Mýto podľa dopravcov stále nefunguje, akoby malo

Mýtny systém podľa podpredsedu Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) Rudolfa Páleša dodnes nefunguje tak, akoby mal.

BRATISLAVA. Doteraz nie sú spoplatnené úseky označené, výpadky systému spôsobujú dopravcom najmä v systéme prednostného platenia (pre-pay) problémy.

"Legislatíva je nastavená tak, že vždy je vinný dopravca. Naďalej pretrvávajú aj technické problémy, ako aj nezvládnutá administratíva kompetentných. Počas výpadkov systému musí vozidlo čakať na jeho obnovenie, vodič stráca možnosť výkonu," spomenul pre agentúru SITA Páleš niektoré z problémov mýta pri hodnotení prvého roku jeho prevádzky.

Ako dodal, reklamácie nie sú evidované, neprehľadnosť účtovania sa zvýšením počtu úsekov dokonca zhoršila a únia má doposiaľ nevyriešené podané súdne žaloby napríklad na nesprávne dĺžky úsekov.

Autodopravcovia si pred rokom protestnou akciou vo forme čiastočného blokovania ciest v Bratislave i inde na Slovensku síce presadili viaceré ústupky vlády a rezortu dopravy, ale tie podľa Páleša neriešili podstatu, a to predraženie mýta a rozsah spoplatnených ciest.

"Po arogantnej odpovedi bývalého ministra dopravy i premiéra na naše požiadavky sme si uplatnili naše hospodárske záujmy ústavnou formou - legálnym štrajkom. Jeho zásluhou došlo k niektorým ústupkom zo strany vlády v podobe zastavenia výberu mýta na cestách 1. triedy na jeden a pol mesiaca, zníženia dane z motorovej nafty či rozdelenia úsekov na menšie vzdialenosti," uviedol ďalej Páleš.

Medzi ďalšie ústupky požiadavkám dopravcov zaradil platby mýta len za skutočne prejazdené úseky, ako aj zníženie pokút za zle nastavenú palubnú jednotku a za jej fixnú montáž.

Zástupca UNAS z firmy J. R. Steindorfer - doprava a obchod, spol. s r.o. v Topoľčanoch pritom pripomenul, že autodopravcovia už v závere roka 2009, krátko pred zavedením mýta od začiatku minulého roka, otvorene poukázali na systémové chyby a nepripravenosť elektronického výberu mýta na Slovensku.

"Naše slová sa potvrdili hneď v úvode roka 2010 kolónami na hraniciach, keď celá Európa kritizovala chaotické zavedenie mýta," uviedol ďalej Páleš.

Napriek tomu za najväčší úspech považuje, že ich názory potvrdila po podnetoch i Európska komisia, ktorá dodnes rieši so SR netransparentný tender na dodávateľa mýtneho systému s nejasným vlastníckym

"Za druhý najväčší úspech považujeme výmenu vlády, ktorá nehľadela na prospech svojich občanov a firiem, ale na dodávateľa mýtneho systému so sídlom na Cypre," dodal.

UNAS podľa neho počas celého roka 2010 otvorene poukazoval na chyby v mýte, ktoré dodávateľ spolu s ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. chaoticky odstraňovali. "Všetky legislatívne úpravy boli smerované proti dopravcom a dodávateľ mýta si diktoval podmienky," dodal Páleš.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.