadnom čase dosiahne 50.000 ročne.

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 695
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 810
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 652
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 566
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 297
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 122
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 987
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 900
  9. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 850

Téma: Práca


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Politológ Kusý: Danko je veľmi labilný človek

Politológ hodnotí Dankovo vystupovanie na verejnosti.

Neprehliadnite tiež

Ericsson plánuje prepustiť približne 25-tisíc zamestnancov

Dotkne sa to podnikov mimo územia Švédska, dôvodom je úspora.

Apple rozširuje svoj biznis, chce produkovať seriály

Predbežne je na tento účel plánovaný rozpočet vo výške až okolo 854 miliónov eur

Agrorezort musí prioritne riešiť závlahy a kvalitu potravín

V agrokomplexe Národnom výstavisku v Nitre sa začal 44. ročník medzinárodnej poľnohospodárskej a potravinárskej výstavy Agrokomplex.

Americkú centrálnu banku znepokojuje vývoj inflácie

Tvorcov menovej politiky v USA znepokojuje vývoj inflácie, avšak z dvoch protichodných dôvodov.