Výrobcovia áut očakávajú silný rast predaja na ruskom trhu

Po obnovení vzostupu predaja automobilov v Rusku v minulom roku pozná trh len jeden smer - prudko hore.

MOSKVA. Od roku 2013 by sa malo predávať v krajine ročne viac ako tri milióny osobných vozidiel. Podľa spoločnosti IHS Automotive, ktorá sa zaoberá týmto sektorom, ruský trh s osobnými autami by sa mal stať najväčším v Európe. Rovnaký názor v minulých týždňoch vyjadrili aj manažéri viacerých veľkých výrobcov.

V Rusku sa už pred krízou predalo viac ako tri milióny automobilov, ale silný pokles ruskej ekonomiky tvrdo zrazil aj ich odbyt. Vlani predaj vozidiel vzrástol v Rusku medziročne o 30,5 % na 1,2 milióna.

Podľa odborníkov sa boj o ruský trh už začal a výraznejšie by sa mal odohrať v jeho hraniciach, lebo clá na importované vozidlá sú vysoké. Na ruskom trhu sa rivalita konkurentov zostruje. Zahraničné automobilky rozširujú kapacity svojich dcér a chcú predávať produkciu rastúcej strednej triede krajiny. Ruská horúčka sa už prejavuje v Renaulte, Volkswagene (VW), Hyundai, ale aj v Toyote, Forde a v General Motors (GM).

Od roku 2007 montuje Toyota v závode v Petrohrade model Camry. Kapacita závodu je 50.000 vozidiel, vlani ich tam vyrobila 8300. Toyota však buduje prvý montážny závod aj na ruskom Ďalekom východe. Očakáva sa, že ho sprevádzkuje v roku 2012.

Volkswagen je jediným nemeckým automobilovým koncernom, ktorý má v Rusku vlastný závod. Kaluga leží 170 km južne od Moskvy. Jeho kapacita je 170.000 áut ročne. Manažéri predpokladajú, že ju využijú na 100 % od roku 2013. Ak by sa udržala výroba na januárovej úrovni, tento rok by v Kaluge zmontovali spolu asi 50.000 golfov, tiguanov, passatov, touaregov a škodoviek.

Pre Renault je Rusko trhom budúcnosti. Hyundai pred pár týždňami začal vyrábať limuzínu Solaris vyvinutú pre ruský trh. Ročne chce na ňom umiestňovať 85.000 solarisov. Kapacita v Petrohrade časom dosiahne 150.000 vozidiel ročne. Od ruských firiem už kupuje 40 % komponentov na autá a onedlho by ich podiel mal prekročiť 50 %. Hundai investoval do kapacity 500 miliónov USD (369,71 milióna eur) a jeho závod je najväčším priemyselným podnikom v Petrohrade a jeho okolí.

Nemecký Daimler sa v Rusku špecializuje na výrobu úžitkových vozidiel. V Nižnom Novgorode investuje viac ako 100 miliónov eur. Ročne v ňom bude montovať 25.000 vozidiel Mercedes-Benz Sprinter.

Petrohrad sa už stáva ruským Detroitom. Závody si v ňom alebo v jeho blízkosti vybudovali aj americké koncerny Ford a General Motors. Závod GM má kapacitu 60.000 vozidiel ročne. Okrem toho v Kaliningradskej oblasti montuje modely svojej nemeckej dcéry Opel Astra a Zafira.

Na ruskom trhu si buduje predmostie aj mníchovský BMW. V kaliningradskom závode Avtotor, ktorý pracuje aj pre ďalšie automobilky, sa montujú viaceré jeho modely, vrátane terénnych. Vlani ich opustilo montážnu halu vyše 6000. Avtotor predpokladá, že ich výroba v dohľadnom čase dosiahne 50.000 ročne.

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 21 482
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 687
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 177
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 732
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 292
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 560
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 507
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 406
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 364
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 031

Téma: Práca


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Denne im prejde cez ruky šesťsto kíl múky. Ako sa robí maces na Slovensku

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

SVET

Kurz sa dohodol s krajnou pravicou, sľubuje proeurópsku vládu

Ľudovci a Slobodní sa dohodli na koalícii.

KOMENTÁRE

Fico je oportunista, pochváľme ho

Premiér so sankciami proti Rusku nesúhlasí, ale aj tak ich vždy podporí.

Neprehliadnite tiež

Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Agentúra Fitch priznala Portugalsku plnú úverovú spoľahlivosť

Ratingová agentúra zvýšila úverovú dôveryhodnosť Portugalska o dva stupne.

Slováci obľubujú ručne vyrábané výrobky, kupujú ich však málo

Len malé percento Slovákov ich však kupuje pravidelne.

Väčšina ekonómov na Wall Street považuje bitcoin za bublinu

Bitcoin napriek prudkému nárastu popularity nepresvedčil.

Zdravotné poisťovne posielajú naspäť doplatky za lieky

Poisťovne vrátia za tretí kvartál tohto roka naspäť okolo 2,3 milióna eur.