Integrovaný dopravný systém nefunguje ani čiastočne

Na Slovensku nefunguje integrovaný dopravný systém (IDS), nie je tak vôbec riešená otázka harmonizácie železničnej dopravy s cestnou.

BRATISLAVA. Upozorňuje na to analýza fungovania železničných spoločností rezortu dopravy, ktorú ministerstvo predložilo do medzirezortného pripomienkového konania.

"Nie je aspoň čiastočne funkčný žiadny IDS," konštatuje sa v materiáli na margo fungovania Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Základným problémom verejnej osobnej dopravy je tak podľa rezortu nezadefinovanie obslužnosti územia, teda presných liniek či počtov párových spojov.

Chýbajúcou harmonizáciou sa nedostatočne následne využívajú prepravné kapacity, ktorými železnice disponujú. "Priemerná obsadenosť štátom objednaných železničných spojov spôsobuje optický nepomer medzi reálnymi výkonmi osobnej železničnej dopravy a jej nákladmi," vysvetľuje rezort. Priemerná obsadenosť pritom nedosahuje ani 25 %.

Súvisiacimi problémami ZSSK sú podľa ministerstva nedostatočná obmena vozidlového parku s dôsledkom vysokého podielu prestarnutých vozidiel s vysokou spotrebou paliva a nákladmi na údržbu a opravy. "Nízky výkon na jednotlivých tratiach vedie k neefektívnemu využitiu vozidiel a personálu," uvádza sa v materiáli.

"V neposlednom rade je potrebné vyriešiť otázku podmienok predaja železničných preukazov, oprávňujúcich ich držiteľov na bezplatnú prepravu," píše sa v materiáli. K objektivizácii nákladov na vykonávanie tejto dopravy výrazne napomôže aj otvorenie priestoru pre vstup alternatívnych železničných dopravcov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 094
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 976
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 885
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 611
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 091
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 060
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 984
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 596
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 151
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 690

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

DOMOV

Čižnár robí okolo rozpustenia kotlebovcov tajnosti

Návrh na zrušenie ĽSNS podala Generálna prokuratúra koncom mája.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.

Získať hypotéku je čoraz ťažšie. Čo sa zmenilo?

Banky sa musia pri schvaľovaní hypotéky viac zameriavať a skúmať finančnú situáciu klientov.