SME

Iba prepúšťanie na železnici nie je podľa Radičovej riešenie

Pripravované hromadné prepúšťanie v troch štátnych železničných spoločnostiach, ktoré plánujú tvrdé úsporné opatrenia, nepripadá do úvahy, pokiaľ ministerstvo dopravy nepredloží a vláda neschváli program ich revitalizácie.

BRATISLAVA.

Potvrdila to premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) na tlačovej besede po stredajšom zasadnutí vlády, ktorá schválila analýzu hospodárenia železničných spoločností.

"Žiadne prepúšťanie a žiadne rozhodnutie o zrušení vlakových spojení a tratí sa nebude diať do okamihu, kým nebude schválený program revitalizácie týchto spoločností. Samotné prepúšťanie totiž nie je riešenie, prinesie jednorazovo istú sumu v objeme 60 až 65 mil. eur," uviedla Radičová s tým, že tieto úspory ani zďaleka nepokrývajú problémy železničných spoločností. Bez ozdravenia to nie je možné,

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Železnice sú podľa premiérky v alarmujúcom stave, spôsobeným zlým riadením týchto spoločností už 18 rokov. "Železnice na Slovensku sú zastarané a nedokážu poskytovať kvalitné služby s takýmto dlhom," uviedla Radičová.

Celková strata troch železničných spoločností za rok 2010 dosahuje okolo 300 mil. eur. Ministerstvo dopravy by malo predložiť program revitalizácie železníc 26. januára, aby ho mohla vláda schváliť do konca tohto mesiaca. O návrhu ozdravného plánu budú najprv rokovať všetci zainteresovaní, vrátane odborárov a samosprávnych krajov.

"Pokiaľ v rámci revitalizácie a konkrétnych krokov budeme uvažovať alebo navrhneme, že je nutné rozprávať aj o tratiach či vlakových spojeniach, potom to nie je možné bez koordinácie s vyššími územnými celkami," dodala Radičová.

SkryťVypnúť reklamu

Štát si podľa premiérky v minulých rokoch navyše vôbec neplnil svoje záväzky pri uhrádzaní objednaných výkonoch vo verejnom záujme ani úlohu pri usmerňovaní dopravnej politiky.

"Dnes hovoríme o holej záchrane železničných spoločností, množstva pracovných miest a, samozrejme, príjmov živiteľov mnohých rodín. Preto je reštrukturalizácia železníc absolútne nevyhnutná," dodala Radičová.

Súčasný nepriaznivý stav na železniciach je ďalej neudržateľný aj podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa (KDH). "Na infraštruktúru železníc dáva Slovensko ročne zhruba 200 mil. eur. Na cestnú prevádzku ide okolo 60 mil. eur, ale realita na dopravnom trhu znamená 80 % objemov prepravy na cestách a iba 20 % na železniciach. A toto treba zmeniť do vyváženejšej polohy, pretože železnice sú jednoznačne z hľadiska mnohých druhov prepráv ekonomickejšie, ekologickejšie, bezpečnejšie a mali by byť aj výhodnejšie," povedal Figeľ.

SkryťVypnúť reklamu

Rezort práce a sociálnych vecí podľa ministra Jozefa Mihála (SaS) pripravil za jednotlivé úrady práce zoznam existujúcich voľných pracovných miest a voľných pracovných miest, ktoré sa vytvoria do konca tohto roka.

"Ide zatiaľ približne o ponuku 8 tisíc voľných pracovných miest v spoločnostiach, ktoré sú celkom zaujímavé," uviedol na tlačovej besede po rokovaní vlády. Na Slovensko podľa neho prichádzajú noví investori, a to sa pozitívne prejavuje na ponuke voľných miest.

"Železničné spoločnosti dostanú zoznam novo vytváraných pracovných miest a pracovníci úradov práce pôjdu priamo do týchto železničných spoločností za zamestnancami, ktorých sa bude tento proces týkať a budú im vysvetľovať možnosti, aké majú pri zmene zamestnania," povedal Mihál.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo okrem toho podľa neho pripravuje národný projekt v rámci Európskeho sociálneho fondu, ktorý by mal uľahčiť prechod zamestnancov železníc do nových zamestnaní. "Naším zámerom je dosiahnuť to, aby zamestnanci, ktorí opustia železničné spoločnosti, plynulo prešli do nových zamestnaní," dodal šéf rezortu práce a sociálnych vecí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (28. 3. 2024)
USD 1.082
AUD 1.660
CZK 25.319
JPY 163.520
CAD 1.471
GBP 0.858
HUF 395.400
PLN 4.315
CHF 0.981
SEK 11.506

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 365
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 885
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 222
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 028
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 801
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 825
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 042
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 970
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 444
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 242
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 042
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 970
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 444
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 242
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu