Program obnovy železníc nastaví podľa odborov ich fungovanie

Program revitalizácie železničných spoločností, ktorého návrh vypracovalo ministerstvo dopravy, by mal podľa odborárov nastaviť fungovanie železníc v budúcnosti, ako aj postavenie a zodpovednosť štátu voči nim.

BRATISLAVA.

Predseda Odborového združenia železničiarov (OZŽ) František Petroci tvrdí, že odbory sa nevyhýbajú ani racionalizačným opatreniam, ak sú nevyhnutné, nemôžu byť však obmedzené na znižovanie iba osobných nákladov, ale aj celkových nákladov železničných firiem.

"Musia byť jasne definované parametre fungovania štátu nielen v roku 2011, ale aj do budúcnosti. Taký zásadný dokument, ktorý má schváliť vláda, by mal mať všetky parametre na odbornej úrovni. Mala by to byť debata na odbornej úrovni a nie politická deklarácia," povedal Petroci v rozhovore pre agentúru SITA pred okrúhlym stolom o ozdravnom pláne železníc, ktorý sa koná v piatok popoludní na ministerstve dopravy.

Ak program revitalizácie bude podľa neho iba politický všeobecný dokument, železniciam to nepomôže. Do diskusie ako ďalej na železniciach, navrhuje Petroci, by sa mali zapojiť aj zástupcovia širokej odbornej verejnosti, napríklad Vysokej školy dopravnej či Výskumného ústavu dopravného v Žiline i akadémie vied.

Šéf najväčšej odborovej organizácie na železniciach dostal pozvánku na piatkové stretnutie bez návrhu revitalizačného programu.

"Zoznámim sa s predloženým materiálom, ale ťažko môžem k nemu teraz zaujať stanoviská, keď nepoznám obsah materiálu. Bolo by to nezodpovedné a nekorektné. Predpokladám, že rokovanie bude krátke, informatívne, stanoví sa ďalší termín, kedy sa stretneme a budeme už oficiálne rokovať o obsahu dokumentu," predpokladá Petroci.

Program by mal podľa neho obsahovať aj zameranie železničných spoločností vzhľadom na pripravovaný vstup strategického partnera do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia či liberalizáciu osobnej prepravy na železniciach.

"Všetky rozhodnutia, ktoré boli doteraz prijaté, riešili len následky, ale nie príčiny. Tento dokument by mal riešiť hlavné príčiny krízy na železnici. Štát si musí vyhradiť svoje postavenie, ako sa bude správať a podieľať sa na financovaní železničných spoločností," dodal Petroci s tým, že hovoriť teraz o plánoch na hromadné prepúšťanie zamestnancov je predčasné.

Za dôležité označil, aby železničné spoločnosti hľadali spôsoby, ako zvýšiť objemy osobnej a nákladnej prepravy, a tým aj zlepšiť situáciu železníc, a nie jednoducho šetriť znižovaním výkonov a počtu pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.