AKTUALIZOVANÉ 18:37

Slovensko je pre RegioJet skúškou

Súkromný dopravca prinesie moderné vlaky aj úsporu na cestovnom. Bude to jeho prvá reálna skúsenosť so železničnou dopravou.

Bombardier Talent.Bombardier Talent.(Zdroj: REGIOJET/BOMBARDIER)

Agentúrnu správu sme o 18:37 nahradili autorským textom denníka SME.

BRATISLAVA. Od marca 2012 bude medzi Bratislavou a Komárnom jazdiť deväť vlakových súprav Talent z dielne kanadskej spoločnosti Bombardier (na snímke). Prevádzkovať ich bude česká firma RegioJet. Ide o dcéru autobusového dopravcu Student Agency.

Štát za prevádzku tejto linky zaplatí ročne zhruba 7,1 milióna eur, čo je v priemere o 1,3 milióna eur menej, ako dnes platí za túto linku štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).

Počas obyčajných dní bude RegioJet voziť ľudí raz za hodinu, v špičke každých 30 minút. Ročne plánuje prepraviť 1,9 milióna cestujúcich. ZSSK prepravila v roku 2009 na tejto trase 700-tisíc cestujúcich, no nejazdila tak často, ako plánuje RegioJet.

Nové spojenie má priniesť aj pracovné miesta, zatiaľ osemdesiat. Firma bude podľa majiteľa skupiny Student Agency Radima Jančuru hľadať najmä strojvodcov. Problém by to byť nemal, pretože štátne železničné spoločnosti už avizovali prepúšťanie.

Figeľ verí v úľavu cestám

Zamestnanie Slovákov má pritom firma v zmluve so štátom, hľadať bude aj palubný personál. Ten bude počas jazdy poskytovať cestujúcim občerstvenie. Vlaky majú byť radené v prvej a druhej vozňovej triede. Vozne budú plne klimatizované a cestujúci sa budú môcť pripojiť aj na internet.

„Vo vlaku bude personál aj kamerový systém," reagoval Jančura na otázku, ako má zariadenú bezpečnosť vozňov.

Štátni železničiari skôr či neskôr prídu so zaručeným vysvetlením, prečo si môže menší dopravca dovoliť prevážať na tej istej trase viac ľudí a pýtať pritom od štátu za to menej, myslí si Konštantín Čikovský.

Štát má pritom nárok na penále za nedodržanie kvalitatívnych ukazovateľov aj za meškanie väčšie ako 30 minút. V akej výške, ukáže zmluva, ktorú rezort zverejní na budúci týždeň.

Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) si od podpisu deväťročného kontraktu sľubuje úsporu pre rozpočet. Okrem toho však dúfa, že sa zníži intenzita dopravy medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou.

Vozne zatiaľ nemajú

RegioJet plánuje v marci na Slovensku ukázať vlaky Bombardier.

Po včerajšku je isté, že cestovné sa zvyšovať nebude. Dnes stojí lístok do Komárna 4,78 eura. Dopravca sľubuje desatinovú úsporu tým, ktorí použijú kreditové karty.

Lístok sa bude dať kúpiť aj cez internet a esemesku. „Lístky si budú môcť ľudia kúpiť na rovnakom mieste, ako lístky ZSSK," povedal Jančura. Zástavky na trase by sa meniť nemali.

RegioJet na Slovensku začne pôsobiť už tento rok. V polovici roka začne prevádzkovať nedotované spojenie z Prahy cez Ostravsko až do Čadce a Žiliny. Pre firmu to bude prvá reálna skúsenosť so železničnou dopravou. Na prevádzku tejto linky firma ešte nemá vyrobené vagóny, dosiaľ nakúpila len rušne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  4. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Kúpa spoločnosti, ktorá je platiteľom DPH
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  4. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  5. Prvé ocenenia A+ udelené
  6. Regionálne servisné centrum PwC
  7. Napredujeme vďaka zmenám
  8. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  9. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  10. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 29 904
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 734
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 24 849
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 20 134
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 10 814
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 901
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 142
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 437
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 178
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 080

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Fotky, Fotografie a fotogalérie, Sme v obrazoch

Hlavné správy zo Sme.sk

Revír Dunaj
Scotty je najväčším objaveným tyranosaurom rexom na svete.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pellegrini si vybral hanbu

Ak to povie Fico, premiér urobí hocičo.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Skupina Penta je minoritným vlastníkom vydavateľa denníka SME. Na snímke spolumajiteľ Penty Jaroslav Haščák.

Penta sa možno opäť pokúsi o Markízu

Haščák odmieta, že by falošné zmenky využívali pri rokovaniach o kúpe televízií.

Marian Kočner a sídlo TV Markíza v Bratislave.

Europoslanci prijali odporúčania pre zdaňovanie a boj proti finančnej kriminalite

Europarlament vyzýva Slovensko na vyšetrenie daňových podvodov, ktoré odhalil Ján Kuciak.

Ilustračné foto.

Kočner bol pre Privatbanku už príťažou, Haščák ho usvedčuje z klamstva

Banka mala pod kontrolou dôležitú sériu prevodov pri tunelovaní Technopolu.

Budovu Technopolu podľa polície vytunelovali ľudia, ktorí sú blízki Marianovi Kočnerovi. Sám Kočner je v prípade vyšetrovaný, ale nie obvinený.
Atmosféra počas 7. ročníka medzinárodného poľnohospodárskeho veľtrhu Agrosalón 2019 na výstavisku Agrokomplex v Nitre.