Cargo do apríla zredukuje administratívu o 400 miest

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. plánuje k 1. aprílu uvoľniť do 400 z 1 500 administratívnych pracovníkov.

BRATISLAV. Pre agentúru SITA to v piatok potvrdil hovorca Carga Martin Halanda. Štátny nákladný prepravca, zápasiaci s dlhmi takmer 600 mil. eur, zamestnával začiatkom tohto mesiaca 9 285 pracovníkov.

"Výsledky štvrtkového rokovania o ozdravení železničného sektora na ministerstve dopravy sú podľa názoru vedenia ZSSK Cargo posunom vpred v revitalizačnom procese. Vítame najmä otvorenie možnosti redukcie pracovných miest v oblasti administratívy," uviedol ďalej Halanda.

Do konca júna by mohlo Cargo v rámci úsporných opatrení opustiť maximálne 700 pracovníkov a ďalších 200 ľudí má odísť v októbri a novembri. Informoval o tom Odborový zväz zamestnancov železníc (OZZŽ) na základe informácií generálneho riaditeľa Carga Pavla Ďuriníka na štvrtkovom rokovaní s odborármi.

Spomínaná odborová organizácia zastupuje najmä technicko-hospodárskych zamestnancov vo všetkých troch železničných spoločnostiach. Na zoštíhlení manažmentu firmy a optimalizácii zamestnancov chce Cargo ušetriť zhruba 25 mil. eur.

"Zatiaľ môžem oficiálne potvrdiť iba plán uvoľniť do 400 zamestnancov k 1. aprílu. Všetko ostatné je ešte predmetom analýz. Koľko sa zoštíhlením podarí ušetriť, bude jasné, až keď budeme poznať presné počty," reagoval Halanda. Najskôr podľa neho musí vláda schváliť program revitalizácie železníc a potom môže spoločnosť upraviť svoj podnikateľský plán.

"S ohľadom na optimalizáciu dohodli sa všetci prítomní na maximálnych číslach, ktoré nebudú prekročené a o ktorých sa bude rokovať. Optimalizáciu vedenie predloží podľa pracovných miest a menného zoznamu všetkým odborovým centrálam," informoval ďalej OZZŽ.

Na úprave splátok investícií do nákladných vozňov plánuje Cargo usporiť 53 mil. eur. Optimalizácia počtu dráhových vozidiel a ich racionalizácia majú firme ušetriť ďalších 10,6 mil. eur, využívanie hlavne vlastných opravovní a elektronické aukcie po 5 mil. eur. Tieto opatrenia sú súčasťou podnikateľského plánu Carga. Počet udržiavaných hnacích dráhových vozidiel by mal podľa spoločnosti dosiahnuť 580 a počet vlastných nákladných vozňov 9 177 a prenajatých 2 848.

"Zamestnávatelia a ministerstvo predložili určité námety. Odborové centrály s týmito námetmi vyslovili súhlas s tým, že sa uskutoční najneskôr do troch týždňov rokovanie a bude sa už konkrétne rokovať o tom, aké kroky jednotlivé spoločnosti urobia. Obidve strany vlastne vedia, akým spôsobom by to malo prebehnúť," povedal pre agentúru SITA po štvrtkových rokovaniach predseda OZZŽ Zdeněk Friedrich. Súčasná situácia si podľa neho vyžaduje chladnú hlavu a odborári by sa mali pričiniť, aby boli prehodnotené materiály, ktoré dostanú na ďalšie prerokovanie.

Ozdravný proces v Cargu podľa spoločnosti už začal. Firma tak reagovala na jeden zo záverov rokovaní o revitalizácii železníc, že rezort dopravy plánuje uzavrieť rokovania s odborármi do konca marca, aby sa ozdravný proces na železniciach mohol začať v apríli. "Redukcia počtu pracovných miest, o ktorej sa rokuje, je iba jednou zo súčastí ozdravenia. Veríme, že sa dohodu podarí uzavrieť čo najskôr," dodal v piatok Halanda pre agentúru SITA. Rozhodnutie o znížení súčasného počtu 5 členov predstavenstva a prípadne 6 členov dozornej rady spoločnosti je podľa nej v plnej kompetencii ministerstva dopravy, ktoré zastupuje štát pri výkone práv akcionára.

O sociálnom programe Cargo už rokovalo na úrovni troch železničných spoločností, s ministerstvom dopravy i so zástupcami zamestnancov. "Program je teda viac-menej hotový a treba upraviť a dotiahnuť už iba formálne záležitosti," doplnil Halanda. Rezort dopravy má sociálny program železničných spoločností poslať odborovým centrálam do konca tohto týždňa s tým, aby sa začal realizovať po vzájomnom dialógu do konca februára.

"Sociálny program ZSSK Cargo je zameraný pre dve kategórie zamestnancov. V prvom rade motivuje tých, ktorí by z vlastnej iniciatívy chceli skončiť pracovný pomer a zamestnávateľ ich žiadosti vyhovie. Tu je však podmienkou, že po skončení pracovného pomeru dohodou dôjde aj k zrušeniu príslušného pracovného miesta," informoval Halanda.

V tomto prípade získa zamestnanec sociálne kompenzácie podľa počtu odpracovaných rokov. Druhú kategóriu zamestnancov tvoria tí, ktorí sa stanú na základe organizačnej zmeny nadbytoční. "V tomto prípade sa poskytujú sociálne kompenzácie nad rámec odstupného podľa kolektívnej zmluvy vtedy, ak zamestnanec skončí pracovný pomer dohodou pred začiatkom plynutia výpovednej doby," dodal Halanda.

Výška týchto sociálnych kompenzácií podľa neho zodpovedá násobku priemernej mzdy zamestnanca a počtu mesiacov za nezotrvanie v pracovnom pomere u zamestnávateľa počas plynutia výpovednej doby na dva alebo tri mesiace.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 017
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 248
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 998
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 416
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 155
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 920
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 177
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 992
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 037

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg chce použiť silu firmy na to, aby zmenil podobu našej spoločnosti. Bol by veľmi nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

KOMENTÁRE

Príbeh popáleného rómskeho dievčatka ožíva. My sme Natálka

Na prahu pôstu nám pripomína posolstvo Ježišovho príbehu.

Neprehliadnite tiež

Šéfa Samsung Group obvinili z korupcie

Miliardár I Če-jong bol zatknutý 17. februára.

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný. Pokutu dostala firma, ktorá dodáva najmä špeciálny zdravotnícky materiál.

Firmám sa na Slovensku podniká horšie, vadia im kauzy aj korupcia

Negatívne hodnotenie je oproti posledným výsledkom aj tak miernejšie.

Sólymos chystá zmeny pre testovacie pokusy v elektrárňach

Ministerstvo situáciu v Novákoch sledovalo aj konalo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop