SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Volkswagen nemá dostatok motorov a prevodoviek

Dodávatelia počas krízy poprepúšťali zamestnancov a teraz majú problémy s naštartovaním výroby tak, aby dokázali pokryť dopyt závodov.

ilustračné foto.ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

Subdodávateľov kríza finančne vyčerpala a často nemajú peniaze na to, aby rozšírili svoje kapacity.

PRAHA. Volkswagen (VW) nemá dostatok niektorých typov motorov a prevodoviek. Dodávatelia totiž počas krízy poprepúšťali zamestnancov a teraz majú problémy s naštartovaním výroby tak, aby dokázali pokryť dopyt závodov. V dôsledku toho VW preruší v pondelok (31.1.) výrobu. Obmedzenie sa dotkne aj viacerých českých subdodávateľov.

Českí dodávatelia VW už dostali informácie o odstávke. Preto Helly Mohelnice nemusí dodať na modely Tiguan a Golf svetlomety. Obmedzenia dodávok sa vzťahujú aj na modely Touran a Passat. V Česku pre VW vyrábajú desiatky firiem.

Skryť Vypnúť reklamu

Problém s motormi sa však netýka Škody Auto, ktorá patrí Volkswagenu. Jej hovorca Rudolf Dreithaler uviedol, že výroba pokračuje bez prerušenia.

Automobilky majú problémy

Podľa analytikov nie je zastavenie výroby vo VW na trhu osamoteným javom. Podobné problémy majú aj iné automobilky.

Petra Šafková z Automobilovej expertnej skupiny PricewaterhouseCoopers uviedla, že kríza rozvrátila celý automobilový sektor a mnohí výrobcovia, najmä dodávatelia komponentov, majú teraz po úsporných opatreniach problém znovu rozvinúť výrobu. Prispievajú tým k oneskorovaniu dodávok vozidiel zákazníkom.

Subdodávateľov kríza finančne vyčerpala a často nemajú peniaze na to, aby rozšírili svoje kapacity. Podľa Šafkovej sa zmenili aj preferencie kupujúcich. Teraz žiadajú iné motory a iné prevodovky než pred dvoma rokmi. Rastie najmä záujem o pohon 4x4.

Skryť Vypnúť reklamu

Počas krízy mnohí výrobcovia skrachovali, niektorí sa dostali do existenčných ťažkostí. Krachy sa týkajú skôr západoeurópskych závodov, ktorých české dcéry často museli ich ťažkosti eliminovať, alebo menili majiteľov.

To je aj príklad bývalého libereckého výrobcu nárazníkov Cadence Innovation, ktorý jeho majiteľ, keď sa dostal do ťažkostí, predal koncernu Magna.

Na autá sa čaká aj pol roka

Podľa Financial Times sú niektoré automobilky prinútené v dôsledku krízy so subdodávkami prepravovať komponenty lietadlami, hoci predtým ich dostávali po zemi.

Ťažkosti automobiliek už pociťujú aj zákazníci. Na niektoré typy vozidiel čakajú aj pol roka. V menšom rozsahu sa to týka aj zákazníkov Škody Auto. Ale veľa záleží na type žiadaného motora. Dlho sa čaká na vozidlá s benzínovým motorom 1,2 TSI, alebo na dvojlitrový motor s automatickou prevodovkou do modelu Superb Combi.

Skryť Vypnúť reklamu

Informoval o tom český denník MF Dnes na internetovej stránke iDNES.cz.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 822
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 176
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 18 924
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 956
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 614
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 738
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 965
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 841
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 695
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Česká republika
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.
Boris Kollár.

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Celoplošné testovanie na Covid-19 na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.
Ilustračná snímka

Čaputová podpísala zákon o minimálnej mzde a o trinástom dôchodku

Budúcoročná minimálna mzda tak bude na úrovni 623 eur.

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Podnikatelia chcú v obstarávaní odbornosť a hodnotu za peniaze

Zástupcovia obchodu pripomienkovali novelu Úradu pre verejné obstarávanie.

Predseda Úradu pre verejné obstarávanie Miroslav Hlivák.