LONDÝN. Tretí najväčší britský maloobchodný reťazec J Sainsbury za 14 týždňov do 8. januára čiže za svoj účtovný tretí kvartál zaznamenal rast tržieb v obchodoch otvorených viac ako rok o 3,6 %.
Ide o tržby bez predaja palív ale po zarátaní dane z pridanej hodnoty (DPH). Spoločnosť o tom informovala v stredu.
Vo svojom druhom štvrťroku reťazec evidoval rast tržieb o 2,9 %. Analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters, očakávali, že J Sainsbury vo svojom treťom štvrťroku dosiahne rast tržieb o 3,4 %.
"Obchodu sa naďalej darí a to aj v náročnom prostredí, v ktorom spotrebitelia čelia rastu cien palív a zvýšeniu DPH a tiež neistej perspektíve v oblasti zamestnanosti," uviedol reťazec vo vyhlásení.
Firma Kantar Worldpanel, venujúca sa prieskumu trhu, v utorok uviedla, že britské reťazce zamerané hlavne na predaj potravín profitovali z nepriaznivého počasia v decembri.
Spotrebitelia totiž obmedzili svoje cesty do obchodov a nakupovali mnoho nepotravinárskeho tovaru v tých istých predajniach, v ktorých kupovali aj potraviny. Firma J Sainsbury uviedla, že jej tržby za predaj nepotravinárskeho tovaru v účtovnom treťom kvartáli vzrástli trikrát rýchlejšie ako tržby za potraviny.