EL SEGUNDO. Tržby však vzrástli vďaka zvýšenému dopytu po bábikách Barbie a hračkách pre najmenšie deti značky Fischer-Price.
Najväčší výrobca hračiek na svete uviedol, že čistý zisk firmy klesol vo 4. štvrťroku medziročne o necelé percento na 325,2 milióna USD (235,60 milióna eur), čo znamená 89 centov na akciu, z 328,4 milióna USD v poslednom kvartáli 2009. Aj vtedy predstavoval zisk na akciu 89 USD.
Napriek mierne nižšiemu zisku ale spoločnosť prekonala očakávania trhov, ktoré počítali so ziskom 86 centov na akciu. Tržby sa zvýšili o 9 % na 2,12 miliardy USD, pričom analytici očakávali 2,07 miliardy USD.
Na vyšších tržbách sa podieľal najmä predvianočný dopyt po bábikách Barbie a hračkách pre najmenšie deti značky Fischer-Price. Tržby z predaja bábik vzrástli medziročne o 8 % a z predaja hračiek Fischer-Price o 6 %.
Za celý rok 2010 sa čistý zisk Mattelu zvýšil oproti roku 2009 o 30 % na 684,9 milióna USD a tržby o 8 % na 5,86 miliardy USD.
Informovala o tom agentúra AP.