Mýto podľa dopravcov stále nefunguje, akoby malo

Mýtny systém podľa podpredsedu Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) Rudolfa Páleša dodnes nefunguje tak, akoby mal.

BRATISLAVA. Doteraz nie sú spoplatnené úseky označené, výpadky systému spôsobujú dopravcom najmä v systéme prednostného platenia (pre-pay) problémy.

"Legislatíva je nastavená tak, že vždy je vinný dopravca. Naďalej pretrvávajú aj technické problémy, ako aj nezvládnutá administratíva kompetentných. Počas výpadkov systému musí vozidlo čakať na jeho obnovenie, vodič stráca možnosť výkonu," spomenul pre agentúru SITA Páleš niektoré z problémov mýta pri hodnotení prvého roku jeho prevádzky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako dodal, reklamácie nie sú evidované, neprehľadnosť účtovania sa zvýšením počtu úsekov dokonca zhoršila a únia má doposiaľ nevyriešené podané súdne žaloby napríklad na nesprávne dĺžky úsekov.

Autodopravcovia si pred rokom protestnou akciou vo forme čiastočného blokovania ciest v Bratislave i inde na Slovensku síce presadili viaceré ústupky vlády a rezortu dopravy, ale tie podľa Páleša neriešili podstatu, a to predraženie mýta a rozsah spoplatnených ciest.

"Po arogantnej odpovedi bývalého ministra dopravy i premiéra na naše požiadavky sme si uplatnili naše hospodárske záujmy ústavnou formou - legálnym štrajkom. Jeho zásluhou došlo k niektorým ústupkom zo strany vlády v podobe zastavenia výberu mýta na cestách 1. triedy na jeden a pol mesiaca, zníženia dane z motorovej nafty či rozdelenia úsekov na menšie vzdialenosti," uviedol ďalej Páleš.

Medzi ďalšie ústupky požiadavkám dopravcov zaradil platby mýta len za skutočne prejazdené úseky, ako aj zníženie pokút za zle nastavenú palubnú jednotku a za jej fixnú montáž.

Zástupca UNAS z firmy J. R. Steindorfer - doprava a obchod, spol. s r.o. v Topoľčanoch pritom pripomenul, že autodopravcovia už v závere roka 2009, krátko pred zavedením mýta od začiatku minulého roka, otvorene poukázali na systémové chyby a nepripravenosť elektronického výberu mýta na Slovensku.

"Naše slová sa potvrdili hneď v úvode roka 2010 kolónami na hraniciach, keď celá Európa kritizovala chaotické zavedenie mýta," uviedol ďalej Páleš.

Napriek tomu za najväčší úspech považuje, že ich názory potvrdila po podnetoch i Európska komisia, ktorá dodnes rieši so SR netransparentný tender na dodávateľa mýtneho systému s nejasným vlastníckym

"Za druhý najväčší úspech považujeme výmenu vlády, ktorá nehľadela na prospech svojich občanov a firiem, ale na dodávateľa mýtneho systému so sídlom na Cypre," dodal.

UNAS podľa neho počas celého roka 2010 otvorene poukazoval na chyby v mýte, ktoré dodávateľ spolu s ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. chaoticky odstraňovali. "Všetky legislatívne úpravy boli smerované proti dopravcom a dodávateľ mýta si diktoval podmienky," dodal Páleš.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 097
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 739
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 330
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 535
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 001
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 158
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 3 714
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 708
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 960
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

SVET

Menila sex za politický vplyv. V mladej Ruske vidia agentku

Maria Butinová sa zblížila s republikánmi, aby mohla mať viac vplyvu.

ČESKÝ ZÁPISNÍK

Zbohom, Praha. Hľadá sa nová Krnáčová

Primátorka prichádzala s nádejou na zmenu. Odchádza ponížená.

Neprehliadnite tiež

Slováci kúpili viac nových áut, najväčší záujem bol o Škodu

V krajine sa vyrobí najviac áut v prepočte na obyvateľa na svete.

Trump kritizoval pokutu Európskej komisie pre Google

Komisia dala Googlu rekordnú pokutu 4,3 miliardy eur.

Koľko stojí presťahovanie bytu. Pripravte si stovky eur

Nízke ceny sťahovania od 100 eur sú len lákadlom, na cenu sa nabalia rôzne príplatky.