SME
Sobota, 28. marec, 2020 | Meniny má Soňa
MÉDIÁ

Najdlhší reklamný blok bol na Jojke, trval cez 11 minút

Najdlhší reklamný blok trval 11,5 minúty, počas ktorých televízia JOJ Plus odvysielala 33 spotov.

BRATISLAVA. Viac ako 637-tisíc reklamných spotov odvysielali v minulom roku slovenské celoštátne televízie. Sumárne tieto reklamy trvali 4 000 hodín, čo je takmer päť a pol mesiaca.

Podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách viac ako 460 miliónov eur. Sumu však stanovila na základe oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy či bonusy.

Podľa zákona mohli vlani celoplošné televízie využiť dokopy takmer 8 500 hodín reklamného vysielania. Zadávatelia teda využili menej ako 50 percent reklamného času vo vysielaní slovenských televíznych staníc. Priemerná dĺžka televízneho spotu bola 23 sekúnd, najčastejšie mohol divák vidieť 30-sekundové spoty.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavosti:

  • Najviac reklamného priestoru využili zadávatelia na stanici JOJ, nasledovala Markíza, Doma a JOJ Plus. Päticu uzatvára televízia TA3 a na chvoste zostávajú verejnoprávne Jednotka, Dvojka a Trojka.
  • Najviac reklám, spolu 2 522 spotov, odvysielali televízie v utorok 23. novembra 2010. V tento deň vysielala v primetime verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov, v ktorom si zmeral sily MŠK Žilina s Chelsea FC. Na Markíze mohli diváci v rovnakom čase pozerať Ordináciu v ružovej záhrade a na TV JOJ Panelák.
  • Najdlhší reklamný blok trval 11,5 minúty, počas ktorých televízia JOJ Plus odvysielala 33 spotov. Tento blok bol vysielaný 24. novembra 2010 počas jednej z epizód 30 prípadov majora Zemana.
  • Najviac divákov si pozrelo spot na kampaň ČSOB účet zadarmo odvysielaný na Markíze 21. februára 2010 o 19:23 v reklame počas Televíznych novín.
  • Najdrahší spot z roku 2009 sa stal najdrahším aj v roku 2010. Kým pred dvoma rokmi ho odvysielali 31. decembra, v roku 2010 to bolo 1. januára o 01:11 na Markíze. Ide o 90-sekundovú imageovú reklamu spoločnosti Renault. Druhý najdrahší spot videli diváci 10. októbra 2010, bol to 60-sekundový spot na terénny Nissan Juke, ktorý odvysielala televízia JOJ o 19:55.
  • Podľa monitoringu TNS Slovakia najviac peňazí vložili do reklamy v televízii automobilky na propagáciu kampaní osobných automobilov. Osobné automobily vedú aj rebríček produktov, s ktorými sa divák najčastejšie v televízii stretáva. Nasledujú postpaid gsm služby, hypotéky a úvery na bývanie, pracie prostriedky a internetoví provideri.
  • K najväčším zadávateľom na televíznych obrazovkách patrí Slovak Telekom, Orange Slovensko a Henkel. Poradie týchto najväčších zadávateľov je nemenné nielen v televíziách, ale aj vo všetkých médiách. Takisto prvú desiatku zadávateľov v televízii tvoria rovnakí zadávatelia ako v rebríčku najväčších inzerentov, ibaže ich poradie je poprehadzované. Paradoxne sa v prvej desiatke nenachádza žiadna automobilka, z čoho možno podľa TNS Slovakia usúdiť, že každá automobilka samostatne investovala menej, avšak vyšší počet hráčov v sektore automotive vyniesol prvenstvo v množstve odvysielaných spotov osobným automobilom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  2. "Škoda riskovať!"
  3. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť?
  4. Fixné výnosy do 8 % p.a. v závetrí mimo otriasajúcej sa burzy
  5. Nestarnú, ale dozrievajú
  6. Z opustenej priemyselnej zóny je dnes živá časť mesta
  7. Expert radí: Najväčším nepriateľom pri investovaní sú emócie
  8. Madeira je rajom pre milovníkov prírody
  9. KORONAVÍRUS: Päť rád na bezpečné bankovanie
  10. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám?
  1. Pravda o kamerách do auta - reportáž serveru Volant.TV
  2. Ako na daň z príjmu z predaja nehnuteľnosti?
  3. Ako postupovať pri dani z príjmu z prenájmu nehnuteľností?
  4. Férová nadácia O2 dá 50 000 EUR na online vzdelávanie
  5. EUBA predlžuje termín podávania prihlášok do 15. apríla 2020
  6. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  7. Odpad ako bezpečnostné riziko v období koronavírusovej pandémie
  8. Quarantine reading: Explore Slovakia from home
  9. Do seniorov sa oplatí investovať
  10. Aj napriek koronavírusu vyrážajú farmári na polia
  1. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 37 022
  2. "Škoda riskovať!" 15 160
  3. Môže nám hroziť nedostatok potravín, varujú farmári 13 793
  4. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 13 222
  5. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 11 164
  6. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 10 025
  7. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 529
  8. Z opustenej priemyselnej zóny je dnes živá časť mesta 9 031
  9. Mobil a voda nestačia. Čo by vám na horách nemalo chýbať? 8 653
  10. Staráte sa o chorého člena rodiny? Na toto máte nárok 7 639

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

Nie sme vo vojne (píše Michal Havran)

Pocit, že za vami stojí celá spoločnosť, je najvýznamnejším znakom civilizácie.

Banskobystrický samosprávny kraj spustil službu donášky nákupov pre seniorov a ľudí z ohrozených skupín obyvateľstva pod heslom Staráme sa o starkých.
Ilustračná fotografia.
Autorská strana Zuzany Vasičákovej Očenášovej

Chýbaš mi, Británia. Ľúbostný list ostrovanom

Tri lekcie z ostrovov.

Neprehliadnite tiež

Od pondelka sa na návrh ministra Budaja otvoria aj zberné dvory

Vláda povolí otvorenie niektorých prevádzok.

Minister životného prostredia Ján Budaj.

ECB vyzvala banky, aby do októbra nevyplácali dividendy

Zisky by mali použiť na podporu ekonomiky zasiahnutej šírením koronavírusu.

Šéfka Európskej centrálnej banky (ECB) Christine Lagardeová.

Záchranné balíky nepomohli. Ceny ropy klesli piaty týždeň za sebou

Ceny ropy klesli na záver tohto týždňa približne o päť percent.

Ilustračná fotografia.

Na Úrade vlády rokuje koaličná rada, rieši ekonomické opatrenia

Predstaviť výsledky rokovania by mali v nedeľu.

Premiér Igor Matovič.