Plán odovzdávania diaľnic bývalá vláda splnila na polovicu

Na Slovensku bolo v rokoch 2007 až 2010 odovzdaných do prevádzky 122,8 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest namiesto plánovaných 250,9 kilometra.

(Zdroj: TASR)

Štvorročný plán bývalej vlády Roberta Fica bol tak splnený na takmer 50 percent.

BRATISLAVA.

Štvorročný plán bývalej vlády Roberta Fica (Smer) bol tak splnený na 48,9 %. Za predošlé štyri roky bolo odovzdaných 87,6 kilometra diaľnic, z toho 15,6 kilometra v polovičnom profile, a 35,2 kilometra rýchlociest, z čoho 16,9 kilometra v polovičnom profile.

V spomínanom období zároveň začala výstavba 118,1 kilometra diaľnic a rýchlociest, čo je 32,6 % oproti predpokladaným 361,5 kilometra. Vyplýva to zo správy ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja o plnení programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010.

Vláda by sa mala materiálom zaoberať na niektorom z nasledujúcich zasadnutí. Správa je zároveň východiskom pre Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, ktorý ministerstvo dopravy plánuje predložiť vláde do konca apríla tohto roka.

Nedostatočná projektová príprava

"K nenaplneniu tohto programu prišlo najmä z dôvodov nedostatočnej projektovej prípravy, rozhodnutiu zaradiť do programu verejno-súkromného partnerstva (PPP) napriek jednoduchšiemu čerpaniu finančných prostriedkov OPD (Operačný program Doprava) dobre pripravené úseky na D1 a R1. Do zásobníka projektov boli, naopak, zaradené úseky s výrazne nižšou projektovou prípravou, čo spôsobilo oneskorenie čerpania finančných prostriedkov z OPD," zdôvodnil rezort dopravy v správe nesplnenie diaľničného programu v uplynulých štyroch rokoch.

Splnenie časového harmonogramu programu záviselo aj od úspešnosti realizácie projektov PPP. Rozhodnutie postaviť okolo 150 kilometrov najdôležitejších úsekov D1 a R1 cez tri veľké balíky PPP sa podľa rezortu dopravy ukázalo ako nesprávne.

PPP projekty sa nenaplnili

"Znamenalo, že príprava ostatných úsekov diaľnic a rýchlostných ciest zaostala a niektoré projekty, zviazané v balíkoch PPP, napriek vysokej pripravenosti už v roku 2008 nemohli byť realizované. Naopak, projekty, ktoré mohli byť financované z európskych zdrojov, neboli v dôsledku zanedbanej prípravy, ale aj častokrát zle pripraveného verejného obstarávania pustené do realizácie, s čím súvisí až kriticky nedostatočné čerpanie eurofondových zdrojov z programu OPD," dodalo ministerstvo dopravy.

Hlavným cieľom nového diaľničného programu na najbližšie štyri roky bude zabezpečenie dostatočného zásobníka pripravených projektov, aby finančné prostriedky umožnili vybudovanie prioritných úsekov na základe Programového vyhlásenia vlády z júla 2010.

"Okrem urýchlenej projektovej prípravy úsekov bude potrebné zabezpečiť aj vyššie spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu k čerpaniu európskych fondov,“ uviedol rezort dopravy. Podľa neho je to potrebné na vykrytie reálnych finančných rozdielov, ktoré pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest vznikajú pre neoprávnené výdavky alebo nižšie financovanie z eurofondov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 281
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 647
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 850
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 011
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 758
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 462
  7. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 418
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 136
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 778
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 423

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

KOMENTÁRE

Oprávnenie ústavnej väčšiny rušiť amnestie je mína do systému

To, že amnestie sú nezrušiteľné, platí.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.