Volkswagen nemá dostatok motorov a prevodoviek

Dodávatelia počas krízy poprepúšťali zamestnancov a teraz majú problémy s naštartovaním výroby tak, aby dokázali pokryť dopyt závodov.

ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

Subdodávateľov kríza finančne vyčerpala a často nemajú peniaze na to, aby rozšírili svoje kapacity.

PRAHA. Volkswagen (VW) nemá dostatok niektorých typov motorov a prevodoviek. Dodávatelia totiž počas krízy poprepúšťali zamestnancov a teraz majú problémy s naštartovaním výroby tak, aby dokázali pokryť dopyt závodov. V dôsledku toho VW preruší v pondelok (31.1.) výrobu. Obmedzenie sa dotkne aj viacerých českých subdodávateľov.

Českí dodávatelia VW už dostali informácie o odstávke. Preto Helly Mohelnice nemusí dodať na modely Tiguan a Golf svetlomety. Obmedzenia dodávok sa vzťahujú aj na modely Touran a Passat. V Česku pre VW vyrábajú desiatky firiem.

Problém s motormi sa však netýka Škody Auto, ktorá patrí Volkswagenu. Jej hovorca Rudolf Dreithaler uviedol, že výroba pokračuje bez prerušenia.

Automobilky majú problémy

Podľa analytikov nie je zastavenie výroby vo VW na trhu osamoteným javom. Podobné problémy majú aj iné automobilky.

Petra Šafková z Automobilovej expertnej skupiny PricewaterhouseCoopers uviedla, že kríza rozvrátila celý automobilový sektor a mnohí výrobcovia, najmä dodávatelia komponentov, majú teraz po úsporných opatreniach problém znovu rozvinúť výrobu. Prispievajú tým k oneskorovaniu dodávok vozidiel zákazníkom.

Subdodávateľov kríza finančne vyčerpala a často nemajú peniaze na to, aby rozšírili svoje kapacity. Podľa Šafkovej sa zmenili aj preferencie kupujúcich. Teraz žiadajú iné motory a iné prevodovky než pred dvoma rokmi. Rastie najmä záujem o pohon 4x4.

Počas krízy mnohí výrobcovia skrachovali, niektorí sa dostali do existenčných ťažkostí. Krachy sa týkajú skôr západoeurópskych závodov, ktorých české dcéry často museli ich ťažkosti eliminovať, alebo menili majiteľov.

To je aj príklad bývalého libereckého výrobcu nárazníkov Cadence Innovation, ktorý jeho majiteľ, keď sa dostal do ťažkostí, predal koncernu Magna.

Na autá sa čaká aj pol roka

Podľa Financial Times sú niektoré automobilky prinútené v dôsledku krízy so subdodávkami prepravovať komponenty lietadlami, hoci predtým ich dostávali po zemi.

Ťažkosti automobiliek už pociťujú aj zákazníci. Na niektoré typy vozidiel čakajú aj pol roka. V menšom rozsahu sa to týka aj zákazníkov Škody Auto. Ale veľa záleží na type žiadaného motora. Dlho sa čaká na vozidlá s benzínovým motorom 1,2 TSI, alebo na dvojlitrový motor s automatickou prevodovkou do modelu Superb Combi.

Informoval o tom český denník MF Dnes na internetovej stránke iDNES.cz.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 389
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 149
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 181
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 719
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 291
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 085
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 062
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 010
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 831
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 641

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Štrajk vo Volkswagene, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Tesco otvorilo pri Galante najväčšie distribučné centrum v strednej Európe

Nové centrum sa zameriava na distribúciu potravín, kozmetiky, oblečenia a techniky. Zamestnalo 1 200 ľudí.

Počet turistov v Dubrovníku je neúnosne vysoký, primátor ho chce obmedziť kvótou

Z krátkodobého ekonomického hľadiska obmedzenie počtu turistov bude pre mesto nevýhodné.

Minimálna mzda v Česku vzrastie na 12.200 korún, rozhodla vláda

Zvýšenie minimálnej mzdy zohľadňuje priaznivý ekonomický vývoj. Česko má v súčasnosti najnižšiu nezamestnanosť v Európskej únii.