Výstavbu R1 nezabrzdil ani decembrový mráz a sneh

Viac ako päťdesiat kilometrov dlhá trasa by mala byť dokončená do konca tohto roka.

(Zdroj: TASR)

NITRA. Výstavba rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou pokračuje podľa schváleného plánu zimných opatrení, tvrdí hovorkyňa spoločnosti Granvia Construction Lenka Kubejová.

V decembri výrazne ovplyvnili výstavbu najmä snehové zrážky a dlhodobé teploty pod bodom mrazu, firma však tempo výstavby udržala. Pokračovala výstavba cestnej kanalizácie a stavebnej časti informačného systému, zima výrazne zredukovala len zemné práce na celej trase rýchlostnej komunikácie.

Na mostných objektoch pokračujú kompletné práce od pilotáže po realizáciu nosných konštrukcií a príslušenstva bez akýchkoľvek zásadných problémov, uviedla Kubejová. Celkovo bolo na všetkých úsekoch dokončených 309 a rozpracovaných 367 objektov.

Výstavba 51,6 kilometra dlhej trasy R1 je rozdelená na štyri úseky. Do konca minulého roka bolo na úseku Nitra, západ Selenec dokončených 91 stavebných objektov a rozpracovaných ďalších 126 objektov. Na druhom úseku Selenec Beladice bolo stavebne dokončených 32 objektov a rozpracovaných ďalších 53 objektov.

Na treťom úseku Beladice Tekovské Nemce bolo dokončených 37 stavebných objektov a rozpracovaných ďalších 68 objektov.

Na tomto úseku sa aj napriek počasiu pokladali ďalšie vrstvy asfaltu, čo umožnilo otvoriť pre dopravu v smere Nitra Zvolen nový cestný pás a ukončiť tak obchádzku cez Hronský Beňadik, uviedla Kubejová.

Na štvrtom úseku Banská Bystrica severný obchvat bolo do konca minulého roka stavebne dokončených 149 a rozpracovaných ďalších 120 objektov.

Rýchlostná cesta spájajúca Nitru a Banskú Bystricu bude odovzdaná do užívania do konca tohto roka. Obchvat Banskej Bystrice by mal byť hotový o rok neskôr.

Hlavné stavebné práce na výstavbe rýchlostnej cesty R1 rozbehla Granvia Construction v auguste 2009 po finančnom uzatvorení koncesnej zmluvy. Za 30-ročnú údržbu cesty R1 by mal platiť štát koncesionárovi 125,32 milióna eur ročne. Štát začne realizovať tieto platby v septembri 2011.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 296
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 781
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 082
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 037
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 161
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 423
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 421
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 061

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.