Železničná spoločnosť chce v administratíve prepustiť do apríla stovku ľudí

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. plánuje v rámci úsporných opatrení prepustiť dve stovky zamestnancov.

BRATISLAVA. V prvej vlne do apríla by malo štátneho osobného prepravcu opustiť 90 až 106 administratívnych pracovníkov a neskôr aj okolo sto ľudí v prevádzke.

Tieto zmeny si vyžaduje plánované zníženie prevádzkových výkonov spoločnosti v tomto roku o 5 %. Vyplýva to z informácií, ktoré zverejnil Odborový zväz zamestnancov železníc (OZZŽ) na základe štvrtkových rokovaní o revitalizácii železníc na ministerstve dopravy.

Predseda spomínanej odborovej organizácie Zdeněk Friedrich to však podmienil tým, aby ZSSK najskôr predložila a s odborovými centrálami prerokovala zodpovedne pripravený materiál. OZZŽ zastupuje najmä technicko-hospodárskych zamestnancov v troch štátnych železničných spoločnostiach. ZSSK má v súčasnosti okolo 5 tisíc pracovníkov.

Nákladný železničný prepravca Cargo pre agentúru SITA už potvrdil, že do apríla plánuje uvoľniť do 400 z 1 500 administratívnych pracovníkov. Podľa odborov by malo zo spoločnosti odísť do konca júna 700 a v októbri a novembri ďalších dvesto zamestnancov.

Tieto informácie o prepúšťaní však spoločnosť zatiaľ nepotvrdila, rozhodne až po tom, čo vláda schváli konečnú podobu programu revitalizácie železníc.

Cargo pôvodne plánovalo znížiť počet zamestnancov asi o 2 tisíc, alebo zhruba o 20 % z celkového počtu. Teraz zamestnáva necelých 9 300 zamestnancov. Na zoštíhlení manažmentu a optimalizácii zamestnancov chce firma ušetriť okolo 25 mil. eur.

Redukcii administratívnych pracovníkov sa nevyhne ani správca železničnej infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). S prepúšťaním počítajú podľa informácií agentúry SITA najmä na generálnom riaditeľstve, oblastných riaditeľstvách a v oblasti riadenia prevádzky.

Okrem administratívy by sa mala optimalizácia pracovníkov týkať iba 19 prevádzkových zamestnancov. Na decentralizácii plánuje spoločnosť ušetriť okolo 2,5 mil. eur. ŽSR v súčasnosti zamestnávajú okolo 16 800 pracovníkov a podľa neoficiálnych informácií sa uvažovalo o prepustení asi 10 % zamestnancov.

Otázky o plánovanom prepúšťaní považujú ŽSR do schválenia programu revitalizácie železníc za predčasné.

"V súčasnosti sa pripravujú reštrukturalizačné a sociálne opatrenia a hľadáme spôsob, ako ŽSR revitalizovať a oživiť. Zvažujú sa možné opatrenia na celkové úspory nákladov. Prebiehajú dôkladné analýzy a rokovania na všetkých úrovniach. Vzhľadom na prebiehajúce rokovania sa až do schválenia revitalizačných opatrení nebudeme k týmto otázkam vyjadrovať," uviedla pre agentúru SITA zástupkyňa riaditeľky odboru komunikácie ŽSR Dana Hurtová.

Informovala však, že ŽSR navrhnú zníženie počtu členov svojej správnej rady z deväť na päť, čo by znamenalo úsporu ročne 119 260 eur. Z deviatich členov správne rady vymenovalo ministerstvo dopravy šiestich a traja zastupujú zamestnancov. Po znížení počtu členov by zamestnancov zastupoval jeden a štyria budú odborníci menovaní rezortom dopravy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 905
  2. Od septembra opäť po starom 6 098
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 781
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 364
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 751
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 708
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 201
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 191
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 092
  10. Leto nekončí! 1 067

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala.

ŠPORT

Neapol hrá ako Real. Hamšíkovi sa vernosť môže oplatiť

Ľudia sa rozprávajú len o zápase, tvrdí Hamšík.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.