Dáni chcú zaviesť mýto, zaujímali sa aj o to slovenské

O slovenský mýtny systém, jeho budovanie, prevádzku a skúsenosti z jeho zavádzania sa dnes zaujímal dánsky minister pre dane Troels Lund Poulsen počas svojej návštevy Bratislavy.

BRATISLAVA.

Dánsko, ako povedal pre TASR vedúci programu spoplatnenia ciest v Dánsku Klaus Jensen, ktorý ministra aj s ďalšími odborníkmi sprevádzal, má záujem o zavedenie mýtneho systému.

V súčasnosti preto skúmajú možnosti a získavajú skúsenosti v jednotlivých krajinách, kde mýtny systém už zaviedli. Preto po Nemecku a Rakúsku ich cesta viedla dnes na Slovensko a potom do Českej republiky.

Dánsko, ako zdôraznil, má podobnú infraštruktúru cestnej siete ako Slovensko. Prevažujú cesty prvej triedy. V súčasnosti sa platby realizujú formou tzv.cestných známok, avšak zámer je do roka 2014 zaviesť mýtny systém.

Aká bude jeho forma, to je práve účelom tejto cesty a po vyhodnotení získaných poznatkov sa rozhodnú, aký systém zvolia. V tejto súvislosti ocenil komplexnosť a kvalitu podávaných informácií zo strany funkcionárov rezortu dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti a SkyTollu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 316
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 592
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 060
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 581
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 701
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 278
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 237
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 057
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 023
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 984

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Eddy Merckx nevidel na MS poriadne preteky, Slovák mal všetkých pod kontrolou.

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

KOMENTÁRE

Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie

V SaS by sa nemali tváriť prekvapene. Sterilizácie im už neraz expertná verejnosť ofrflala.

Neprehliadnite tiež

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.

Qatar Airways si objednali šesť Boeingov a prevezmú štyri Airbusy

Letecká spoločnosť má vo svojej flotile 200 lietadiel vrátane takmer 100 strojov Boeing.

Rusi sa vyhrážajú, že na budúci rok zablokuje Facebook

Podľa šéfa ruského telekomunikačného úradu Moskva sociálnu sieť zablokuje, ak Facebook nebude v krajine skladovať svoje údaje.

Časť severného obchvatu Prešova je o krok bližšie, NDS chystá súťaž

Výstavbu rýchlostnej cesty neďaleko metropoly Šariša štát rozdelil na dve etapy. Kratšiu časť by chcel začať stavať budúci rok