Cargo chce uvoľniť pozastavenie prepúšťania pracovníkov

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. od ďalšieho rokovania o ozdravnom pláne železníc so zástupcami miestnych a krajských samospráv i odborármi, ktoré je plánované vo štvrtok popoludní, očakáva, že prinesie uvoľnenie pozastaveného prepúšťania zamest

BRATISLAVA. nancov spoločnosti.

"Ide najmä o administratívnych pracovníkov. K prípadnému prepúšťaniu prevádzkových zamestnancov spoločnosť pristúpi až po analýze očakávaných výkonov prepravy a v závislosti od konečného znenia programu revitalizácie železníc," informoval agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda. Nákladný železničný prepravca podľa neho naďalej plánuje prepustiť už skôr avizovaných 2 tisíc pracovníkov, čiže približne 20 % z ich celkového počtu. Počíta s tým totiž podnikateľský plán spoločnosti.

Cargo zamestnávalo k začiatku februára 9 285 zamestnancov, o 22 menej ako na začiatku tohto roka. "V týchto prípadoch išlo o redukciu, ktorá bola schválená ešte na rok 2010, no z objektívnych príčin sa termín mierne predĺžil," uviedol ďalej Halanda. Pokiaľ ide o plánované hromadné prepúšťanie zamestnancov v tomto roku, v prvej etape má ísť najmä o administratívnych pracovníkov. "Prevádzky by sa mala redukcia počtu pracovných miest dotknúť až v druhej etape po dôkladnej analýze," dodal.

Pokračujúce rokovania o príprave revitalizačného programu železníc majú prednosť pred kolektívnym vyjednávaním s odborármi. To je momentálne prerušené aj v Cargu až do schválenia programu revitalizácie vo vláde. "Podniková kolektívna zmluva na rok 2010 platí až do 31. marca 2011. Obe strany súhlasili, aby podmienky z minuloročnej kolektívnej zmluvy platili aj v tomto roku. Vedenie Carga sa zatiaľ nevyjadrilo k požiadavke odborárov rokovať o mzdových otázkach neskôr," uviedol Halanda.

Denník Pravda vo štvrtok informoval, že Cargo, ktorého záväzky dosahujú takmer 600 mil. eur, má prejsť zo štátnych do súkromných rúk najneskôr do júna budúceho roku. Dovtedy má firma splatiť dlh voči štátu za pôžičku vo výške 166 mil. eur z roku 2009, ako aj záväzok voči Železniciam Slovenskej republiky okolo 100 mil. eur za používanie koľajníc. Vyplýva to z predbežného návrhu programu revitalizácie železničných spoločností, ktorý má denník Pravda k dispozícii.

"Či investor príde do Carga po privatizácii, navýšení kapitálu firmy, či inou firmou, zatiaľ nie je jasné," informovali ďalej noviny. Cargo pôvodne plánovalo, že po finančnej konsolidácii spoločnosti v roku 2012 by mal strategický partner vstúpiť do spoločnosti v roku 2013. "Vzhľadom na dosiahnuté ekonomické výsledky Carga považujeme za jediné možné riešenie urýchlené vyhľadanie strategického investičného partnera pre jeho ďalšie manažovanie," tvrdí rezort dopravy v spomínanom návrhu revitalizačného programu železníc. Hľadanie strategického investora má začať čo možno

"Otázka hľadania strategického investora je plne v kompetencii ministerstva dopravy, ktoré zastupuje štát pri výkone práv akcionára. Spôsob a termín splatenia pôžičky, ako aj forma predaja sú predmetom rokovaní o programe revitalizácie železníc. Až do ich ukončenia a schválenia programu revitalizácie je preto predčasné sa k nim vyjadrovať," uviedol ďalej Halanda pre agentúru SITA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 17 769
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 655
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 3 220
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 977
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 206
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 077
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 018
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 802
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 308
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 244

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Keď ľudia idú so Saganom do úniku, vedia, že je silnejší. Čo s tým môžu urobiť

Dva roky za sebou priviedol Valach ako tréner mužskej reprezentácie Sagana k titulu majstra sveta.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

KULTÚRA

Argentínsky kritik pre SME: Slováci, zostaňte takí, akí ste

Prestížne americké médiá chvália Učiteľku.

Neprehliadnite tiež

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu

Ekonomika má rásť 3,3-percentným tempom, v budúcom roku ešte zrýchli

Vyplýva to z dát, ktoré zverejnil Inštitút finančnej politiky pri ministerstve financií.

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.