Železnice vlani znížili stratu o desať miliónov eur

Štátna akciovka Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. znížila vlaňajšiu plánovanú stratu vo výške 78 mil. eur na 68 mil. eur.

BRATISLAVA. Umožnili to úsporné opatrenia, napríklad elektronické aukcie pri obstarávaní tovarov či prehodnotenie zmlúv s odberateľmi po nástupe nového manažmentu spoločnosti v septembri minulého roka.

Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva ZSSK Pavel Kravec na tlačovej besede v pondelok prezentoval revitalizačný plán na ozdravenie spoločnosti, pozostávajúci zo siedmich hlavných opatrení na zvýšenie jej efektívnosti a dosiahnutie vyrovnaného hospodárenia už na konci tohto roka.

Realizácia týchto opatrení však podľa neho závisí od schválenia programu revitalizácie všetkých troch železničných spoločností vo vláde, čo môže byť najskôr koncom februára. Dovtedy má ministerstvo dopravy vláde predložiť revitalizačný návrh pre železnice.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po schválení ozdravného plánu by malo podľa Kravca celkové zadlženie ZSSK v tomto roku klesnúť zo súčasných 65 % na 55 % jej základného imania a podiel nekrytých strát alebo neuhradených ekonomicky oprávnených nákladov by sa mal znížiť zo 48 % na 3 % majetku spoločnosti. Podľa stanov spoločnosti pritom maximálny podiel nekrytých strát na základnom imaní môže dosahovať 33 %.

"Posledné predstavenstvo v závere minulého roka ma poverilo informovať akcionára o tejto skutočnosti a požiadať o riešenie. Môže byť od vyhlásenia konkurzu až po uznanie straty akcionárom a danie súhlasu na jeho zaúčtovanie s vyhliadkou budúcej úhrady. Táto situácia sa nedá ináč nazvať ako zachrániť Železničnú spoločnosť alebo ako dostať železničnú dopravu do čiernych čísel," povedal ďalej Kravec.

Osobný železničný prepravca plánuje znižovať osobné náklady a mierne zvýšiť výšku cestovného v železničnej doprave až po využití ostatných úsporných opatrení. Zníženie osobných nákladov však bude určite potrebné, pričom jeho úroveň bude známa po schválení revitalizačného plánu železníc vo vláde. Kravec v tejto súvislosti povedal, že spoločnosť uvažuje o znížení počtu zamestnancov o 200 až 250 na základe prijatých racionalizačných opatrení.

Celkovo firma zamestnáva okolo 5 tisíc pracovníkov. Úprava cien cestovného je podľa neho potrebná, keďže nebola zmenená už od roku 2004, ale ich prípadné zvýšenie by malo byť mierne. ZSSK bude musieť na základe zmluvy s rezortom dopravy, ako jediným akcionárom, z konca minulého roka zredukovať dopravné výkony o 5 % z vlaňajších 32 mil. na 30,3 mil. vlakokilometrov. Prejaví sa to v obmedzení alebo zrušení vlakového spojenia na najmenej využitých a najviac stratových tratiach. Tieto zmeny bude obsahovať upravený cestovný poriadok, ktorý by mal platiť od začiatku apríla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 147
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 347
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 457
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 393
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 721
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 401
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 003
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.