PRAHA. Denníku E15 to potvrdil generálny riaditeľ firmy Josef Bárta. Podmienkou na jej dosiahnutie je úspešné dokončenie certifikácie novej lokomotívy podľa ruských železničných štandardov. Teraz sa stroj testuje na skúšobnom okruhu pri Moskve. Lokomotíva musí napríklad bez následkov odolať povestnej ruskej zime. Ukončenie schvaľovacieho procesu sa očakáva na jeseň.
Bárta nechcel uviesť konkrétny počet lokomotív, ktoré by mohla spoločnosť dodať na ruský trh. Každý stroj však stojí desiatky miliónov korún a hodnota kontraktu by dosiahla miliardy. Lokomotívy sa budú vyrábať s ruským partnerom, pričom český podiel na nich by mal byť asi 70 %.
Výrobca z Českej Třebovej so svojím produktom už prenikol aj do Srbska, Bieloruska a Talianska. Aj vďaka zahraničnej expanzii firma so 650 zamestnancami za posledné tri roky znásobila výnosy o 300 %, vlani dosiahli jej výnosy 1,8 miliardy Kč (73,27 milióna eur).
Prenikanie do zahraničia sa darí aj ďalším spoločnostiam z českého železničného priemyslu. AŽD Praha dodáva svoje železničné zabezpečovacie zariadenia do Bieloruska, Srbska i USA. S novou elektrickou lokomotívou sa bude snažiť dosiahnuť úspech za českými hranicami aj Škoda Transportation.