Najviac bannerovej reklamy zadali masmédiá

Na Slovensku bolo v poslednom kvartáli minulého roku na 184 internetových stránkach nasadených celkovo 62 tisíc reklamných bannerov, z toho 4 % tvorili prémiové bannery.

BRATISLAVA. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia zverejnenom vo štvrtok, podľa ktorého internetové prostredie kopírovalo v minulom roku správanie ostatného trhu.

"Zadávatelia presúvajú svoju pozornosť a rozpočty do internetu a spoliehajú sa na jeho silu," píše sa v prieskume. Až 22 % všetkých bannerov smerovalo zo sektoru masmédií, nasledoval segment hračiek, športu a voľného času, ktorý mal 14-percentný podiel na bannerovej reklame a na treťom mieste skončili banky a poisťovne spolu so službami, ktoré dosiahli zhodne 8-percentný podiel.

Článok pokračuje pod video reklamou

Viac ako 30 % z celkového počtu nasadených bannerov zadalo 15 najväčších inzerentov. Na prvom mieste kraľovala spoločnosť Studio Moderna Bratislava s 3 753 bannermi nasledoval ju internetový portál hej.sk s 3 242 bannermi a na treťom mieste skončil Slovak Telekom s 1 719 bannermi

"Do rebríčka pätnástich najviac komunikovaných značiek sa dostali všetci traja mobilní operátori, ale aj e-shopy a poskytovatelia poistných služieb," uvádza sa v prieskume TNS Slovakia. Lídrom bol internetový obchod hej.sk nasledovaný operátormi T-Com a T-Mobile a spoločnosť TPD Euronics. Do rebríčka najkomunikovanejších značiek štvrtého kvartálu minulého roka sa však prekvapivo nedostal žiaden zástupca automobilového či bankového segmentu a naopak stúpali značky z kozmetického segmentu.

Spomedzi internetových portálov, na ktorých bolo v sledovanom období nasadených najviac bannerov prvé tri priečky obsadili portáli topky.sk, cas.sk a pokec.azet.sk. Na prvý z nich smerovalo viac ako 6 tisíc bannerovej reklamy, zvyšné dva mali 3,8 resp. 3,7 tisíc bannerov Najviac médií zo svojho portfólia má v prvej pätnástke spoločnosť Ringier Axel Springer Slovakia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 162
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 373
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 308
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 319
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 906
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 588
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 791
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 373
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 269
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 777

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

Oľga Babčenková o všetkom vedela vopred.

Stĺpček šéfredaktorky

Trump si pri Putinovi vystačil s frázami a klišé

Interpretácie budú iné v každom tábore.

KULTÚRA

John Malkovich pre SME: Mám filmy, ktoré sa nepodarili

Na Slovensku vystúpi s orchestrom.

ŠPORT

Prvý týždeň na Tour de France: Sagan má už len jediný cieľ

Prvý týždeň na Tour veľké zmeny nepriniesol.

Neprehliadnite tiež

Američania podali sťažnosť na odvetné opatrenia niektorých krajín

USA tvrdia, že odvetné opatrenia porušujú pravidlá Svetovej obchodnej organizácie.

Bezos je najbohatším človekom v modernej histórii

Hodnota majetku zakladateľa Amazonu prekročila 150 miliárd dolárov.

Tipujúci prestávkovali rekordne veľa peňazí

Šampionát v Rusku priniesol množstvo prekvapení.

Matečná sa stretne s Čižnárom, vysvetlí mu systémy kontrol

Generálna prokuratúra poukázala na pochybenia v trestných spisoch farmárov.

Medzinárodný menový fond zhoršil prognózu rastu ekonomiky eurozóny

Fond potvrdil prognózu rastu globálnej ekonomiky.