Výrobcovia áut očakávajú silný rast predaja na ruskom trhu

Po obnovení vzostupu predaja automobilov v Rusku v minulom roku pozná trh len jeden smer - prudko hore.

MOSKVA. Od roku 2013 by sa malo predávať v krajine ročne viac ako tri milióny osobných vozidiel. Podľa spoločnosti IHS Automotive, ktorá sa zaoberá týmto sektorom, ruský trh s osobnými autami by sa mal stať najväčším v Európe. Rovnaký názor v minulých týždňoch vyjadrili aj manažéri viacerých veľkých výrobcov.

V Rusku sa už pred krízou predalo viac ako tri milióny automobilov, ale silný pokles ruskej ekonomiky tvrdo zrazil aj ich odbyt. Vlani predaj vozidiel vzrástol v Rusku medziročne o 30,5 % na 1,2 milióna.

Podľa odborníkov sa boj o ruský trh už začal a výraznejšie by sa mal odohrať v jeho hraniciach, lebo clá na importované vozidlá sú vysoké. Na ruskom trhu sa rivalita konkurentov zostruje. Zahraničné automobilky rozširujú kapacity svojich dcér a chcú predávať produkciu rastúcej strednej triede krajiny. Ruská horúčka sa už prejavuje v Renaulte, Volkswagene (VW), Hyundai, ale aj v Toyote, Forde a v General Motors (GM).

Od roku 2007 montuje Toyota v závode v Petrohrade model Camry. Kapacita závodu je 50.000 vozidiel, vlani ich tam vyrobila 8300. Toyota však buduje prvý montážny závod aj na ruskom Ďalekom východe. Očakáva sa, že ho sprevádzkuje v roku 2012.

Volkswagen je jediným nemeckým automobilovým koncernom, ktorý má v Rusku vlastný závod. Kaluga leží 170 km južne od Moskvy. Jeho kapacita je 170.000 áut ročne. Manažéri predpokladajú, že ju využijú na 100 % od roku 2013. Ak by sa udržala výroba na januárovej úrovni, tento rok by v Kaluge zmontovali spolu asi 50.000 golfov, tiguanov, passatov, touaregov a škodoviek.

Pre Renault je Rusko trhom budúcnosti. Hyundai pred pár týždňami začal vyrábať limuzínu Solaris vyvinutú pre ruský trh. Ročne chce na ňom umiestňovať 85.000 solarisov. Kapacita v Petrohrade časom dosiahne 150.000 vozidiel ročne. Od ruských firiem už kupuje 40 % komponentov na autá a onedlho by ich podiel mal prekročiť 50 %. Hundai investoval do kapacity 500 miliónov USD (369,71 milióna eur) a jeho závod je najväčším priemyselným podnikom v Petrohrade a jeho okolí.

Nemecký Daimler sa v Rusku špecializuje na výrobu úžitkových vozidiel. V Nižnom Novgorode investuje viac ako 100 miliónov eur. Ročne v ňom bude montovať 25.000 vozidiel Mercedes-Benz Sprinter.

Petrohrad sa už stáva ruským Detroitom. Závody si v ňom alebo v jeho blízkosti vybudovali aj americké koncerny Ford a General Motors. Závod GM má kapacitu 60.000 vozidiel ročne. Okrem toho v Kaliningradskej oblasti montuje modely svojej nemeckej dcéry Opel Astra a Zafira.

Na ruskom trhu si buduje predmostie aj mníchovský BMW. V kaliningradskom závode Avtotor, ktorý pracuje aj pre ďalšie automobilky, sa montujú viaceré jeho modely, vrátane terénnych. Vlani ich opustilo montážnu halu vyše 6000. Avtotor predpokladá, že ich výroba v dohľadnom čase dosiahne 50.000 ročne.

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 992
  2. Od septembra opäť po starom 5 933
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 701
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 117
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 839
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 732
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 202
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 121
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 033

Téma: Práca


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.