Iba prepúšťanie na železnici nie je podľa Radičovej riešenie

Pripravované hromadné prepúšťanie v troch štátnych železničných spoločnostiach, ktoré plánujú tvrdé úsporné opatrenia, nepripadá do úvahy, pokiaľ ministerstvo dopravy nepredloží a vláda neschváli program ich revitalizácie.

BRATISLAVA.

Potvrdila to premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) na tlačovej besede po stredajšom zasadnutí vlády, ktorá schválila analýzu hospodárenia železničných spoločností.

"Žiadne prepúšťanie a žiadne rozhodnutie o zrušení vlakových spojení a tratí sa nebude diať do okamihu, kým nebude schválený program revitalizácie týchto spoločností. Samotné prepúšťanie totiž nie je riešenie, prinesie jednorazovo istú sumu v objeme 60 až 65 mil. eur," uviedla Radičová s tým, že tieto úspory ani zďaleka nepokrývajú problémy železničných spoločností. Bez ozdravenia to nie je možné,

Železnice sú podľa premiérky v alarmujúcom stave, spôsobeným zlým riadením týchto spoločností už 18 rokov. "Železnice na Slovensku sú zastarané a nedokážu poskytovať kvalitné služby s takýmto dlhom," uviedla Radičová.

Celková strata troch železničných spoločností za rok 2010 dosahuje okolo 300 mil. eur. Ministerstvo dopravy by malo predložiť program revitalizácie železníc 26. januára, aby ho mohla vláda schváliť do konca tohto mesiaca. O návrhu ozdravného plánu budú najprv rokovať všetci zainteresovaní, vrátane odborárov a samosprávnych krajov.

"Pokiaľ v rámci revitalizácie a konkrétnych krokov budeme uvažovať alebo navrhneme, že je nutné rozprávať aj o tratiach či vlakových spojeniach, potom to nie je možné bez koordinácie s vyššími územnými celkami," dodala Radičová.

Štát si podľa premiérky v minulých rokoch navyše vôbec neplnil svoje záväzky pri uhrádzaní objednaných výkonoch vo verejnom záujme ani úlohu pri usmerňovaní dopravnej politiky.

"Dnes hovoríme o holej záchrane železničných spoločností, množstva pracovných miest a, samozrejme, príjmov živiteľov mnohých rodín. Preto je reštrukturalizácia železníc absolútne nevyhnutná," dodala Radičová.

Súčasný nepriaznivý stav na železniciach je ďalej neudržateľný aj podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa (KDH). "Na infraštruktúru železníc dáva Slovensko ročne zhruba 200 mil. eur. Na cestnú prevádzku ide okolo 60 mil. eur, ale realita na dopravnom trhu znamená 80 % objemov prepravy na cestách a iba 20 % na železniciach. A toto treba zmeniť do vyváženejšej polohy, pretože železnice sú jednoznačne z hľadiska mnohých druhov prepráv ekonomickejšie, ekologickejšie, bezpečnejšie a mali by byť aj výhodnejšie," povedal Figeľ.

Rezort práce a sociálnych vecí podľa ministra Jozefa Mihála (SaS) pripravil za jednotlivé úrady práce zoznam existujúcich voľných pracovných miest a voľných pracovných miest, ktoré sa vytvoria do konca tohto roka.

"Ide zatiaľ približne o ponuku 8 tisíc voľných pracovných miest v spoločnostiach, ktoré sú celkom zaujímavé," uviedol na tlačovej besede po rokovaní vlády. Na Slovensko podľa neho prichádzajú noví investori, a to sa pozitívne prejavuje na ponuke voľných miest.

"Železničné spoločnosti dostanú zoznam novo vytváraných pracovných miest a pracovníci úradov práce pôjdu priamo do týchto železničných spoločností za zamestnancami, ktorých sa bude tento proces týkať a budú im vysvetľovať možnosti, aké majú pri zmene zamestnania," povedal Mihál.

Ministerstvo okrem toho podľa neho pripravuje národný projekt v rámci Európskeho sociálneho fondu, ktorý by mal uľahčiť prechod zamestnancov železníc do nových zamestnaní. "Naším zámerom je dosiahnuť to, aby zamestnanci, ktorí opustia železničné spoločnosti, plynulo prešli do nových zamestnaní," dodal šéf rezortu práce a sociálnych vecí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 744
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 551
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 046
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 476
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 911
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 648
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 291
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 887
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop