Cargo chce uvoľniť pozastavenie prepúšťania pracovníkov

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. od ďalšieho rokovania o ozdravnom pláne železníc so zástupcami miestnych a krajských samospráv i odborármi, ktoré je plánované vo štvrtok popoludní, očakáva, že prinesie uvoľnenie pozastaveného prepúšťania zamest

BRATISLAVA. nancov spoločnosti.

"Ide najmä o administratívnych pracovníkov. K prípadnému prepúšťaniu prevádzkových zamestnancov spoločnosť pristúpi až po analýze očakávaných výkonov prepravy a v závislosti od konečného znenia programu revitalizácie železníc," informoval agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda. Nákladný železničný prepravca podľa neho naďalej plánuje prepustiť už skôr avizovaných 2 tisíc pracovníkov, čiže približne 20 % z ich celkového počtu. Počíta s tým totiž podnikateľský plán spoločnosti.

Cargo zamestnávalo k začiatku februára 9 285 zamestnancov, o 22 menej ako na začiatku tohto roka. "V týchto prípadoch išlo o redukciu, ktorá bola schválená ešte na rok 2010, no z objektívnych príčin sa termín mierne predĺžil," uviedol ďalej Halanda. Pokiaľ ide o plánované hromadné prepúšťanie zamestnancov v tomto roku, v prvej etape má ísť najmä o administratívnych pracovníkov. "Prevádzky by sa mala redukcia počtu pracovných miest dotknúť až v druhej etape po dôkladnej analýze," dodal.

Pokračujúce rokovania o príprave revitalizačného programu železníc majú prednosť pred kolektívnym vyjednávaním s odborármi. To je momentálne prerušené aj v Cargu až do schválenia programu revitalizácie vo vláde. "Podniková kolektívna zmluva na rok 2010 platí až do 31. marca 2011. Obe strany súhlasili, aby podmienky z minuloročnej kolektívnej zmluvy platili aj v tomto roku. Vedenie Carga sa zatiaľ nevyjadrilo k požiadavke odborárov rokovať o mzdových otázkach neskôr," uviedol Halanda.

Denník Pravda vo štvrtok informoval, že Cargo, ktorého záväzky dosahujú takmer 600 mil. eur, má prejsť zo štátnych do súkromných rúk najneskôr do júna budúceho roku. Dovtedy má firma splatiť dlh voči štátu za pôžičku vo výške 166 mil. eur z roku 2009, ako aj záväzok voči Železniciam Slovenskej republiky okolo 100 mil. eur za používanie koľajníc. Vyplýva to z predbežného návrhu programu revitalizácie železničných spoločností, ktorý má denník Pravda k dispozícii.

"Či investor príde do Carga po privatizácii, navýšení kapitálu firmy, či inou firmou, zatiaľ nie je jasné," informovali ďalej noviny. Cargo pôvodne plánovalo, že po finančnej konsolidácii spoločnosti v roku 2012 by mal strategický partner vstúpiť do spoločnosti v roku 2013. "Vzhľadom na dosiahnuté ekonomické výsledky Carga považujeme za jediné možné riešenie urýchlené vyhľadanie strategického investičného partnera pre jeho ďalšie manažovanie," tvrdí rezort dopravy v spomínanom návrhu revitalizačného programu železníc. Hľadanie strategického investora má začať čo možno

"Otázka hľadania strategického investora je plne v kompetencii ministerstva dopravy, ktoré zastupuje štát pri výkone práv akcionára. Spôsob a termín splatenia pôžičky, ako aj forma predaja sú predmetom rokovaní o programe revitalizácie železníc. Až do ich ukončenia a schválenia programu revitalizácie je preto predčasné sa k nim vyjadrovať," uviedol ďalej Halanda pre agentúru SITA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 678
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 802
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 752
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 626
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 866
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 751
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 313
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 198
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 817

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.