Premiérka a ministri budú jednať o revitalizácii železníc

Návrh programu revitalizácie troch štátnych železničných spoločností je témou okrúhleho stolu, ktorý organizuje ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja v piatok popoludní s generálnymi riaditeľmi železničných podnikov, zástupcami železničnýc

BRATISLAVA. h odborov a regionálnych samospráv.

Prvý podpredseda vlády a minister dopravy Ján Figeľ (KDH) na stretnutie s plánovaným začiatkom o 14:30 pozval aj premiérku Ivetu Radičovú (SDKÚ-DS), podpredsedu vlády a ministra financií Ivana Mikloša (SDKÚ-DS), podpredsedu vlády a ministra práce, sociálnych vecí a rodiny Jozefa Mihála (SaS) a ministra hospodárstva Juraja Miškova (SaS).

Rezort dopravy plánuje pripomienky z diskusie zahrnúť do ozdravného plánu železníc a potom ho predložiť vláde na schválenie. Nie je isté, či ministerstvo predloží revitalizačný program už na najbližšie zasadnutie vlády 2. februára.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nie je totiž vylúčené, že sa bude musieť uskutočniť ešte ďalšie stretnutie, pretože napríklad odborári nedostali vopred návrh revitalizačného programu a môžu sa s ním oboznámiť až na samotnom stretnutí.

"Očakávame konštruktívne rokovanie s odborármi a veríme, že aj oni chápu situáciu, v ktorej sa železničný sektor nachádza," uviedol pre agentúru SITA pred začiatkom stretnutia hovorca Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. Martin Halanda.

Potvrdil, že pracovnú verziu revitalizačného programu spoločnosť má, ale keďže je stále v príprave, nechce sa k nemu ešte vyjadrovať. Železnice Slovenskej republiky prenechali vyjadrenie k rokovaniu na ministerstvo dopravy po skončení okrúhleho stola. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. na otázky

Podľa informácií agentúry SITA je návrh programu ozdravenia železníc, na ktorom rezort dopravy vraj pracuje od septembra minulého roka, veľmi všeobecný a nemal by zatiaľ obsahovať žiadne konkrétne opatrenia na zlepšenie ekonomickej situácie zadlžených a stratových železničných spoločností.

Kriticky sa k programu stihli neoficiálne vyjadriť aj niektorí odborníci, ktorí si neželali uviesť svoje meno.

Železničné spoločnosti podľa Odborového združenia železničiarov pôvodne uvažovali o hromadnom prepustení spolu okolo 4 tisíc zamestnancov. Osobný dopravca navyše mal v úmysle zrušiť či obmedziť vlakovú prepravu cestujúcich na najmenej 25 najslabšie vyťažených tratiach v regiónoch po celom Slovensku.

Spomínaná najväčšia odborová organizácia na železniciach dokonca hrozila vyhlásením štrajkovej pohotovosti, ak ministerstvo dopravy nevypracuje a vláda neschváli najprv revitalizačný program a nerozhodnú aj o nevyhnutných ďalších opatreniach na zlepšenie stavu na železniciach. Premiérka Radičová následne uviedla, že prepúšťanie na železniciach nepripadá do úvahy, pokiaľ vláda neschváli revitalizačný program.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 463
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 151
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 906
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 302
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 445
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 774
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 121
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 428
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 256
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 645

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Agentúra S&P zlepšila výhľad ratingu dlhodobých záväzkov Grécka

Predvídateľnosť politiky krajiny a tiež perspektíva jej ekonomiky sa podľa agentúry zlepšujú.

Šéf automobilky Fiat Chrysler skončil zo zdravotných dôvodov

Marchionne sa podrobil operácii ramena, prišlo však k nečakaným komplikáciám.

Eskalácia obchodnej vojny odkrýva ďalšie riziká

Eskalácia obchodného napätia je zlá správa pre svetové trhy.

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.