Železničná spoločnosť chce v administratíve prepustiť do apríla stovku ľudí

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. plánuje v rámci úsporných opatrení prepustiť dve stovky zamestnancov.

BRATISLAVA. V prvej vlne do apríla by malo štátneho osobného prepravcu opustiť 90 až 106 administratívnych pracovníkov a neskôr aj okolo sto ľudí v prevádzke.

Tieto zmeny si vyžaduje plánované zníženie prevádzkových výkonov spoločnosti v tomto roku o 5 %. Vyplýva to z informácií, ktoré zverejnil Odborový zväz zamestnancov železníc (OZZŽ) na základe štvrtkových rokovaní o revitalizácii železníc na ministerstve dopravy.

Predseda spomínanej odborovej organizácie Zdeněk Friedrich to však podmienil tým, aby ZSSK najskôr predložila a s odborovými centrálami prerokovala zodpovedne pripravený materiál. OZZŽ zastupuje najmä technicko-hospodárskych zamestnancov v troch štátnych železničných spoločnostiach. ZSSK má v súčasnosti okolo 5 tisíc pracovníkov.

Nákladný železničný prepravca Cargo pre agentúru SITA už potvrdil, že do apríla plánuje uvoľniť do 400 z 1 500 administratívnych pracovníkov. Podľa odborov by malo zo spoločnosti odísť do konca júna 700 a v októbri a novembri ďalších dvesto zamestnancov.

Tieto informácie o prepúšťaní však spoločnosť zatiaľ nepotvrdila, rozhodne až po tom, čo vláda schváli konečnú podobu programu revitalizácie železníc.

Cargo pôvodne plánovalo znížiť počet zamestnancov asi o 2 tisíc, alebo zhruba o 20 % z celkového počtu. Teraz zamestnáva necelých 9 300 zamestnancov. Na zoštíhlení manažmentu a optimalizácii zamestnancov chce firma ušetriť okolo 25 mil. eur.

Redukcii administratívnych pracovníkov sa nevyhne ani správca železničnej infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). S prepúšťaním počítajú podľa informácií agentúry SITA najmä na generálnom riaditeľstve, oblastných riaditeľstvách a v oblasti riadenia prevádzky.

Okrem administratívy by sa mala optimalizácia pracovníkov týkať iba 19 prevádzkových zamestnancov. Na decentralizácii plánuje spoločnosť ušetriť okolo 2,5 mil. eur. ŽSR v súčasnosti zamestnávajú okolo 16 800 pracovníkov a podľa neoficiálnych informácií sa uvažovalo o prepustení asi 10 % zamestnancov.

Otázky o plánovanom prepúšťaní považujú ŽSR do schválenia programu revitalizácie železníc za predčasné.

"V súčasnosti sa pripravujú reštrukturalizačné a sociálne opatrenia a hľadáme spôsob, ako ŽSR revitalizovať a oživiť. Zvažujú sa možné opatrenia na celkové úspory nákladov. Prebiehajú dôkladné analýzy a rokovania na všetkých úrovniach. Vzhľadom na prebiehajúce rokovania sa až do schválenia revitalizačných opatrení nebudeme k týmto otázkam vyjadrovať," uviedla pre agentúru SITA zástupkyňa riaditeľky odboru komunikácie ŽSR Dana Hurtová.

Informovala však, že ŽSR navrhnú zníženie počtu členov svojej správnej rady z deväť na päť, čo by znamenalo úsporu ročne 119 260 eur. Z deviatich členov správne rady vymenovalo ministerstvo dopravy šiestich a traja zastupujú zamestnancov. Po znížení počtu členov by zamestnancov zastupoval jeden a štyria budú odborníci menovaní rezortom dopravy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 710
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 570
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 268
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 045
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 741
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 557
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 346
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 868
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 996

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop