Figeľ chce posilniť letecké spojenie s Tel Avivom

Letecké spojenie medzi Bratislavou a Tel Avivom by malo byť podľa rezortu dopravy posilnené.

BRATISLAVA. Zo slovenskej metropoly by mohli zároveň fungovať nové linky do destinácií na Blízkom východe, napríklad do Jordánska či Libanonu.

"Ide mi o to, aby to nebola občasno-pravidelná, ale skôr výrazne pravidelná a intenzívnejšia doprava. Slovensko môže ako destinácia ponúknuť leteckú dopravu aj svojmu okoliu. Ak by takáto frekventovanejšia dopravná linka bola zriadená, o čo sa usilujeme, tak to posilní aj príjmy letiska v Bratislave a zvýši cestovný ruch a s tým súvisiacu ekonomickú aktivitu nielen v Bratislave, ale aj na Slovensku," povedal pre agentúru SITA o potrebe posilnenia leteckej linky do Izraela minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH).

Pravidelnú leteckú linku medzi Bratislavou a Tel Avivom v súčasnosti prevádzkuje spoločnosť Sun d´Or International Airlines lietadlom Boeing 757-200 raz týždenne s odletmi a príletmi v utorok. Vlani na tejto trase prepravila 16 tisíc cestujúcich, čo je medziročne viac o 95 %.

Počas nedávnej Figeľovej návštevy v Izraeli vznikla myšlienka na vytvorenie ďalších leteckých spojení medzi Bratislavou a destináciami na Blízkom východe.

"O čom by som radšej hovoril, keď sa to uzavrie a podpíše, aby som napomáhal procesu, pretože ide o zámery konkrétnych partnerov. Ako minister som vyjadril otvorenú podporu posilňovaniu doterajšieho spojenia Bratislava - Tel Aviv a otváraniu nových liniek," povedal ďalej Figeľ.

Podľa neho by malo ísť o leteckú prepravu napríklad do Jordánska, možno aj do Libanonu a prípadne do ďalších krajín na Blízkom východe.

"Predpokladám, že rozhodnutia prídu v relatívne krátkej dobe, na jar tohto roku. Budem vytvárať priaznivé prostredie, aby to boli nielen úmysly, ale aj praktické rozhodnutia," dodal. Malo by ísť o kombináciu zahraničných a domácich prepravcov.

V tomto roku by malo byť podľa Figeľa otvorených niekoľko nových pravidelných leteckých liniek z bratislavského letiska. Či budú medzi nimi aj spoje napríklad do Istanbulu a vyhľadávaného stredomorského letoviska Antalya na juhu Turecku, konkrétne neodpovedal.

"Chceme, aby Bratislava bola stále viac známou a dôveryhodnou destináciou a aby tomu napomáhali nielen chartrové, nepravidelné linky, ale skôr pravidelná doprava," uviedol Figeľ.

Ministerstvo dopravy, ako je už známe, navrhuje vláde prenajať bratislavské letisko strategickému partnerovi na základe dlhodobej koncesie na 20 až 30 rokov.

"My sme nič nerozhodli, ani neprejudikujeme. Keď som pri návšteve letiska spomenul túto formu ako jednu z rozumných, tak to platí. A to, že prebieha diskusia, ale hlavne, že sa vytvárajú vzťahy okolo letiska, je veľmi dobre. Príde čas, keď bude treba naozaj navrhnúť výhodný alebo optimálny model a prijať rozhodnutia," povedal Figeľ pre agentúru SITA na otázku, prečo ministerstvo uprednostňuje dlhodobý prenájom pred priamym predajom letiska.

Koncesia na dostatočne dlhé obdobie, alebo so silným a dôveryhodným prevádzkovateľom podľa neho môže byť výhodná pre letisko a Slovensko. "A o to pôjde pri zvažovaní a rozhodnutiach," dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 353
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 480
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 471
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 058
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 855
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 616
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 153
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 037
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 607
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 565

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli ju dať zabiť: Polícia mi oznámila, že za mňa vypísali 20 miliónov korún

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska.

KOMENTÁRE

Rusko: Keď úspešných mužov dobiehajú staré hriechy

Môžeme podozrenie polície nazvať odôvodneným?

DOMOV

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska

V roku 1997 si Rusko údajne objednal vraždu.

KOMENTÁRE

Pomaly s tou českou apokalypsou

Babiš a spol. predstavujú vtelenie „praskania“ liberálnej demokracie.

Neprehliadnite tiež

Európska komisia prehľadala kancelárie Volkswagenu a Daimleru pre možnú kartelovú dohodu

Kontroly sú predbežným krokom k vyšetrovaniu podozrenia z porušovania hospodárskej súťaže.

Železničná spoločnosť zrušila tender na prenájom klimatizovaných lôžkových vozňov

Rozhodnutie ZSSK privítalo hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, ktoré ho už skôr považovalo tender za nevýhodný.

Letecká spoločnosť Air Berlin ukázala hospodárske výsledky, skončila so stratou

Zverejnené výsledky neposkytujú pravdivý alebo férový obraz o jej finančnej situácii, keďže sú za obdobie, v ktorom ju ešte podporoval majoritný akcionár Etihad Airways.

Pokuty pre výrobcov dvojakej kvality sú poslednou možnosťou, myslí si Matečná

Slovenská ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná poskytla rozhovor britskému denníku Financial Times.