Kia prijala do novej motorárne už sto ľudí, hľadá ďalších

Automobilka Kia prijala do novej motorárne v Tepličke nad Váhom už sto zamestnancov, ďalších 170 vhodných adeptov bude hľadať začiatkom tohto roka.

(Zdroj: TASR)

Stovku už prijatých pracovníkov novej motorárne hneď po nástupe do zamestnania zaškolili.

ŽILINA.

Novú halu na výrobu motorov chcú uviesť do prevádzky v druhej polovici tohto roka. Nových zamestnancov si automobilka vyberá sama.

"Pri výbere neuprednostňujeme ľudí zo Žilinského kraja. V našom závode môžu nájsť uplatnenie všetci uchádzači, ktorí majú chuť pracovať a spĺňajú požiadavky na konkrétnu pozíciu, o ktorú majú záujem," dodal Dvořák.

Všetci 2 900 pracovníci, ktorí momentálne pracujú v slovenskej Kia Motors, sú kmeňoví zamestnanci a v blízkej budúcnosti to automobilka neplánuje meniť. Stovku už prijatých pracovníkov novej motorárne hneď po nástupe do zamestnania zaškolili.

Novú halu chcú spustiť v polovici roka

Novú halu na výrobu motorov za viac ako 100 miliónov eur začali stavať v apríli 2010, sériovú výrobu chcú v nej spustiť v druhej polovici roka 2011. Plnú výrobnú kapacitu 150 000 motorov ročne plánuje spoločnosť Kia Motors Slovakia dosiahnuť v roku 2012.

Nová výrobná hala bude stáť v blízkosti prvého závodu na výrobu motorov v Tepličke nad Váhom. Vyrobené motory pôjdu na export do Českej republiky, kde ich sesterská automobilka Hyundai bude montovať do vozidiel Kia Venga či Hyundai i30.

Kia Motors Slovakia je prvým výrobným závodom spoločnosti Kia Motors Corporation v Európe. Závod v Tepličke nad Váhom pri Žiline bol vybudovaný v období rokov 2004 až 2006. Výroba automobilov ako aj motorov pre osobné automobily bola spustená v decembri 2006.

Kia na Slovensku v súčasnosti zamestnáva 2 900 ľudí a sériovo vyrába automobil Kia ceed v troch karosárskych úpravách a športovo úžitkové modely Kia Sportage a Hyundai ix35. Spoločnosť Kia Motors Slovakia aktuálne patrí medzi najväčších výrobcov a exportérov na Slovensku.

Od spustenia sériovej výroby v decembri 2006 výrobné brány závodu opustilo už viac ako 719 tisíc vozidiel. Medzi najväčšie exportné trhy patrí Rusko, Nemecko a Veľká Británia, na Slovensku zostáva približne percento vyrobených automobilov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 17 476
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 036
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 507
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 396
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 744
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 674
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 003
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 753
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 511
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 433

Téma: Kia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Práca

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Opäť žltý lístok. Prečo niektoré zásielky pošta nedoručí domov

Ľudia sa často mylne domnievajú, že aj pri objednaní menšieho tovaru ide o balík.

Plzeňskú Škodu Transportation kúpi najbohatší Čech Kellner

Investičná skupina PPF za stopercentný podiel podľa odhadov zaplatí viac ako desať miliárd korún.

Danko povedal, ako bude fungovať 13. a 14. plat

Je dôležité, aby ľudia dostávali systémové odmeny, povedal predseda parlamentu a SNS.

V Poľsku si už v nedeľu nenakúpite. Ale až od roku 2020

Poslanci dolnej komory poľského parlamentu v piatok schválili návrh zákona, ktorý počíta s úplným zákazom nedeľných nákupov.

Talianska energetická firma Eni bude hľadať plyn pri Cypre

Generálny riaditeľ Eni Claudio Descalzi uviedol, že firma má o región strategický záujem.