AKTUALIZOVANÉ 18:37

Slovensko je pre RegioJet skúškou

Súkromný dopravca prinesie moderné vlaky aj úsporu na cestovnom. Bude to jeho prvá reálna skúsenosť so železničnou dopravou.

Bombardier Talent.(Zdroj: REGIOJET/BOMBARDIER)

Agentúrnu správu sme o 18:37 nahradili autorským textom denníka SME.

BRATISLAVA. Od marca 2012 bude medzi Bratislavou a Komárnom jazdiť deväť vlakových súprav Talent z dielne kanadskej spoločnosti Bombardier (na snímke). Prevádzkovať ich bude česká firma RegioJet. Ide o dcéru autobusového dopravcu Student Agency.

Štát za prevádzku tejto linky zaplatí ročne zhruba 7,1 milióna eur, čo je v priemere o 1,3 milióna eur menej, ako dnes platí za túto linku štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).

Počas obyčajných dní bude RegioJet voziť ľudí raz za hodinu, v špičke každých 30 minút. Ročne plánuje prepraviť 1,9 milióna cestujúcich. ZSSK prepravila v roku 2009 na tejto trase 700-tisíc cestujúcich, no nejazdila tak často, ako plánuje RegioJet.

Nové spojenie má priniesť aj pracovné miesta, zatiaľ osemdesiat. Firma bude podľa majiteľa skupiny Student Agency Radima Jančuru hľadať najmä strojvodcov. Problém by to byť nemal, pretože štátne železničné spoločnosti už avizovali prepúšťanie.

Figeľ verí v úľavu cestám

Zamestnanie Slovákov má pritom firma v zmluve so štátom, hľadať bude aj palubný personál. Ten bude počas jazdy poskytovať cestujúcim občerstvenie. Vlaky majú byť radené v prvej a druhej vozňovej triede. Vozne budú plne klimatizované a cestujúci sa budú môcť pripojiť aj na internet.

„Vo vlaku bude personál aj kamerový systém," reagoval Jančura na otázku, ako má zariadenú bezpečnosť vozňov.

Štátni železničiari skôr či neskôr prídu so zaručeným vysvetlením, prečo si môže menší dopravca dovoliť prevážať na tej istej trase viac ľudí a pýtať pritom od štátu za to menej, myslí si Konštantín Čikovský.

Štát má pritom nárok na penále za nedodržanie kvalitatívnych ukazovateľov aj za meškanie väčšie ako 30 minút. V akej výške, ukáže zmluva, ktorú rezort zverejní na budúci týždeň.

Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) si od podpisu deväťročného kontraktu sľubuje úsporu pre rozpočet. Okrem toho však dúfa, že sa zníži intenzita dopravy medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou.

Vozne zatiaľ nemajú

RegioJet plánuje v marci na Slovensku ukázať vlaky Bombardier.

Po včerajšku je isté, že cestovné sa zvyšovať nebude. Dnes stojí lístok do Komárna 4,78 eura. Dopravca sľubuje desatinovú úsporu tým, ktorí použijú kreditové karty.

Lístok sa bude dať kúpiť aj cez internet a esemesku. „Lístky si budú môcť ľudia kúpiť na rovnakom mieste, ako lístky ZSSK," povedal Jančura. Zástavky na trase by sa meniť nemali.

RegioJet na Slovensku začne pôsobiť už tento rok. V polovici roka začne prevádzkovať nedotované spojenie z Prahy cez Ostravsko až do Čadce a Žiliny. Pre firmu to bude prvá reálna skúsenosť so železničnou dopravou. Na prevádzku tejto linky firma ešte nemá vyrobené vagóny, dosiaľ nakúpila len rušne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 21 919
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 632
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 156
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 652
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 316
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 514
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 499
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 400
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 360
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 020

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Fotky, Fotografie a fotogalérie, Sme v obrazoch

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Piekol macesy a mal baňu. Jeho slovenská továreň prežila dodnes

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali mory.

Neprehliadnite tiež

Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Agentúra Fitch priznala Portugalsku plnú úverovú spoľahlivosť

Ratingová agentúra zvýšila úverovú dôveryhodnosť Portugalska o dva stupne.

Slováci obľubujú ručne vyrábané výrobky, kupujú ich však málo

Len malé percento Slovákov ich však kupuje pravidelne.

Väčšina ekonómov na Wall Street považuje bitcoin za bublinu

Bitcoin napriek prudkému nárastu popularity nepresvedčil.

Zdravotné poisťovne posielajú naspäť doplatky za lieky

Poisťovne vrátia za tretí kvartál tohto roka naspäť okolo 2,3 milióna eur.