Mýto podľa dopravcov stále nefunguje, akoby malo

Mýtny systém podľa podpredsedu Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) Rudolfa Páleša dodnes nefunguje tak, akoby mal.

BRATISLAVA. Doteraz nie sú spoplatnené úseky označené, výpadky systému spôsobujú dopravcom najmä v systéme prednostného platenia (pre-pay) problémy.

"Legislatíva je nastavená tak, že vždy je vinný dopravca. Naďalej pretrvávajú aj technické problémy, ako aj nezvládnutá administratíva kompetentných. Počas výpadkov systému musí vozidlo čakať na jeho obnovenie, vodič stráca možnosť výkonu," spomenul pre agentúru SITA Páleš niektoré z problémov mýta pri hodnotení prvého roku jeho prevádzky.

Ako dodal, reklamácie nie sú evidované, neprehľadnosť účtovania sa zvýšením počtu úsekov dokonca zhoršila a únia má doposiaľ nevyriešené podané súdne žaloby napríklad na nesprávne dĺžky úsekov.

Autodopravcovia si pred rokom protestnou akciou vo forme čiastočného blokovania ciest v Bratislave i inde na Slovensku síce presadili viaceré ústupky vlády a rezortu dopravy, ale tie podľa Páleša neriešili podstatu, a to predraženie mýta a rozsah spoplatnených ciest.

"Po arogantnej odpovedi bývalého ministra dopravy i premiéra na naše požiadavky sme si uplatnili naše hospodárske záujmy ústavnou formou - legálnym štrajkom. Jeho zásluhou došlo k niektorým ústupkom zo strany vlády v podobe zastavenia výberu mýta na cestách 1. triedy na jeden a pol mesiaca, zníženia dane z motorovej nafty či rozdelenia úsekov na menšie vzdialenosti," uviedol ďalej Páleš.

Medzi ďalšie ústupky požiadavkám dopravcov zaradil platby mýta len za skutočne prejazdené úseky, ako aj zníženie pokút za zle nastavenú palubnú jednotku a za jej fixnú montáž.

Zástupca UNAS z firmy J. R. Steindorfer - doprava a obchod, spol. s r.o. v Topoľčanoch pritom pripomenul, že autodopravcovia už v závere roka 2009, krátko pred zavedením mýta od začiatku minulého roka, otvorene poukázali na systémové chyby a nepripravenosť elektronického výberu mýta na Slovensku.

"Naše slová sa potvrdili hneď v úvode roka 2010 kolónami na hraniciach, keď celá Európa kritizovala chaotické zavedenie mýta," uviedol ďalej Páleš.

Napriek tomu za najväčší úspech považuje, že ich názory potvrdila po podnetoch i Európska komisia, ktorá dodnes rieši so SR netransparentný tender na dodávateľa mýtneho systému s nejasným vlastníckym

"Za druhý najväčší úspech považujeme výmenu vlády, ktorá nehľadela na prospech svojich občanov a firiem, ale na dodávateľa mýtneho systému so sídlom na Cypre," dodal.

UNAS podľa neho počas celého roka 2010 otvorene poukazoval na chyby v mýte, ktoré dodávateľ spolu s ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. chaoticky odstraňovali. "Všetky legislatívne úpravy boli smerované proti dopravcom a dodávateľ mýta si diktoval podmienky," dodal Páleš.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 649
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 194
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 380
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 668
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 035
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 962
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 687
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 518
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 250
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 247

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.