AKTUALIZOVANÉ 19:45

Radičová brzdí výpovede pre železničiarov

Na železnici sa nesmie prepúšťať, kým minister dopravy nepredloží vláde ozdravný plán. Minister Figeľ tvrdí, že je takmer hotový a premiérka o tom vie.

(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Agentúrnu správu sme o 19:45 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Plán prepustiť z troch železničných firiem asi 4000 ľudí je podmienečne stopnutý. Dohodla sa na tom premiérka Iveta Radičová (SDKÚ) s predstaviteľmi železničiarskych odborov na pondeľňajšom rokovaní.

Rezort dopravy má najprv predložiť do vlády informáciu o stave železničných firiem. Potom má vypracovať ozdravný plán, o ktorom budú rokovať zástupcovia odborov, železničných firiem, štátu a vyšších územných celkov, tvrdí premiérkin hovorca Rado Baťo.

Aké sú plány
  • ŽSSK: 200 až 500 ľudí.
  • Cargo: asi 2000 ľudí.
  • Železnice Slovenskej republiky: 1700 ľudí.
Zdroj: železničné odbory

„Až po následnom schválení tohto návrhu vládou budú mocť železničné firmy ozdravný plán realizovať,“ dodal.

Schválenie ozdravného plánu vládou je aj podmienkou rušenia regionálnych tratí, ktoré železnice pripravujú. To zasa u premiérky vyrokovali župani.

Rozpracované plány

Ministerstvo dopravy tvrdí, že revitalizačný plán robí už od septembra a v januári alebo vo februári mal byť tak či tak predložený do vlády.

„Prepúšťanie je až posledné riešenie. V stredu predkladáme do vlády analýzu fungovania železničných spoločností a následne predložíme návrh revitalizačného projektu a program revitalizácie. Od septembra na tom pracujeme,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Dodal, že premiérka je o tom informovaná.

Odborári tvrdia, že zatiaľ sa všetko robí obrátene. „Nemáme ešte zmapovaný spôsob obmedzenia osobnej dopravy, ale už zajtra (v stredu – pozn. redakcie) chcú prerokovať hromadné prepúšťanie,“ povedal odborár František Petroci zo Železničnej spoločnosti Slovensko. Povedal, že šetriť na výdavkoch sa dá aj inak než len cez „osobné náklady“.

Meškanie

Železničné spoločnosti tvrdia, že si počkajú na sľubovaný materiál. „My sa tomu prispôsobíme a počkáme si, ako ten projekt prejde alebo neprejde vládou,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Alexander Buzinkay. Spoločnosť mala naplánované prepúšťanie na marec až apríl.

Podobne natesno to bude mať s hromadným prepúšťaním želeničný nákladný prepravca Cargo, ten plánoval prepúšťať v prvom polroku 2011. „Máme podnikateľský plán pripravený a schválený,“ povedal hovorca Carga Martin Halanda.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 627
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 686
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 401
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 408
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 752
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 417
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 722
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 657
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 791
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 244

Téma: Zmeny na železniciach


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?

Nie každý gombík spustí zelenú.

Cestujúci musia na lietadlá dlhšie čakať. Na čo všetko majú nárok

Odškodnenie pasažierov sa môže pohybovať až do výšky 600 eur.

Vládny dlh v eurozóne v prvom štvrťroku mierne vzrástol

V celej Európskej únii dlh naopak klesol.

Na Slovensku pracuje vyše 10.000 Ukrajincov

Ukrajincov na Slovensku bude pribúdať.

Maďarský parlament prijal štátny rozpočet pre rok 2019

Štát vyčlenil viac peňazí aj pre motivovanie rodín mať viac detí.