AKTUALIZOVANÉ 19:45

Radičová brzdí výpovede pre železničiarov

Na železnici sa nesmie prepúšťať, kým minister dopravy nepredloží vláde ozdravný plán. Minister Figeľ tvrdí, že je takmer hotový a premiérka o tom vie.

(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Agentúrnu správu sme o 19:45 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Plán prepustiť z troch železničných firiem asi 4000 ľudí je podmienečne stopnutý. Dohodla sa na tom premiérka Iveta Radičová (SDKÚ) s predstaviteľmi železničiarskych odborov na pondeľňajšom rokovaní.

Rezort dopravy má najprv predložiť do vlády informáciu o stave železničných firiem. Potom má vypracovať ozdravný plán, o ktorom budú rokovať zástupcovia odborov, železničných firiem, štátu a vyšších územných celkov, tvrdí premiérkin hovorca Rado Baťo.

Aké sú plány
  • ŽSSK: 200 až 500 ľudí.
  • Cargo: asi 2000 ľudí.
  • Železnice Slovenskej republiky: 1700 ľudí.
Zdroj: železničné odbory

„Až po následnom schválení tohto návrhu vládou budú mocť železničné firmy ozdravný plán realizovať,“ dodal.

Schválenie ozdravného plánu vládou je aj podmienkou rušenia regionálnych tratí, ktoré železnice pripravujú. To zasa u premiérky vyrokovali župani.

Rozpracované plány

Ministerstvo dopravy tvrdí, že revitalizačný plán robí už od septembra a v januári alebo vo februári mal byť tak či tak predložený do vlády.

„Prepúšťanie je až posledné riešenie. V stredu predkladáme do vlády analýzu fungovania železničných spoločností a následne predložíme návrh revitalizačného projektu a program revitalizácie. Od septembra na tom pracujeme,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Dodal, že premiérka je o tom informovaná.

Odborári tvrdia, že zatiaľ sa všetko robí obrátene. „Nemáme ešte zmapovaný spôsob obmedzenia osobnej dopravy, ale už zajtra (v stredu – pozn. redakcie) chcú prerokovať hromadné prepúšťanie,“ povedal odborár František Petroci zo Železničnej spoločnosti Slovensko. Povedal, že šetriť na výdavkoch sa dá aj inak než len cez „osobné náklady“.

Meškanie

Železničné spoločnosti tvrdia, že si počkajú na sľubovaný materiál. „My sa tomu prispôsobíme a počkáme si, ako ten projekt prejde alebo neprejde vládou,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Alexander Buzinkay. Spoločnosť mala naplánované prepúšťanie na marec až apríl.

Podobne natesno to bude mať s hromadným prepúšťaním želeničný nákladný prepravca Cargo, ten plánoval prepúšťať v prvom polroku 2011. „Máme podnikateľský plán pripravený a schválený,“ povedal hovorca Carga Martin Halanda.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 706
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 515
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 919
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 173
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 767
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 157
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 016
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 934
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 737
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Téma: Zmeny na železniciach


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Čo je populizmus a prečo ho možno budeme potrebovať?

Ak ste si mysleli, že viete, čo je populizmus, s najväčšou pravdepodobnosťou ste sa mýlili.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

Neprehliadnite tiež

Pellegrini avizoval investície za 1,8 miliardy eur

Jurzyca vidí problém v odchode ľudí do Nemecka či Rakúska.

Agentúra Moody's zlepšila výhľad ratingu Ruska

Medzinárodná ratingová agentúra zlepšila výhľad ratingu záväzkov ruskej vlády na stabilný z negatívneho.

Štát chce energetický holding, o podrobnostiach mlčí

S myšlienkou vytvorenia energetického holdingu prišla prvá vláda Roberta Fica. Kontúry načrtol minister hospodárstva Tomáš Malatinský.

Kraft Heinz neuspel s ponukou 143 miliárd dolárov za Unilever

Kraft Heinz ponúkol za akcie Unilever len 18-% prirážku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop