Program obnovy železníc nastaví podľa odborov ich fungovanie

Program revitalizácie železničných spoločností, ktorého návrh vypracovalo ministerstvo dopravy, by mal podľa odborárov nastaviť fungovanie železníc v budúcnosti, ako aj postavenie a zodpovednosť štátu voči nim.

BRATISLAVA.

Predseda Odborového združenia železničiarov (OZŽ) František Petroci tvrdí, že odbory sa nevyhýbajú ani racionalizačným opatreniam, ak sú nevyhnutné, nemôžu byť však obmedzené na znižovanie iba osobných nákladov, ale aj celkových nákladov železničných firiem.

"Musia byť jasne definované parametre fungovania štátu nielen v roku 2011, ale aj do budúcnosti. Taký zásadný dokument, ktorý má schváliť vláda, by mal mať všetky parametre na odbornej úrovni. Mala by to byť debata na odbornej úrovni a nie politická deklarácia," povedal Petroci v rozhovore pre agentúru SITA pred okrúhlym stolom o ozdravnom pláne železníc, ktorý sa koná v piatok popoludní na ministerstve dopravy.

Ak program revitalizácie bude podľa neho iba politický všeobecný dokument, železniciam to nepomôže. Do diskusie ako ďalej na železniciach, navrhuje Petroci, by sa mali zapojiť aj zástupcovia širokej odbornej verejnosti, napríklad Vysokej školy dopravnej či Výskumného ústavu dopravného v Žiline i akadémie vied.

Šéf najväčšej odborovej organizácie na železniciach dostal pozvánku na piatkové stretnutie bez návrhu revitalizačného programu.

"Zoznámim sa s predloženým materiálom, ale ťažko môžem k nemu teraz zaujať stanoviská, keď nepoznám obsah materiálu. Bolo by to nezodpovedné a nekorektné. Predpokladám, že rokovanie bude krátke, informatívne, stanoví sa ďalší termín, kedy sa stretneme a budeme už oficiálne rokovať o obsahu dokumentu," predpokladá Petroci.

Program by mal podľa neho obsahovať aj zameranie železničných spoločností vzhľadom na pripravovaný vstup strategického partnera do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia či liberalizáciu osobnej prepravy na železniciach.

"Všetky rozhodnutia, ktoré boli doteraz prijaté, riešili len následky, ale nie príčiny. Tento dokument by mal riešiť hlavné príčiny krízy na železnici. Štát si musí vyhradiť svoje postavenie, ako sa bude správať a podieľať sa na financovaní železničných spoločností," dodal Petroci s tým, že hovoriť teraz o plánoch na hromadné prepúšťanie zamestnancov je predčasné.

Za dôležité označil, aby železničné spoločnosti hľadali spôsoby, ako zvýšiť objemy osobnej a nákladnej prepravy, a tým aj zlepšiť situáciu železníc, a nie jednoducho šetriť znižovaním výkonov a počtu pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 628
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 074
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 331
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 417
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 381
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 890
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 606
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 479
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 449
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop