Slovenský Euroframe sa zúčastní na výstavbe srbského plynovodu

Slovenská spoločnosť Euroframe, a.s. povedie konzorcium, ktoré sa v Srbsku zúčastní na výstavbe plynovodu.

BRATISLAVA. Ako informovalo Ministerstvo hospodárstva SR (MH), pri výstavbe magistrálneho plynovodu na trase Alexandrovac - Novi Pazar bude skalická firma spolupracovať so srbskou spoločnosťou Srbijagas Novi Sad.

"Slovenské konzorcium vedené spoločnosťou Euroframe okrem finančnej spoluúčasti na tomto projekte ponúklo srbskej strane aj možnosť predĺženia plynovodu do mesta Tutin a ďalej do Čiernej Hory,“ dodal rezort hospodárstva.

Firma Euroframe zároveň potvrdila záujem aj o vybudovanie podzemných zásobníkov zemného plynu na území Srbskej republiky.

O tom, že na vybudovaní plynovodu na trase Alexandrovac - Novi Pazar, by mala participovať aj slovenská firma, informovala agentúra SITA už v marci minulého roka.

Vtedy sa so srbskou firmou Srbijagas dohodol na spolupráci slovenský podnik NSG Technology Gbely. Náklady tohto projektu boli podľa vtedajších slov šéfa Srbijagasu pre investície Jovicu Budimira 46 mil. eur.

Minister hospodárstva Juraj Miškov podpísal s ministrom baníctva a energetiky Srbskej republiky Petarom Škundričom dohodu o osobitnej spolupráci.

Na základe tejto dohody sa črtá medzi krajinami aj spolupráca pri výstavbe paroplynového cyklu v Novom Sade, pri subdodávke pre dostavbu blokov elektrární Kolubar a Obrenovac, pri dodávke softvérového projektu pre srbské ministerstvo baníctva a energetiky, pri dodávke modernej technológie na hlbinnú ťažbu, či pri výstavbe veterných elektrární v lokalitách Vršac a Sremski Karlovac.

Začiatky akciovej spoločnosti Euroframe siahajú do roku 1991, kedy vstúpila na stavebný trh. Spoločnosť ponúka a realizuje komplexnú dodávku stavebných prác, vrátane zabezpečenia technológií a ich montáže.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.