SME
Pondelok, 16. december, 2019 | Meniny má Albína
MÉDIÁ

Najdlhší reklamný blok bol na Jojke, trval cez 11 minút

Najdlhší reklamný blok trval 11,5 minúty, počas ktorých televízia JOJ Plus odvysielala 33 spotov.

BRATISLAVA. Viac ako 637-tisíc reklamných spotov odvysielali v minulom roku slovenské celoštátne televízie. Sumárne tieto reklamy trvali 4 000 hodín, čo je takmer päť a pol mesiaca.

Podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách viac ako 460 miliónov eur. Sumu však stanovila na základe oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy či bonusy.

Podľa zákona mohli vlani celoplošné televízie využiť dokopy takmer 8 500 hodín reklamného vysielania. Zadávatelia teda využili menej ako 50 percent reklamného času vo vysielaní slovenských televíznych staníc. Priemerná dĺžka televízneho spotu bola 23 sekúnd, najčastejšie mohol divák vidieť 30-sekundové spoty.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavosti:

  • Najviac reklamného priestoru využili zadávatelia na stanici JOJ, nasledovala Markíza, Doma a JOJ Plus. Päticu uzatvára televízia TA3 a na chvoste zostávajú verejnoprávne Jednotka, Dvojka a Trojka.
  • Najviac reklám, spolu 2 522 spotov, odvysielali televízie v utorok 23. novembra 2010. V tento deň vysielala v primetime verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov, v ktorom si zmeral sily MŠK Žilina s Chelsea FC. Na Markíze mohli diváci v rovnakom čase pozerať Ordináciu v ružovej záhrade a na TV JOJ Panelák.
  • Najdlhší reklamný blok trval 11,5 minúty, počas ktorých televízia JOJ Plus odvysielala 33 spotov. Tento blok bol vysielaný 24. novembra 2010 počas jednej z epizód 30 prípadov majora Zemana.
  • Najviac divákov si pozrelo spot na kampaň ČSOB účet zadarmo odvysielaný na Markíze 21. februára 2010 o 19:23 v reklame počas Televíznych novín.
  • Najdrahší spot z roku 2009 sa stal najdrahším aj v roku 2010. Kým pred dvoma rokmi ho odvysielali 31. decembra, v roku 2010 to bolo 1. januára o 01:11 na Markíze. Ide o 90-sekundovú imageovú reklamu spoločnosti Renault. Druhý najdrahší spot videli diváci 10. októbra 2010, bol to 60-sekundový spot na terénny Nissan Juke, ktorý odvysielala televízia JOJ o 19:55.
  • Podľa monitoringu TNS Slovakia najviac peňazí vložili do reklamy v televízii automobilky na propagáciu kampaní osobných automobilov. Osobné automobily vedú aj rebríček produktov, s ktorými sa divák najčastejšie v televízii stretáva. Nasledujú postpaid gsm služby, hypotéky a úvery na bývanie, pracie prostriedky a internetoví provideri.
  • K najväčším zadávateľom na televíznych obrazovkách patrí Slovak Telekom, Orange Slovensko a Henkel. Poradie týchto najväčších zadávateľov je nemenné nielen v televíziách, ale aj vo všetkých médiách. Takisto prvú desiatku zadávateľov v televízii tvoria rovnakí zadávatelia ako v rebríčku najväčších inzerentov, ibaže ich poradie je poprehadzované. Paradoxne sa v prvej desiatke nenachádza žiadna automobilka, z čoho možno podľa TNS Slovakia usúdiť, že každá automobilka samostatne investovala menej, avšak vyšší počet hráčov v sektore automotive vyniesol prvenstvo v množstve odvysielaných spotov osobným automobilom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  2. Nestarnú, ale dozrievajú
  3. Slovnaft ťaží z výhod systému EDI
  4. Legenda Dakaru Svitko: verím si na víťazstvo
  5. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  6. Kam na výlet so svojimi známymi
  7. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  8. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  9. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  10. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  1. Slovnaft ťaží z výhod systému EDI
  2. Legenda Dakaru Svitko: verím si na víťazstvo
  3. Nestarnú, ale dozrievajú
  4. Zvolenský nie je len slovenský, ale aj férový
  5. Sólymos: Najťažšie bolo prísť za ľuďmi, ktorých odpojili od vody
  6. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  7. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  8. Kam na výlet so svojimi známymi
  9. Slovenské Vianoce kedysi a dnes
  10. Chlebodarca zmenil život siedmim rodinám
  1. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 36 466
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 33 622
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky 26 895
  4. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 15 846
  5. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 13 940
  6. Kam na výlet so svojimi známymi 12 401
  7. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely 10 584
  8. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 10 409
  9. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 9 443
  10. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 9 389

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kočner a jeho dcéra Karolína.
Podcast Dobré Ráno
KOMENTÁR ZUZANY KEPPLOVEJ

Ako Fico stíha sám seba

Protiextrémistické úderky nevytvoril Soros, ale štát.

Zuzana Kepplová
Stĺpček Petra Schutza

Zadarmo nelietajú žiadne holuby

Na „novej politike policajných bytov“, ktorú vyhlásil Kaliňák, prerobil štát podľa kontrolórov milióny.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Marian Kočner a jeho dcéra Karolína.

Danko: Máme vzorové štátne financie, krajina potrebuje investície

Rekreačné poukazy sú podľa Sulíka pre firmy zaťažením.

Andrej Danko.

USA zvažujú clá vo výške sto percent na ďalšie výrobky z Únie

Clá by sa mohli dotknúť írskej whisky aj francúzskeho koňaku.

Americký prezident Donald Trump.

Indonézia žaluje Úniu pre reštrikcie na palmový olej

Eurokomisia dospela k záveru, že pestovanie palmového oleja vedie k nadmernému odlesňovaniu.

Palmový olej je významnou exportnou položkou indonézskej ekonomiky. Krajina je najväčším producentom palmového oleja vo svete.