Program obnovy železníc nastaví podľa odborov ich fungovanie

Program revitalizácie železničných spoločností, ktorého návrh vypracovalo ministerstvo dopravy, by mal podľa odborárov nastaviť fungovanie železníc v budúcnosti, ako aj postavenie a zodpovednosť štátu voči nim.

BRATISLAVA.

Predseda Odborového združenia železničiarov (OZŽ) František Petroci tvrdí, že odbory sa nevyhýbajú ani racionalizačným opatreniam, ak sú nevyhnutné, nemôžu byť však obmedzené na znižovanie iba osobných nákladov, ale aj celkových nákladov železničných firiem.

"Musia byť jasne definované parametre fungovania štátu nielen v roku 2011, ale aj do budúcnosti. Taký zásadný dokument, ktorý má schváliť vláda, by mal mať všetky parametre na odbornej úrovni. Mala by to byť debata na odbornej úrovni a nie politická deklarácia," povedal Petroci v rozhovore pre agentúru SITA pred okrúhlym stolom o ozdravnom pláne železníc, ktorý sa koná v piatok popoludní na ministerstve dopravy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ak program revitalizácie bude podľa neho iba politický všeobecný dokument, železniciam to nepomôže. Do diskusie ako ďalej na železniciach, navrhuje Petroci, by sa mali zapojiť aj zástupcovia širokej odbornej verejnosti, napríklad Vysokej školy dopravnej či Výskumného ústavu dopravného v Žiline i akadémie vied.

Šéf najväčšej odborovej organizácie na železniciach dostal pozvánku na piatkové stretnutie bez návrhu revitalizačného programu.

"Zoznámim sa s predloženým materiálom, ale ťažko môžem k nemu teraz zaujať stanoviská, keď nepoznám obsah materiálu. Bolo by to nezodpovedné a nekorektné. Predpokladám, že rokovanie bude krátke, informatívne, stanoví sa ďalší termín, kedy sa stretneme a budeme už oficiálne rokovať o obsahu dokumentu," predpokladá Petroci.

Program by mal podľa neho obsahovať aj zameranie železničných spoločností vzhľadom na pripravovaný vstup strategického partnera do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia či liberalizáciu osobnej prepravy na železniciach.

"Všetky rozhodnutia, ktoré boli doteraz prijaté, riešili len následky, ale nie príčiny. Tento dokument by mal riešiť hlavné príčiny krízy na železnici. Štát si musí vyhradiť svoje postavenie, ako sa bude správať a podieľať sa na financovaní železničných spoločností," dodal Petroci s tým, že hovoriť teraz o plánoch na hromadné prepúšťanie zamestnancov je predčasné.

Za dôležité označil, aby železničné spoločnosti hľadali spôsoby, ako zvýšiť objemy osobnej a nákladnej prepravy, a tým aj zlepšiť situáciu železníc, a nie jednoducho šetriť znižovaním výkonov a počtu pracovníkov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 27 117
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 709
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 590
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 270
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 347
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 939
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 396
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 180
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 801
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

Dnes píše Matúš Ritomský

Dnes už vieme, že kto nemá zbrojný pas, nie je skutočný Slovan

Maska pacifizmu padla.

Píše Mikuláš Dzurinda

Únia sa musí zmeniť na federáciu (píše Mikuláš Dzurinda)

Aby Únia vzbudzovala nádej aj rešpekt.

Neprehliadnite tiež

USA začali prešetrovať vplyv dovozu uránu na národnú bezpečnosť

Minister obchodu povedal, že krajina produkuje iba päť percent uránu, ktorý potrebuje pre armádu a výrobu elektriny.

Odborníci vidia nedostatky v štátnych IT projektoch za sto miliónov eur

Odborníci upozornili, že v minulosti existovali podozrenia z kartelov.

Slovensko naďalej patrí medzi krajiny s najrýchlejším rastom úverov, tvrdí NBS

Dopyt po úveroch rástol najmä vďaka nízkym úrokovým sadzbám.

EÚ sa chystá na protiúder, zvažuje clá na uhlie, lieky a chemické výrobky z USA

Nové clá by začali platiť v prípade, ak by Trump zaviedol obmedzenia na dovoz európskych áut do USA.

Americká ekonomika ďalej rastie, informovala centrálna banka

Výrobcovia v celej krajine vyjadrili znepokojenie nad clami.