Fúzia British Airways a Iberie dnes nadobudla platnosť

Fúzia leteckých spoločností British Airways (BA) a Iberia dnes nadobudla platnosť a vznikli ňou tretie najväčšie aerolínie.

LONDÝN. Fúzia leteckých spoločností British Airways (BA) a Iberia dnes nadobudla platnosť a vznikli ňou tretie najväčšie aerolínie v Európe.

Obchodovanie s akciami oboch spoločností bolo ukončené s tým, že od pondelka (24. 1.) ich nahradia akcie už novej sfúzovanej spoločnosti International Consolidated Airlines Group (IAG). Aerolínie však budú naďalej lietať pod vlastným označením.

Nový holding bude mať 406 lietadiel, ktoré budú premávať do viac ako 250 destinácií. Spoločnosť by mala za rok prepraviť približne 57 miliónov cestujúcich. Ročné tržby sa odhadujú na 12 miliárd libier (14,15 miliardy eur), čím sa IAG zaradí za nemeckú Lufthansu a francúzsko-holandskú spoločnosť Air France-KLM.

Spoločnosti British Airways fúzia umožní najmä lepšie postavenie na linkách medzi Európou a Južnom Amerikou a Iberia zasa získa lepší prístup k linkám medzi Európou a Severnou Amerikou.

Akcionári BA získajú približne 56-% podiel v novej spoločnosti, zvyšok budú kontrolovať akcionári Iberie. Vedenie holdingu už dalo najavo, že má záujem aj o ďalšie akvizície.

Šéf novej spoločnosti Willie Walsh pred časom uviedol, že názov holdingu je preto taký všeobecný, aby sa k nemu mohli pripojiť aj ďalšie firmy. Na zozname aerolínií, o ktoré by holding mohol mať záujem, je 12 spoločností.

Informovala o tom agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 550
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 433
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 241
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 126
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 865
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 633
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 609
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 223
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 961
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 865

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.