Cestovný ruch sa podieľal 2,3 % na HDP Slovenska

Priamy hrubý domáci produkt (HDP) cestovného ruchu na Slovensku v roku 2008 dosiahol celkovú hodnotu 46,8 mld. bývalých slovenských korún, teda zhruba 1,55 mld. eur a zaznamenal tak 2,32-percentný podiel na celkovom HDP Slovenska.

BRATISLAVA.

Podiel priameho HDP cestovného ruchu na celkovom HDP Slovenska sa v roku 2008 v porovnaní s rokom 2007 znížil, a to o 0,22 percentuálneho bodu. Vyplýva to z údajov Štatistického úradu SR. Priama pridaná hodnota cestovného ruchu na Slovensku pritom v roku 2008 dosiahla 1,4 mld. eur a medziročne vzrástla o 0,2 %.

Tieto údaje zverejnili štatistici v rámci tzv. Satelitného účtu cestovného ruchu, ktorý meria ekonomický prínos cestovného ruchu pre krajinu. Podľa tlačovej tajomníčky Štatistického úradu SR Evy Kelemenovej sú výsledky za rok 2008 prvými, ktoré úrad spracoval, pričom údaje za ďalšie roky sa budú postupne spracovávať a aktualizovať.

Priamy hrubý domáci produkt cestovného ruchu je časťou HDP ekonomiky. "Vyčísli sa, keď sa k priamej hrubej pridanej hodnote cestovného ruchu pripočítajú dane z produktov a odpočítajú sa subvencie na produkty, ktoré boli zahrnuté do hodnoty spotrebovaných produktov v rámci cestovného ruchu," spresňuje štatistický úrad. Satelitný účet cestovného ruchu má umožniť podrobnú analýzu dopytu a ponuky v oblasti cestovného ruchu a zhodnotiť celkový prínos pre ekonomiku krajiny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 502
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 753
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 637
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 907
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 162
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 145
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 140
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 987
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 928

Téma: Medzinárodný menový fond


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.