Železničná spoločnosť chce v administratíve prepustiť do apríla stovku ľudí

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. plánuje v rámci úsporných opatrení prepustiť dve stovky zamestnancov.

BRATISLAVA. V prvej vlne do apríla by malo štátneho osobného prepravcu opustiť 90 až 106 administratívnych pracovníkov a neskôr aj okolo sto ľudí v prevádzke.

Tieto zmeny si vyžaduje plánované zníženie prevádzkových výkonov spoločnosti v tomto roku o 5 %. Vyplýva to z informácií, ktoré zverejnil Odborový zväz zamestnancov železníc (OZZŽ) na základe štvrtkových rokovaní o revitalizácii železníc na ministerstve dopravy.

Predseda spomínanej odborovej organizácie Zdeněk Friedrich to však podmienil tým, aby ZSSK najskôr predložila a s odborovými centrálami prerokovala zodpovedne pripravený materiál. OZZŽ zastupuje najmä technicko-hospodárskych zamestnancov v troch štátnych železničných spoločnostiach. ZSSK má v súčasnosti okolo 5 tisíc pracovníkov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nákladný železničný prepravca Cargo pre agentúru SITA už potvrdil, že do apríla plánuje uvoľniť do 400 z 1 500 administratívnych pracovníkov. Podľa odborov by malo zo spoločnosti odísť do konca júna 700 a v októbri a novembri ďalších dvesto zamestnancov.

Tieto informácie o prepúšťaní však spoločnosť zatiaľ nepotvrdila, rozhodne až po tom, čo vláda schváli konečnú podobu programu revitalizácie železníc.

Cargo pôvodne plánovalo znížiť počet zamestnancov asi o 2 tisíc, alebo zhruba o 20 % z celkového počtu. Teraz zamestnáva necelých 9 300 zamestnancov. Na zoštíhlení manažmentu a optimalizácii zamestnancov chce firma ušetriť okolo 25 mil. eur.

Redukcii administratívnych pracovníkov sa nevyhne ani správca železničnej infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). S prepúšťaním počítajú podľa informácií agentúry SITA najmä na generálnom riaditeľstve, oblastných riaditeľstvách a v oblasti riadenia prevádzky.

Okrem administratívy by sa mala optimalizácia pracovníkov týkať iba 19 prevádzkových zamestnancov. Na decentralizácii plánuje spoločnosť ušetriť okolo 2,5 mil. eur. ŽSR v súčasnosti zamestnávajú okolo 16 800 pracovníkov a podľa neoficiálnych informácií sa uvažovalo o prepustení asi 10 % zamestnancov.

Otázky o plánovanom prepúšťaní považujú ŽSR do schválenia programu revitalizácie železníc za predčasné.

"V súčasnosti sa pripravujú reštrukturalizačné a sociálne opatrenia a hľadáme spôsob, ako ŽSR revitalizovať a oživiť. Zvažujú sa možné opatrenia na celkové úspory nákladov. Prebiehajú dôkladné analýzy a rokovania na všetkých úrovniach. Vzhľadom na prebiehajúce rokovania sa až do schválenia revitalizačných opatrení nebudeme k týmto otázkam vyjadrovať," uviedla pre agentúru SITA zástupkyňa riaditeľky odboru komunikácie ŽSR Dana Hurtová.

Informovala však, že ŽSR navrhnú zníženie počtu členov svojej správnej rady z deväť na päť, čo by znamenalo úsporu ročne 119 260 eur. Z deviatich členov správne rady vymenovalo ministerstvo dopravy šiestich a traja zastupujú zamestnancov. Po znížení počtu členov by zamestnancov zastupoval jeden a štyria budú odborníci menovaní rezortom dopravy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 20 661
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 591
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 13 986
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 045
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 547
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 510
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 389
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 450
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 361
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 142

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Všetci sme pôvodom z Afriky

Slovákmi sa nerodíme, ale stávame.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

DOMOV

Plast je na Slovensku menším problémom ako bioodpad

Pri boji s odpadom Slovensko stále zaostáva.

Neprehliadnite tiež

Umelo vyrobené mäso by sa mohlo objaviť v reštauráciách už za tri roky

Firma Mosa Meat už pred piatimi rokmi predstavila laboratórne vyrobený hovädzí burger.

Kauzou Dieselgate je postihnutá ešte pätina vozidiel Volkswagen

Spoločnos splnila sľúbený akčný plán, to však bolo všetko.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje

Prestavba prináša zmeny. Vodiči sa musia vyzbrojiť trpezlivosťou.

Šefčovič dohodol rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom o tranzite plynu

Treba oddeliť staré problémy od nových, bude sa rokovať o novej zmluve.

Britská Banka Lloyds bude mať po brexite v Európe tri pobočky

Predpokladalo sa, že banka bude svoje kontinentálne podnikanie riadiť iba z Berlina.