Cargo požiadalo o odklad splátok štátnej pôžičky o rok

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. požiadala ministerstvo financií o odklad splátok štátnej finančnej výpomoci vo výške 166 mil. eur o jeden rok.

BRATISLAVA. Agentúru SITA o tom informoval štátny nákladný prepravca s tým, že jeho zadlženosť dosahuje okolo 400 mil. eur.

Štátnu finančnú výpomoc, ktorú firme schválila vláda Roberta Fica (Smer-SD) na zmiernenie dopadov hospodárskej krízy, poklesu tržieb a udržanie zamestnanosti, použilo Cargo na prevádzkové a investičné náklady. Prvú splátku pôžičky vo výške 10 mil. eur malo zaplatiť vo februári, pričom splátku malo zaplatiť dvakrát ročne do roku 2019.

"V ZSSK Cargo sa v súčasnosti pripravujú reštrukturalizačné opatrenia, ktorých cieľom je konsolidácia spoločnosti. Manažment zodpovedne pristupuje k analýze súčasného stavu v spoločnosti s cieľom prijať systémové opatrenia vedúce k stabilizácii spoločnosti. Nevyhnutnou podmienkou stabilizácie je prehodnotenie nákladových položiek a prijatie riešení na úsporu nákladov," informovala riaditeľa odboru komunikácie Carga Monika Schmidtová. Spoločnosť v rámci úspor plánuje prepustenie v prvom polroku tohto roka okolo 2 tisíc pracovníkov, čo je viac ako 20 % ich súčasného počtu.

V Cargu podľa spoločnosti stále pokračuje proces kolektívneho vyjednávania o Podnikovej kolektívnej zmluve na rok 2011. "Vzhľadom na prebiehajúci proces reštrukturalizácie v spoločnosti navrhuje zamestnávateľ nulový nárast miezd oproti roku 2010, s čím nesúhlasia odborové centrály. Doposiaľ nedošlo k dohode. V súlade so zákonom o kolektívnom vyjednávaní v čase prebiehajúceho kolektívneho vyjednávania je neprípustný štrajk alebo iné nátlakové akcie zo strany odborových centrál," dodala Schmidtová.

Zamestnávateľ a zástupcovia zamestnancov v Cargu sa v rámci rokovaní o kolektívnej zmluve na rok 2011 stretli štyrikrát, kolektívne vyjednávanie začalo 16. novembra minulého roka. Spoločnosť ku koncu vlaňajška zamestnávala 9 307 zamestnancov, ich počet oproti začiatku minulého roka klesol o viac ako 4 %.

Odborové združenie železničiarov nesúhlasí s plánovaným prepustením vyše 4 tisíc zamestnancov v rámci šetrenia v troch štátnych železničných spoločností. V závere minulého týždňa vyzvalo ministerstvo dopravy zastaviť nesystémové rušenie a obmedzovanie osobnej železničnej dopravy na vybraných tratiach a pripravené hromadné prepúšťanie zamestnancov v železničnom sektore.

Najprv by mal rezort dopravy pripraviť a realizovať viaceré opatrenia na podporu rozvoja železničnej dopravy, napríklad program ich revitalizácie, zmeny modelu financovania a regulácie dopravného trhu. V prípade nerešpektovania ich požiadaviek budú železničné odbory nútené vyhlásiť štrajkovú pohotovosť.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,65 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 583
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 11 882
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 368
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 953
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 247
  6. Kam do tepla v januári? 2 159
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 861
  8. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 627
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 269
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 1 182

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ilumináti, pedofília a ŠtB. Špinavý boj o Hrad sa rozbieha

Na Kisku pred voľbami vytiahli scientológiu, na Drahoša iluminátov. Hoaxy môžu pomôcť Zemanovi vyhrať.

DOMOV

Dobré ráno: Česi si dovolili, čo si u nás ani Fico netrúfol

Ako prebiehajú české prezidentské voľby.

KOMENTÁRE

Zeman sa buď zaprie, alebo prehrá

Konfrontačná kampaň tentoraz stačiť nebude.

DOMOV

Kosík rozšíril zoznam Lexových káuz

S Lexom sa spája viac ako desať káuz.

Neprehliadnite tiež

Bitcoin nečakane padol, jeho cena klesla pod 12-tisíc dolárov

Bitcoin bol najsilnejší v polovici decembra, odvtedy však oslabil o takmer 40 percent.

Robotníkom sa darí lepšie ako učiteľom, trh práce ťahá priemysel

Absolventi pedagogiky, filozofie, estetiky či sociálnej práce nezvyknú podľa personálnej agentúry zarobiť ani priemernú mzdu.

Slováci mali na výplatnej páske viac peňazí, zárobky mierne rástli vo všetkých krajoch

Najpomalšie rástli zárobky v Bratislave a okolí, čo je logické, keďže v tomto kraji sú platy v porovnaní so zostatkom Slovenska výrazne vyššie.

Grécky parlament schválil reformné zákony: obmedzili štrajky aj prístup k prídavkom

Zmeny sprísňujú podmienky pre organizovanie štrajkov, uľahčujú zabavovanie nehnuteľností alebo obmedzujú prístup k rodinným prídavkom.

Taliani sa opäť pokúšajú získať liekovú agentúru

Svoju iniciatívu odôvodňuje tým, že priestory v Amsterdame nebudú hotové načas. Šance má však malé.