Zisk Fordu dosiahol vlani desaťročné maximum

Americká automobilka Ford zaznamenala vo 4. štvrťroku 2010 pokles zisku o 80 %. Dôvodom boli náklady na splatenie dlhu.

DETROIT. Firma očakáva rast výroby a zisku v súčasnom 1. kvartáli a tiež v celom roku 2011.

Čistý zisk americkej automobilky sa v posledných troch mesiacoch minulého roka znížil na 190 miliónov USD (138,52 milióna eur) alebo 5 centov na akciu z 886 miliónov USD alebo 25 centov na akciu v 4. kvartáli 2009. Ford ale v sledovanom období vyčlenil 960 miliónov USD na splatenie dlhov.

Tržby Fordu vlani vo 4. kvartáli dosiahli 32,5 miliardy USD a boli tak o 2,3 miliardy nižšie ako v posledných troch mesiacoch 2009.

Za celý rok 2010 vykázal koncern čistý zisk 6,6 miliardy USD alebo 1,66 USD na akciu, čo predstavuje výrazný nárast oproti 3,8 miliardy USD v roku 2009 a najvyšší čistý zisk od roku 1999.

Tržby spoločnosti minulý rok stúpli o 3 % na 120,9 miliardy USD a odbyt áut značky Ford sa zvýšil o 20 %.

Ford, ktorý sa ako jediný z trojice najväčších výrobcov áut v USA počas krízy vyhol bankrotu a nemusel požiadať vládu o záchranný úver, minulý rok znížil svoj dlh o 14,5 miliardy USD na 19,1 miliardy USD a hospodárenie ukončil s hotovosťou 20,5 miliardy USD. Prvýkrát od 2. kvartálu 2008 tak mala automobilka vyššiu hotovosť ako dlh.

Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

(1 EUR = 1,3716 USD)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 043
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 184
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 782
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 195
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 828
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 724
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 165
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 067
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 064

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

Neprehliadnite tiež

Brannobezpečnostný výbor neodobril rozpočet rezortu vnútra

Posledné slovo k rozpočtu bude mať najbližšie plénum Národnej rady Slovenskej republiky.

Online nakupovanie v EÚ sa zjednoduší, prijali dohodu o geoblokácii

Firmy už nebudú môcť brániť zákazníkom pri nakupovaní len preto, že majú bydlisko v inom členskom štáte Únie.

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.