Iba prepúšťanie na železnici nie je podľa Radičovej riešenie

Pripravované hromadné prepúšťanie v troch štátnych železničných spoločnostiach, ktoré plánujú tvrdé úsporné opatrenia, nepripadá do úvahy, pokiaľ ministerstvo dopravy nepredloží a vláda neschváli program ich revitalizácie.

BRATISLAVA.

Potvrdila to premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) na tlačovej besede po stredajšom zasadnutí vlády, ktorá schválila analýzu hospodárenia železničných spoločností.

"Žiadne prepúšťanie a žiadne rozhodnutie o zrušení vlakových spojení a tratí sa nebude diať do okamihu, kým nebude schválený program revitalizácie týchto spoločností. Samotné prepúšťanie totiž nie je riešenie, prinesie jednorazovo istú sumu v objeme 60 až 65 mil. eur," uviedla Radičová s tým, že tieto úspory ani zďaleka nepokrývajú problémy železničných spoločností. Bez ozdravenia to nie je možné,

Železnice sú podľa premiérky v alarmujúcom stave, spôsobeným zlým riadením týchto spoločností už 18 rokov. "Železnice na Slovensku sú zastarané a nedokážu poskytovať kvalitné služby s takýmto dlhom," uviedla Radičová.

Celková strata troch železničných spoločností za rok 2010 dosahuje okolo 300 mil. eur. Ministerstvo dopravy by malo predložiť program revitalizácie železníc 26. januára, aby ho mohla vláda schváliť do konca tohto mesiaca. O návrhu ozdravného plánu budú najprv rokovať všetci zainteresovaní, vrátane odborárov a samosprávnych krajov.

"Pokiaľ v rámci revitalizácie a konkrétnych krokov budeme uvažovať alebo navrhneme, že je nutné rozprávať aj o tratiach či vlakových spojeniach, potom to nie je možné bez koordinácie s vyššími územnými celkami," dodala Radičová.

Štát si podľa premiérky v minulých rokoch navyše vôbec neplnil svoje záväzky pri uhrádzaní objednaných výkonoch vo verejnom záujme ani úlohu pri usmerňovaní dopravnej politiky.

"Dnes hovoríme o holej záchrane železničných spoločností, množstva pracovných miest a, samozrejme, príjmov živiteľov mnohých rodín. Preto je reštrukturalizácia železníc absolútne nevyhnutná," dodala Radičová.

Súčasný nepriaznivý stav na železniciach je ďalej neudržateľný aj podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa (KDH). "Na infraštruktúru železníc dáva Slovensko ročne zhruba 200 mil. eur. Na cestnú prevádzku ide okolo 60 mil. eur, ale realita na dopravnom trhu znamená 80 % objemov prepravy na cestách a iba 20 % na železniciach. A toto treba zmeniť do vyváženejšej polohy, pretože železnice sú jednoznačne z hľadiska mnohých druhov prepráv ekonomickejšie, ekologickejšie, bezpečnejšie a mali by byť aj výhodnejšie," povedal Figeľ.

Rezort práce a sociálnych vecí podľa ministra Jozefa Mihála (SaS) pripravil za jednotlivé úrady práce zoznam existujúcich voľných pracovných miest a voľných pracovných miest, ktoré sa vytvoria do konca tohto roka.

"Ide zatiaľ približne o ponuku 8 tisíc voľných pracovných miest v spoločnostiach, ktoré sú celkom zaujímavé," uviedol na tlačovej besede po rokovaní vlády. Na Slovensko podľa neho prichádzajú noví investori, a to sa pozitívne prejavuje na ponuke voľných miest.

"Železničné spoločnosti dostanú zoznam novo vytváraných pracovných miest a pracovníci úradov práce pôjdu priamo do týchto železničných spoločností za zamestnancami, ktorých sa bude tento proces týkať a budú im vysvetľovať možnosti, aké majú pri zmene zamestnania," povedal Mihál.

Ministerstvo okrem toho podľa neho pripravuje národný projekt v rámci Európskeho sociálneho fondu, ktorý by mal uľahčiť prechod zamestnancov železníc do nových zamestnaní. "Naším zámerom je dosiahnuť to, aby zamestnanci, ktorí opustia železničné spoločnosti, plynulo prešli do nových zamestnaní," dodal šéf rezortu práce a sociálnych vecí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 060
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 566
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 596
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 231
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 899
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 699
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 367
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 311
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 603
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 169

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.