Dopravcovia sa pre mýto stretnú s Radičovou

Zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) na najbližšom stretnutí s premiérkou Ivetou Radičovou (SDKÚ-DS) chcú upozorniť na problémy pri fungovaní mýta.

BRATISLAVA. Predseda UNAS Jaroslav Polaček pre agentúru SITA v utorok uviedol, že premiérku "budú informovať o konkrétnych prípadoch nespravodlivosti mýta, ktoré likviduje rodiny."

Cestní dopravcovia chcú podľa neho hľadať spoločný postup pri odtajnení časti zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. a prevádzkovateľom mýtneho systému, spoločnosťou SkyToll, a.s., ako aj o pozastavení výberu mýta do preskúmania mýtneho tendra medzinárodným audítorom.

Premiérka plánuje prijať predstaviteľov UNAS vo štvrtok 3. februára o 11:00, potvrdila to tajomníčka únie Jana Sarvašová. Stretnutie sa malo pôvodne uskutočniť v stredu, posunuli ho však o deň neskôr.

Cestní dopravcovia z UNAS chcú žiadať to isté, čo premiérku, aj na najbližšom stretnutí komisie pre efektívnosť mýta, ktoré sa uskutoční v stredu 2. februára na ministerstve dopravy o 14:30. Komisiu zriadilo ministerstvo dopravy vlani a vedie ju štátny tajomník Arpád Érsek. "To, či táto komisia má zmysel uvidíme keď prinesie konkrétne riešenia, o ktorých už rok hovoríme," dodal Polaček v súvislosti s výhradami dopravcov k

Únia už prerokovala konkrétnu podobu a ostatné detaily pripravovaného štrajku. Ako by mal po vyše roku ďalší štrajk kamionistov vyzerať, zatiaľ nechce prezradiť. Vedenie organizácie dúfa, že po stretnutí s premiérkou sa situácia zmení a štrajku sa podarí predísť. "To bude hlavnou úlohou nášho stretnutia a pevne veríme, že to je cieľom oboch zúčastnených strán," informovala Sarvašová v pondelok agentúru SITA. Príprava štrajku, vzhľadom na rastúcu nespokojnosť cestných dopravcov so situáciou v doprave a s mýtom, bola podľa nej hlavnou témou posledného zasadnutia predsedníctva únie v Lučenci.

"Na stretnutí sme sa zhodli na tom, že konkrétnu podobu, ako aj detaily v tejto chvíli nezverejníme," dodala. Únia nie je spokojná, ako kompetentní pristupujú k jej štyrom požiadavkám, ktoré zverejnila súčasne s vyhlásením mesačnej štrajkovej pohotovosti na zvolenskom stretnutí 15. januára. Cestní dopravcovia, permanentne kritizujúci fungovanie mýtneho systému a podmienky pre dopravcov, poslali svoje požiadavky zainteresovaným, ale zatiaľ nedosiahli žiadne výsledky.

"Mám obavy, že situáciu podceňujú a tým dochádza k jej vyhroteniu," upozornila Sarvašová. Bez zverejnenia aj zabielených častí zmluvy medzi NDS a SkyToll-om sa podľa nej nevedia na rokovaniach s ministerstvom dopravy pohnúť ani o krok ďalej. S odtajnením časti zmluvy o vybudovaní a prevádzkovaní elektronického výberu mýta z januára 2009, týkajúcej sa ponuky, SkyToll nesúhlasí, pretože ide o obchodné tajomstvo.

Vedenie únie vyslovilo poľutovanie nad ľahostajnosťou ministerstva dopravy, ktoré podľa Polačka vo veci odtajnenia časti zmluvy o mýte "nekoná a svojou nečinnosťou obhajuje záujmy súkromnej firmy." Šéf únie tvrdí, že nespokojnosť autodopravcov naberá na obrátkach. "Dôvod je jednoduchý. Minister ešte neprejavil záujem sa s nami stretnúť. Uvidíme, čo nám na to povie premiérka," zdôvodnila Sarvašová.

Únia podľa nej predkladá ministerstvu návrhy zmien v mýtnom systéme, na ktoré jej nedokáže zareagovať. "Ministerstvo totiž netuší, či je možné tieto zmeny realizovať v praxi a či zabielené strany zmluvy neobsahujú fakty, ktoré by realizácii týchto zmien zabránili. Len po zverejnení aj tejto časti zmluvy môžeme spoločne s ministerstvom nájsť riešenie," tvrdí Sarvašová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 571
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 850
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 119
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 002
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 979
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 774
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 508
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 296
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.