SME
Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky

Výstavba D3 je podľa poľského veľvyslanca boj o profit

ŽILINA 17. januára (SITA) - Podnikateľské subjekty pod hlavičkou slovenských, poľských a českých obchodných a hospodárskych komôr sa v rámci konferencie v Žiline snažia poukázať na následky odkladania ...

ŽILINA. Podnikateľské subjekty pod hlavičkou slovenských, poľských a českých obchodných a hospodárskych komôr sa v rámci konferencie v Žiline snažia poukázať na následky odkladania výstavby diaľnice D3 cez Kysuce do Poľska. Podľa poľského veľvyslanca na Slovensku Andrzeja Krawczyka rýchle dokončenie diaľnice D3 je bojom o profit.

„Pokiaľ sa bavíme o úseku Čadca - Skalité - Zwardoň, tak to naozaj nejde o tých 15 kilometrov a dopravu pre okolitých desať obcí. Ale ide o niečo viac, o dopravu medzi regiónmi a úprimne povedané je to časť ťahu Škandinávia - Rakúsko - Balkán a severné Taliansko. Takže myslím, že to nebude s nadsázkou, ak poviem, že je to úsilie o tvár dopravnej mapy Európy. O to ide a ja fandím Slovensku, aby Slovensko profitovalo a získalo tú hlavnú prevádzku. Chápem tiež, že pre Slovensko najdôležitejšia je komunikácia Bratislava - Košice, ale dúfam, že sa to podarí nejako spojiť a dúfam, že v tom je význam dnešnej konferencie, že budú nejaké návrhy, nejaké koncepcie, idei ako spojiť tie dva plány,“ uviedol Andrzej Krawczyk.

Skryť Vypnúť reklamu

Z diaľnice D3 zo Žiliny cez Čadcu až k poľskej hranici v celkovej dĺžke 50 kilometrov je doposiaľ hotových len 3,5 kilometra, no ani tento krátky úsek od hranice sa ešte nevyužíva a končí len v lese. Na poľskej strane je z rovnako plánovaných 50 kilometrov diaľnice od hranice do Bielsko-Biala využívaných už 15 kilometrov a v jednom profile hotových ďalších desať.

Diaľničné prepojenie Poľska a Slovenska sa podľa predsedu predstavenstva Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Dušana Halušku začalo budovať ešte v roku 1997 a malo byť hotové už v roku 2004.

Či by Poliaci smerujúci do Viedne a Talianska uprednostnili slovenské diaľnice poľský veľvyslanec s istotou povedať nevie, no po dokončení diaľnice ponad Považskú Bystricu má pozitívne signály.

Skryť Vypnúť reklamu

„Neviem, čo by zvolil taký priemerný poľský vodič, ale trochu sa obávam, že pretože hlavný ťah to je Viedeň - severné Taliansko, že zvolil by cestu cez Brno, pokiaľ nepostavíte nejaké sympatické hospody na ceste. Ale napríklad to, že bol dostavaný úsek cez Považskú Bystricu, máme ozajstné signály, že nejaká skupina ľudí začala jazdiť cez Slovensko a nie cez Česko, pretože sa dozvedeli, že o ten kus je lepšie,“ povedal Krawczyk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  2. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  3. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  5. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  6. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  7. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  8. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  10. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  1. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  2. Helping people with apps and social networks in Kosice
  3. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  4. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  5. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  6. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  7. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  9. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  10. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 29 109
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 631
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 23 659
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 22 456
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 15 266
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 15 023
  7. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 10 665
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 10 393
  9. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 399
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 460
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Poľsko, Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný hygienik JÁN MIKAS obvykle vystupuje zmierlivo a rozhodnutia politikov nekritizuje.

Hlavný hygienik zažíva aj útoky od ľudí. Tvrdí, že frustráciu z pandémie chápe.

5 h

Čo hovorí správa špeciálnej komisie?

3 h

Neprehliadnite tiež

AT&T prevádzkuje jedno z najväčších servisných centier na Slovensku.

Čím žijú slovenské digitálne fabriky.

9. apr
Ilustračné foto.

Dôvodom je silný dopyt z USA.

10 h
Hlavné mesto Bratislava.

Zamestnanci dopravných podnikov v Bratislave a Košiciach vyhlásili na pondelok výstražný štrajk.

12 h

Zvyšovanie cien je reakciou výrobcov na zvyšujúce sa náklady vstupujúce do výroby.

13 h