Figeľ nevylúčil širokorozchodnú trať

Šéf ruských železníc cíti politickú podporu našej vlády pri stavbe ruských koľajníc. Minister Figeľ projekt nevylúčil.

Cez Slovensko možno povedie „ruská“ širokorochodná železničná trať.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SXC.HU)

BRATISLAVA. Ruské koľaje sa zrejme budú tiahnuť aj cez Slovensko. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) o nich rokoval so šéfom ruských železníc Vladimirom Jakuninom.

„Je to projekt medzinárodného významu. Ďakujeme za podporu, ktorú mu vláda vyjadrila,“ povedal Jakunin. Výstavba širokorozchodnej je podľa neho pre Moskvu prioritou.

Jakunin tvrdí, že naša vláda prejavuje projektu politickú podporu. Kabinet Ivety Radičovej (SDKÚ) sa síce v programe zaviazal projekt širokorozchodnej analyzovať, vláda ho však nepodporuje. Figeľ však v piatok nevylúčil, že ruské koľaje cez Slovensko povedú. V minulosti povedal, že „štát nateraz projekt neplánuje financovať zo štátneho rozpočtu.“

Rezort dopravy analyzuje výsledky štúdie realizovateľnosti nemeckej konzultačnej firmy Roland Berger, podľa ktorej je projekt realizovateľný.

Predĺženie trate o 450 kilometrov má podľa štúdie stáť 6,3 miliardy eur a vytvorí vraj 11-tisíc miest. Ďalšiu štvrťmiliardu eur bude stáť výstavba terminálov, ktoré treba na prekládku tovaru.

Pôvodne sa hovorilo o nákladoch za štyri miliardy eur. Širokorozchodnú by mohli financovať súkromní investori cez PPP projekt, ako sa o tom hovorilo za Ficovej vlády.

Záujem súkromných firiem o taký veľký projekt vylúčený nie je. Dôkazom je projekt Transkontinentálneho tranzitného terminálu na Záhorí, ktorý bude univerzálnym prekladiskom a budú ho stavať súkromní investori.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 694
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 969
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 119
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 849
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 694
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 489
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 087
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 060
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 854
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Severná Kórea sa vracia k dávnemu spojencovi.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.