SME
Pondelok, 26. august, 2019 | Meniny má Samuel

Najviac bannerovej reklamy zadali masmédiá

Na Slovensku bolo v poslednom kvartáli minulého roku na 184 internetových stránkach nasadených celkovo 62 tisíc reklamných bannerov, z toho 4 % tvorili prémiové bannery.

BRATISLAVA. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia zverejnenom vo štvrtok, podľa ktorého internetové prostredie kopírovalo v minulom roku správanie ostatného trhu.

"Zadávatelia presúvajú svoju pozornosť a rozpočty do internetu a spoliehajú sa na jeho silu," píše sa v prieskume. Až 22 % všetkých bannerov smerovalo zo sektoru masmédií, nasledoval segment hračiek, športu a voľného času, ktorý mal 14-percentný podiel na bannerovej reklame a na treťom mieste skončili banky a poisťovne spolu so službami, ktoré dosiahli zhodne 8-percentný podiel.

Článok pokračuje pod video reklamou

Viac ako 30 % z celkového počtu nasadených bannerov zadalo 15 najväčších inzerentov. Na prvom mieste kraľovala spoločnosť Studio Moderna Bratislava s 3 753 bannermi nasledoval ju internetový portál hej.sk s 3 242 bannermi a na treťom mieste skončil Slovak Telekom s 1 719 bannermi

"Do rebríčka pätnástich najviac komunikovaných značiek sa dostali všetci traja mobilní operátori, ale aj e-shopy a poskytovatelia poistných služieb," uvádza sa v prieskume TNS Slovakia. Lídrom bol internetový obchod hej.sk nasledovaný operátormi T-Com a T-Mobile a spoločnosť TPD Euronics. Do rebríčka najkomunikovanejších značiek štvrtého kvartálu minulého roka sa však prekvapivo nedostal žiaden zástupca automobilového či bankového segmentu a naopak stúpali značky z kozmetického segmentu.

Spomedzi internetových portálov, na ktorých bolo v sledovanom období nasadených najviac bannerov prvé tri priečky obsadili portáli topky.sk, cas.sk a pokec.azet.sk. Na prvý z nich smerovalo viac ako 6 tisíc bannerovej reklamy, zvyšné dva mali 3,8 resp. 3,7 tisíc bannerov Najviac médií zo svojho portfólia má v prvej pätnástke spoločnosť Ringier Axel Springer Slovakia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena
  2. Československý make-up stále dobýja svet
  3. Ako fungujú platby mobilom? Bezpečnosť majú na prvom mieste
  4. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  5. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  6. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  7. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  8. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  9. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  10. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  1. Ako fungujú platby mobilom? Bezpečnosť majú na prvom mieste
  2. Československý make-up stále dobýja svet
  3. Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena
  4. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  5. Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne
  6. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  7. Filmári objavili skryté krásy Novej Bane – tu je video
  8. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Prvá časť
  9. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  10. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  1. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich? 60 205
  2. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta 12 740
  3. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 10 227
  4. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco 9 527
  5. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 8 928
  6. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 7 687
  7. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži 6 686
  8. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 6 585
  9. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami 5 639
  10. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 763

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

Threema je anonymná, ale prokurátori sú presvedčení, že správy sú od Kočnera

Policajti neprelomili šifrovanie, Tóth im odovzdal Kočnerov mobil.

Marian Kočner a aplikácia Threema.
Podcast Dobré Ráno
Komentár šéfredaktorky

Nemôžu zo seba vyvrátiť Kočnera ako pokazené jedlo

Kočner nie je fikcia, nie je vymyslená Marvelovská figúrka.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Okrúhly stôl na summite.

Neprehliadnite tiež

Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena

Ako ovplyvňuje tržby podniku dobre načapované pivo.

Smer navrhuje automat na určenie minimálnej mzdy

Minimálna mzda má byť 60 percent z priemernej.

Ilustračné foto.

Výhľad nemeckej ekonomiky je mimoriadne neistý

Guvernér Bundesbanky, Jens Weidmann, nevidí dôvod na paniku.

Šéf nemeckej centrálnej banky Jens Weidmann.
Ilustračné foto.