Na ceste do Dunajskej Lužnej môže podľa Figeľa vzniknúť striedavý pruh

Problém spojenia Bratislavy s Dunajskou Lužnou na ceste I/63 začali spoločne riešiť mesto, Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ako aj rezort dopravy.

BRATISLAVA. "Zámerom je spolusúčinnosť pri hľadaní dopravného riešenia," konštatoval dnes pri podpise Memoranda o spolupráci Ján Figeľ (KDH.)

Tri subjekty si zatiaľ dali vypracovať štúdiu realizovateľnosti, ktorá navrhne varianty ďalšieho postupu. Následne sa pripraví stavebné povolenie, výber zhotoviteľa a potom samotná realizácia. Štúdia, ktorej cena je 29.000 eur, má byť hotová do konca marca tohto roka. V prípade, ak následné úpravy nebudú zložité, cesta bude hotová do konca tohto roka.

Minister naznačil aj možné varianty zvýšenia priepustnosti tejto cestnej komunikácie. Jednou možnosťou je zvýšenie počtu jazdných pruhov či pri zlepšení priepustnosti križovatiek rozšírenie a zväčšenie pruhov pri nich.

Pilotným projektom by mohlo byť aj vybudovanie striedavého pruhu. Teda pruhu, ktorý by slúžil pre oba smery, a to v závislosti od intenzity dopravy. Ako vysvetlil minister pri rannej špičke by to bolo smerom do mesta a pri večernej smerom von.

"Je to jeden z najzaťaženejších úsekov v rámci regiónu," uviedol predseda BSK Pavol Frešo (SDKÚ-DS). Ako uviedol primátor Bratislavy Milan Ftáčnik, hlavné mesto tento problém študovalo, no nemohlo riešenie zabezpečiť samo. "Verím, že to riešenie bude v dohľadnom čase zrealizované," dodal.

"To, čo tu dnes robíme, je praktická politika, kde štát, župa a mesto dosahujú výsledky pre občanov," podotkol Frešo. V tejto zostave sa už aktuálne pracuje aj na vyriešení nultého obchvatu Bratislavy, ceste D4 či realizácii rýchlostnej cesty R7.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.