Priemysel sa zotavuje na Slovensku najrýchlejšie

Najrýchlejšie zotavujúcim sa odvetvím slovenského hospodárstva je priemysel. Vyplýva to predovšetkým z vysokého zahraničného dopytu po priemyselnej produkcii.

Priemysel by mal byť pritom ťahúňom slovenského hospodárstva aj v tomto roku.

BRATISLAVA.

V konečnom dôsledku by tak rast slovenského priemyslu za rok 2010 mal byť niekoľkonásobne rýchlejší ako rast ekonomiky ako celku. Kým celej ekonomike bankoví analytici predpovedajú za rok 2010 rast o 4 %, priemyselná produkcia by podľa analytika Slovenskej sporiteľne Michal Mušáka mohla stúpnuť až o 18 %.

"Priemyselná výroba sa v súčasnosti pohybuje blízko predkrízových maxím z prvého polroka 2008," uviedol pre agentúru SITA Mušák. Štruktúra priemyslu sa však oproti predkrízovým úrovniam mierne zmenila. Stúpol najmä význam elektrotechnického priemyslu.

Priemysel by mal byť pritom ťahúňom slovenského hospodárstva aj v tomto roku, aj keď jeho rast by mohol podľa Mušáka spomaliť k úrovni 9 %. Rast celého hospodárstva by však mal rovnako podľa analytikov spomaliť k úrovni 3,5 %.

"Priemyselnej produkcii by mali v roku 2011 pomôcť aj nové investície v automobilovom a elektrotechnickom priemysle,“ dodal Mušák.

Pozitívny vývoj v roku 2010 pocítili podniky aj vo svojich finančných výkazoch. "Zisky podnikov oproti predchádzajúcemu roku narastali vysokým tempom a v treťom štvrťroku sa dokonca vyšplhali nad úroveň ekvivalentného obdobia predkrízového roku 2008," konštatoval analytik VÚB banky Andrej Arady.

Vyhliadky slovenského priemyslu na ďalšie obdobie sú rovnako pozitívne. Potvrdzuje to aj skutočnosť, že nálada v slovenskom priemysle bola v decembri podľa prieskumu Štatistického úradu SR najvyššia od júla 2007.

"Podobný vývoj sme pred koncom roka mohli pozorovať aj v svetových ekonomikách, keď sa hodnotenie podnikateľskej klímy v Nemecku dokonca vyšplhalo na devätnásťročné maximum," dodal Arady.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 782
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 116
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 837
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 690
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 455
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 082
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.