Volkswagen nemá dostatok motorov a prevodoviek

Dodávatelia počas krízy poprepúšťali zamestnancov a teraz majú problémy s naštartovaním výroby tak, aby dokázali pokryť dopyt závodov.

ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

Subdodávateľov kríza finančne vyčerpala a často nemajú peniaze na to, aby rozšírili svoje kapacity.

PRAHA. Volkswagen (VW) nemá dostatok niektorých typov motorov a prevodoviek. Dodávatelia totiž počas krízy poprepúšťali zamestnancov a teraz majú problémy s naštartovaním výroby tak, aby dokázali pokryť dopyt závodov. V dôsledku toho VW preruší v pondelok (31.1.) výrobu. Obmedzenie sa dotkne aj viacerých českých subdodávateľov.

Českí dodávatelia VW už dostali informácie o odstávke. Preto Helly Mohelnice nemusí dodať na modely Tiguan a Golf svetlomety. Obmedzenia dodávok sa vzťahujú aj na modely Touran a Passat. V Česku pre VW vyrábajú desiatky firiem.

Problém s motormi sa však netýka Škody Auto, ktorá patrí Volkswagenu. Jej hovorca Rudolf Dreithaler uviedol, že výroba pokračuje bez prerušenia.

Automobilky majú problémy

Podľa analytikov nie je zastavenie výroby vo VW na trhu osamoteným javom. Podobné problémy majú aj iné automobilky.

Petra Šafková z Automobilovej expertnej skupiny PricewaterhouseCoopers uviedla, že kríza rozvrátila celý automobilový sektor a mnohí výrobcovia, najmä dodávatelia komponentov, majú teraz po úsporných opatreniach problém znovu rozvinúť výrobu. Prispievajú tým k oneskorovaniu dodávok vozidiel zákazníkom.

Subdodávateľov kríza finančne vyčerpala a často nemajú peniaze na to, aby rozšírili svoje kapacity. Podľa Šafkovej sa zmenili aj preferencie kupujúcich. Teraz žiadajú iné motory a iné prevodovky než pred dvoma rokmi. Rastie najmä záujem o pohon 4x4.

Počas krízy mnohí výrobcovia skrachovali, niektorí sa dostali do existenčných ťažkostí. Krachy sa týkajú skôr západoeurópskych závodov, ktorých české dcéry často museli ich ťažkosti eliminovať, alebo menili majiteľov.

To je aj príklad bývalého libereckého výrobcu nárazníkov Cadence Innovation, ktorý jeho majiteľ, keď sa dostal do ťažkostí, predal koncernu Magna.

Na autá sa čaká aj pol roka

Podľa Financial Times sú niektoré automobilky prinútené v dôsledku krízy so subdodávkami prepravovať komponenty lietadlami, hoci predtým ich dostávali po zemi.

Ťažkosti automobiliek už pociťujú aj zákazníci. Na niektoré typy vozidiel čakajú aj pol roka. V menšom rozsahu sa to týka aj zákazníkov Škody Auto. Ale veľa záleží na type žiadaného motora. Dlho sa čaká na vozidlá s benzínovým motorom 1,2 TSI, alebo na dvojlitrový motor s automatickou prevodovkou do modelu Superb Combi.

Informoval o tom český denník MF Dnes na internetovej stránke iDNES.cz.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 530
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 866
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 872
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 138
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 459
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 957
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 908
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 701
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 586
  10. Slováci triedia lepšie 1 205

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

V roku 2060 pôjdu Dáni na dôchodok ako 74-roční. Kedy Slováci?

Súčasný limit Dánom vzrastie až o deväť rokov.

Švajčiarsko ruší oslobodenie od DPH pre menšie firmy a online predaj

PwC uvádza, že zásielky s nízkou hodnotou budú pri dovoze aj naďalej oslobodené od DPH.

Gazprom vyvezie tento rok rekordný objem plynu

Šéf koncernu Miller uviedol, že vývoz dosiahne 192 miliárd kubických metrov.

Kažimír: Najväčším problémom Slovenska sú regionálne rozdiely

Ak sa ľudia chcú mať na takej úrovni ako v Rakúsku, tak musí mať SR takú mieru zamestnanosti, akú má Rakúsko, hovorí minister.

RegioJet od nedele pridáva ďalší vlak z Prahy do Bratislavy

Firma tiež predlžuje niektoré nočné vlaky.