Program obnovy železníc nastaví podľa odborov ich fungovanie

Program revitalizácie železničných spoločností, ktorého návrh vypracovalo ministerstvo dopravy, by mal podľa odborárov nastaviť fungovanie železníc v budúcnosti, ako aj postavenie a zodpovednosť štátu voči nim.

BRATISLAVA.

Predseda Odborového združenia železničiarov (OZŽ) František Petroci tvrdí, že odbory sa nevyhýbajú ani racionalizačným opatreniam, ak sú nevyhnutné, nemôžu byť však obmedzené na znižovanie iba osobných nákladov, ale aj celkových nákladov železničných firiem.

"Musia byť jasne definované parametre fungovania štátu nielen v roku 2011, ale aj do budúcnosti. Taký zásadný dokument, ktorý má schváliť vláda, by mal mať všetky parametre na odbornej úrovni. Mala by to byť debata na odbornej úrovni a nie politická deklarácia," povedal Petroci v rozhovore pre agentúru SITA pred okrúhlym stolom o ozdravnom pláne železníc, ktorý sa koná v piatok popoludní na ministerstve dopravy.

Ak program revitalizácie bude podľa neho iba politický všeobecný dokument, železniciam to nepomôže. Do diskusie ako ďalej na železniciach, navrhuje Petroci, by sa mali zapojiť aj zástupcovia širokej odbornej verejnosti, napríklad Vysokej školy dopravnej či Výskumného ústavu dopravného v Žiline i akadémie vied.

Šéf najväčšej odborovej organizácie na železniciach dostal pozvánku na piatkové stretnutie bez návrhu revitalizačného programu.

"Zoznámim sa s predloženým materiálom, ale ťažko môžem k nemu teraz zaujať stanoviská, keď nepoznám obsah materiálu. Bolo by to nezodpovedné a nekorektné. Predpokladám, že rokovanie bude krátke, informatívne, stanoví sa ďalší termín, kedy sa stretneme a budeme už oficiálne rokovať o obsahu dokumentu," predpokladá Petroci.

Program by mal podľa neho obsahovať aj zameranie železničných spoločností vzhľadom na pripravovaný vstup strategického partnera do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia či liberalizáciu osobnej prepravy na železniciach.

"Všetky rozhodnutia, ktoré boli doteraz prijaté, riešili len následky, ale nie príčiny. Tento dokument by mal riešiť hlavné príčiny krízy na železnici. Štát si musí vyhradiť svoje postavenie, ako sa bude správať a podieľať sa na financovaní železničných spoločností," dodal Petroci s tým, že hovoriť teraz o plánoch na hromadné prepúšťanie zamestnancov je predčasné.

Za dôležité označil, aby železničné spoločnosti hľadali spôsoby, ako zvýšiť objemy osobnej a nákladnej prepravy, a tým aj zlepšiť situáciu železníc, a nie jednoducho šetriť znižovaním výkonov a počtu pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 8 096
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 650
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 376
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 029
  5. Kam do tepla v januári? 2 505
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 309
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 261
  8. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 204
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 304
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 115

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bitkári v škole v Demandiciach skončili, spolužiaci naďalej pykajú

Žiaci z obcí Lontov a Ipeľský Sokolec naďalej chodia do Demandíc, hoci si musia preplácať cestu sami.

SVET

Zeman fauluje Drahoša. Kampaň prezidenta spomína migrantov

Kampaň financuje netransparentný spolok.

DOMOV

Bitkári v škole v Demandiciach skončili, spolužiaci naďalej pykajú

Žiaci z obcí Lontov a Ipeľský Sokolec naďalej chodia do Demandíc, hoci si musia preplácať cestu sami.

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil.

Neprehliadnite tiež

Štúdia potvrdila, že Nemci dokážu do roku 2050 znížiť emisie skleníkových plynov o 80 percent

Nemecko sa zaviazalo znížiť emisie skleníkových plynov o 80 až 95 percent do roku 2050 v porovnaní s rokom 1990.

Britské aerolínie môžu po brexite stratiť niektoré práva v Únii

Po brexite nebude existovať žiadna dohoda, ktorá by umožňovala lietadlám zo Spojeného kráľovstva premávať na vnútornom trhu v EÚ.

Regulačný úrad chystá zmeny pre stanovovanie cien energií a vody

Regulátor chce zmenami vyhlášok zlepšiť systém regulácie a odstrániť neaktuálne ustanovenia.

Bitcoin je posledné dni ako na hojdačke, od začiatku týždňa stratil pätinu hodnoty

Finančníci sú presvedčení, že bitcoin je špekulatívnou bublinou, ktorá môže kedykoľvek spľasnúť.

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Je veľký rozdiel medzi živnostníkom, ktorý podniká dobrovoľne a živnostníkom, ktorého do zväzku donútili.