Volkswagen nemá dostatok motorov a prevodoviek

Dodávatelia počas krízy poprepúšťali zamestnancov a teraz majú problémy s naštartovaním výroby tak, aby dokázali pokryť dopyt závodov.

ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

Subdodávateľov kríza finančne vyčerpala a často nemajú peniaze na to, aby rozšírili svoje kapacity.

PRAHA. Volkswagen (VW) nemá dostatok niektorých typov motorov a prevodoviek. Dodávatelia totiž počas krízy poprepúšťali zamestnancov a teraz majú problémy s naštartovaním výroby tak, aby dokázali pokryť dopyt závodov. V dôsledku toho VW preruší v pondelok (31.1.) výrobu. Obmedzenie sa dotkne aj viacerých českých subdodávateľov.

Českí dodávatelia VW už dostali informácie o odstávke. Preto Helly Mohelnice nemusí dodať na modely Tiguan a Golf svetlomety. Obmedzenia dodávok sa vzťahujú aj na modely Touran a Passat. V Česku pre VW vyrábajú desiatky firiem.

Článok pokračuje pod video reklamou

Problém s motormi sa však netýka Škody Auto, ktorá patrí Volkswagenu. Jej hovorca Rudolf Dreithaler uviedol, že výroba pokračuje bez prerušenia.

Automobilky majú problémy

Podľa analytikov nie je zastavenie výroby vo VW na trhu osamoteným javom. Podobné problémy majú aj iné automobilky.

Petra Šafková z Automobilovej expertnej skupiny PricewaterhouseCoopers uviedla, že kríza rozvrátila celý automobilový sektor a mnohí výrobcovia, najmä dodávatelia komponentov, majú teraz po úsporných opatreniach problém znovu rozvinúť výrobu. Prispievajú tým k oneskorovaniu dodávok vozidiel zákazníkom.

Subdodávateľov kríza finančne vyčerpala a často nemajú peniaze na to, aby rozšírili svoje kapacity. Podľa Šafkovej sa zmenili aj preferencie kupujúcich. Teraz žiadajú iné motory a iné prevodovky než pred dvoma rokmi. Rastie najmä záujem o pohon 4x4.

Počas krízy mnohí výrobcovia skrachovali, niektorí sa dostali do existenčných ťažkostí. Krachy sa týkajú skôr západoeurópskych závodov, ktorých české dcéry často museli ich ťažkosti eliminovať, alebo menili majiteľov.

To je aj príklad bývalého libereckého výrobcu nárazníkov Cadence Innovation, ktorý jeho majiteľ, keď sa dostal do ťažkostí, predal koncernu Magna.

Na autá sa čaká aj pol roka

Podľa Financial Times sú niektoré automobilky prinútené v dôsledku krízy so subdodávkami prepravovať komponenty lietadlami, hoci predtým ich dostávali po zemi.

Ťažkosti automobiliek už pociťujú aj zákazníci. Na niektoré typy vozidiel čakajú aj pol roka. V menšom rozsahu sa to týka aj zákazníkov Škody Auto. Ale veľa záleží na type žiadaného motora. Dlho sa čaká na vozidlá s benzínovým motorom 1,2 TSI, alebo na dvojlitrový motor s automatickou prevodovkou do modelu Superb Combi.

Informoval o tom český denník MF Dnes na internetovej stránke iDNES.cz.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  2. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  3. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  4. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  5. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  6. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  7. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  9. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  10. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 292
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 792
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 230
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 055
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 804
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 012
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 564
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 213
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 286
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 881

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Opustili stranu, prešli do inej. Prečo niektorí poslanci menia stranícke tričká

Nebolo by správne, ak by strana mohla kontrolovať, ako jej poslanec vykonáva mandát, hovorí politológ Pavol Baboš.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko máme na Slovensku nezávislých poslancov a kto to je

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Matečná: Rokovania o poľnohospodárskej politike Únie budú náročné

Matečná upozornila, že pre Radu je neprijateľné zníženie financovania agropolitiky.

Európska centrálna banka by mohla zvýšiť úrokové sadzby na jeseň 2019

ECB drží kľúčový úrok na rekordnom minime nula percent od marca 2016.

Mestá už môžu vykázať staré autá z centier, ale veľmi nechcú

Ministerstvo životného prostredia vytvorilo priestor, aby mestské a obecné samosprávy vytvárali zóny s nízkymi emisiami.

Pes je bytosť. Treba aj zaň platiť do fondu opráv?

Ak by boli zvieratá na úrovni ľudí, mali by viac práv aj povinností. To sa ešte nestalo.