MÉDIÁ

Najdlhší reklamný blok bol na Jojke, trval cez 11 minút

Najdlhší reklamný blok trval 11,5 minúty, počas ktorých televízia JOJ Plus odvysielala 33 spotov.

BRATISLAVA. Viac ako 637-tisíc reklamných spotov odvysielali v minulom roku slovenské celoštátne televízie. Sumárne tieto reklamy trvali 4 000 hodín, čo je takmer päť a pol mesiaca.

Podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách viac ako 460 miliónov eur. Sumu však stanovila na základe oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy či bonusy.

Podľa zákona mohli vlani celoplošné televízie využiť dokopy takmer 8 500 hodín reklamného vysielania. Zadávatelia teda využili menej ako 50 percent reklamného času vo vysielaní slovenských televíznych staníc. Priemerná dĺžka televízneho spotu bola 23 sekúnd, najčastejšie mohol divák vidieť 30-sekundové spoty.

Zaujímavosti:

  • Najviac reklamného priestoru využili zadávatelia na stanici JOJ, nasledovala Markíza, Doma a JOJ Plus. Päticu uzatvára televízia TA3 a na chvoste zostávajú verejnoprávne Jednotka, Dvojka a Trojka.
  • Najviac reklám, spolu 2 522 spotov, odvysielali televízie v utorok 23. novembra 2010. V tento deň vysielala v primetime verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov, v ktorom si zmeral sily MŠK Žilina s Chelsea FC. Na Markíze mohli diváci v rovnakom čase pozerať Ordináciu v ružovej záhrade a na TV JOJ Panelák.
  • Najdlhší reklamný blok trval 11,5 minúty, počas ktorých televízia JOJ Plus odvysielala 33 spotov. Tento blok bol vysielaný 24. novembra 2010 počas jednej z epizód 30 prípadov majora Zemana.
  • Najviac divákov si pozrelo spot na kampaň ČSOB účet zadarmo odvysielaný na Markíze 21. februára 2010 o 19:23 v reklame počas Televíznych novín.
  • Najdrahší spot z roku 2009 sa stal najdrahším aj v roku 2010. Kým pred dvoma rokmi ho odvysielali 31. decembra, v roku 2010 to bolo 1. januára o 01:11 na Markíze. Ide o 90-sekundovú imageovú reklamu spoločnosti Renault. Druhý najdrahší spot videli diváci 10. októbra 2010, bol to 60-sekundový spot na terénny Nissan Juke, ktorý odvysielala televízia JOJ o 19:55.
  • Podľa monitoringu TNS Slovakia najviac peňazí vložili do reklamy v televízii automobilky na propagáciu kampaní osobných automobilov. Osobné automobily vedú aj rebríček produktov, s ktorými sa divák najčastejšie v televízii stretáva. Nasledujú postpaid gsm služby, hypotéky a úvery na bývanie, pracie prostriedky a internetoví provideri.
  • K najväčším zadávateľom na televíznych obrazovkách patrí Slovak Telekom, Orange Slovensko a Henkel. Poradie týchto najväčších zadávateľov je nemenné nielen v televíziách, ale aj vo všetkých médiách. Takisto prvú desiatku zadávateľov v televízii tvoria rovnakí zadávatelia ako v rebríčku najväčších inzerentov, ibaže ich poradie je poprehadzované. Paradoxne sa v prvej desiatke nenachádza žiadna automobilka, z čoho možno podľa TNS Slovakia usúdiť, že každá automobilka samostatne investovala menej, avšak vyšší počet hráčov v sektore automotive vyniesol prvenstvo v množstve odvysielaných spotov osobným automobilom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 662
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 657
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 577
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 173
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 665
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 348
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 183
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 106
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 710
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 695

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

Neprehliadnite tiež

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.

Cena pôdy v Česku prudko rastie, analytici sa boja investičnej bubliny

Vysoký dopyt, ktorý tlačil ceny hore bol vyvolaný aj európskymi dotáciami, ktoré dávali poľnohospodárom väčšie možnosti.

Putin, Merkelová, Macron. Pozrite sa, koľko zarábajú svetové politické špičky

Singapurský premiér zarába ročne 1,4 milióna eur a je najlepšie plateným štátnym zamestnancom na svete.

Americkému akciovému trhu sa nedarilo, klesli aj burzy v Európe

Akciový trh USA poškodili zlé správy o hospodárení firiem, európske akciové trhy oslabili v dôsledku teroristických útokov.